Aceton in diesel?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51

par Gilgamesh » 13/06/08, 23:14

Aceton verandert de oppervlaktespanning van brandstof, zelfs in zeer kleine hoeveelheden zoals loog in water. Dit effect kan zelfs op zeer goede motoren geld besparen. Maar op een zaak waar veel afval is, valt ook veel te besparen. Dit is bijvoorbeeld het geval met de panton op een maaier die motoren heeft met erbarmelijk rendement - dus in dit geval is de economie enorm met een panton - maar dat betekent helemaal niet dat het principe niet kan worden nageleefd op andere motoren.
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 22/06/08, 22:59

Ik rijd sinds september 3 met 2006 per duizend aceton en daardoor heb ik mijn verbruik met iets meer dan 0.5 l op stookolie uit 1991 kunnen verlagen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 22/06/08, 23:11

Mouaïf,

Welnu, ik ging van 6 naar 4.8 L/100 op een Clio III uit 2008, gewoon door mijn rijstijl aan te passen en zonder mezelf te slepen!

gebruik gewoon de traagheid van het voertuig

Voir aussi https://www.econologie.com/forums/economies- ... 1-140.html om minder te vervuilen.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 22/06/08, 23:29

Capt_Maloche schreef:Mouaïf,

Welnu, ik ging van 6 naar 4.8 L/100 op een Clio III uit 2008, gewoon door mijn rijstijl aan te passen en zonder mezelf te slepen!

gebruik gewoon de traagheid van het voertuig

Voir aussi https://www.econologie.com/forums/economies- ... 1-140.html om minder te vervuilen.
Ik kwam later nog eens 0.5 l aan door mijn rijstijl aan te passen... (ook traagheid en vrijloop)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

par chatelot16 » 23/06/08, 02:19

verbruik in liters per 100 is geen voldoende criterium

Ik rijd al heel lang citroen gs: het verbruik is zonder enige aanpassing gedaald van 12 liter naar 6 liter per 100

het enige dat is veranderd, is het rijden: lang geleden was ik rijk en was benzine goedkoop, ik reed op 150 zodra de weg het toeliet

vandaag doe ik alleen 90 km/u als ik haast heb, anders neem ik de tijd
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 23/06/08, 13:59

Over een periode van 2 jaar, zonder verandering in reistijd.

Onderwerp om hier verder te gaan: verbruik-minder-auto / brandstofbesparende-grace-al-aceton-t1151.html
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten