Een nieuw idee

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/09/06, 04:39

Dag
Als je meer dan 3000c wilt, heb je een lasapparaat nodig (of twee batterijen van 12 volt), twee koolstofelektroden zoals die gebruikt worden voor het snijden met een boog, je maakt een boog van 150 ampère onder 24 volt zodra je de lengte van de boog volgt, allemaal in een keramische leiding en duwt uw stoom in de boog. Ik ken de energie-efficiëntie niet, maar ik betwijfel of het winstgevend zal zijn.
dit is het principe van de superlaagspanningskaars en de waterdampmotor die iemand op de website heeft aangekondigd forum...

Volgens dit principe heb ik een auto-ontstekingsboog op de bodem van een Panton-staaf geplaatst, de vonk is heet, hij doorboort een papier en zet het in brand, maar niet erg krachtig, de omgevingslucht eet al zijn warmte op. Als we het over 4000c hebben, moeten we rekening houden met de omgeving van deze hitte, er is veel nodig om de absorptie van de isolatiematerialen eromheen te compenseren,
Zelfs bij een motor hebben we het over 2000c in het midden van de kamer
maar de muren zijn allemaal op 100 graden Celsius en door de uienhuid vreet het alle warmte op.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/09/06, 12:57

Het is grappig dat we de waterstofmotor opnieuw proberen uit te vinden, terwijl er brandstofcellen zijn die steeds kleiner worden. Binnenkort worden mobiele telefoons en computers opgeladen met waterstofcartridges die in je zak passen.
Ik geloof dat dit voortkomt uit het feit dat het maken van waterstof uit water per definitie eenvoudig is.
Op papier in ieder geval.
Van theorie naar praktijk is er maar één... gigantische stap.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 17/09/06, 17:57

als iemand echt waterresonantie vindt : Cheesy: er is hoop, anders :?
Ik houd er rekening mee dat het verboden is om op een brug te lopen. :!:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 17/09/06, 18:29

Andre schreef:Dag
Als je meer dan 3000c wilt, heb je een lasapparaat nodig (of twee batterijen van 12 volt), twee koolstofelektroden zoals die gebruikt worden voor het snijden met een boog, je maakt een boog van 150 ampère onder 24 volt zodra je de lengte van de boog volgt, allemaal in een keramische leiding en duwt uw stoom in de boog. Ik ken de energie-efficiëntie niet, maar ik betwijfel of het winstgevend zal zijn.
dit is het principe van de superlaagspanningskaars en de waterdampmotor die iemand op de website heeft aangekondigd forum...

Volgens dit principe heb ik een auto-ontstekingsboog op de bodem van een Panton-staaf geplaatst, de vonk is heet, hij doorboort een papier en zet het in brand, maar niet erg krachtig, de omgevingslucht eet al zijn warmte op. Als we het over 4000c hebben, moeten we rekening houden met de omgeving van deze hitte, er is veel nodig om de absorptie van de isolatiematerialen eromheen te compenseren,
Zelfs bij een motor hebben we het over 2000c in het midden van de kamer
maar de muren zijn allemaal op 100 graden Celsius en door de uienhuid vreet het alle warmte op.

Andre


Je bent in zekere zin de plasmatoorts opnieuw aan het uitvinden, toch?
Omdat het mij lijkt dat het zo werkt: een hoogspanningsvonk ioniseert de lucht tussen 2 elektroden om vervolgens de lage spanning / hoge stroomsterkte door te kunnen laten, en dan balanceren we de lucht of het waterdamp erop.

Maar dissocieert het het watermolecuul, of recombineert het pas daarna?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/09/06, 23:16

in feite ligt waar André met ons over praat dicht bij de bingo-brandstofervaringen van Jean Louis Naudin.

Ik ben het met nlc eens als hij ons vertelt dat hij dat wel is moeilijk om de efficiëntie van bepaalde motoren te verbeteren. Het kan echter interessant zijn om, op basis van bepaalde H2-opbrengsten, de verbruikte energie/opbrengststijging in evenwicht te brengen.

In ieder geval zijn er nog steeds veel motoren in de wereld die nog niet bijna gesloopt zijn en waarvan de efficiëntie verbeterd zou kunnen worden.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/09/06, 10:00

Oké, dat is allemaal heel erg heet.

Weet iemand van jullie tenminste bij welke temperatuur een stoichiometrisch H2-02-mengsel gaat boemelen?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 18/09/06, 10:07

Nou, ik weet niet of het een kwestie van temperatuur is voordat de 2H2O2 een hoge vlucht neemt.
Hoe hoog is bijvoorbeeld de temperatuur van een aanstekervlam? Als deze lager is dan 3000°C, is het dus niet de “temperatuur” die ervoor zorgt dat de atomen zich opnieuw combineren en zo een explosie veroorzaken, maar de aanwezigheid van een vlam.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 18/09/06, 12:23

Link op Archie Blue (midden van de pagina):
Archie Blue op Quanthomme

anders google (het lijkt mij zelfs dat we het erover hebben op essenceciel.free.fr)
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 18/09/06, 12:25

NLC schreef:Nou, ik weet niet of het een kwestie van temperatuur is voordat de 2H2O2 een hoge vlucht neemt.


H2O2 = waterstofperoxide, vanaf een bepaalde "concentratie" is het niet stabiel (zelfs niet bij schokken lijkt mij). Het is dus een explosief zoals nitro...

NLC schreef:Hoe hoog is bijvoorbeeld de temperatuur van een aanstekervlam?


Rond de 800°C voor het "blauwe" hart van de vlam...anders is het eerder 300 tot 400°C...Hé, ik ga vanmiddag meten! Ik heb een stormaansteker met een blauwe vlam!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/09/06, 13:51

Christophe: wees voorzichtig, ik zei het H2-02-mengsel, niet het waterstofpexoxide. Ik probeer het vlampunt te achterhalen.

Mr Loxo, dus uw ding is een gecombineerde bubbler en electrolyser? De chlorinator is niet erg krachtig!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten