Mythbuster video: aceton, magneten, waterstof

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/11/06, 01:28

Dag
*
Aceton 1/500: overconsumptie! Andreas, wat denk je?


wat ik denk is dat ze niet veel hebben geprobeerd 1/500 dat is wat je erin stopt om de polysterehars te katalyseren, ik denk dat deze mensen een grasmaaier hebben, terwijl hij 1% in de brandstof stopte en vergelijk wat hij ervoor en erna maaide . het is niet erg wetenschappelijk, maar als je 30% tot 40% meer snijdt met een klein reservoir, is het zichtbaar, je went er elke week aan, je gebruikt het..
*
de magneten geen economie maar misschien was er op de manier van André wel wat geweest

Voor de magneten ga ik een kleinere luchtspleet in een isolerende leiding maken, na de tests, andere die meer meetbare resultaten hebben, ik heb een voertuig nodig dat niets anders heeft, omdat de mijne te veel dingen begint te hebben, en de Ik weet niet wat wie doet wat?

En voor de HVB: 10% besparing op de Mercedes t.o.v. de diesel en ze zeggen tot slot dat het voordeel is dat ze geen aanpassingen hebben hoeven doen. Ze reden met slechts 1L brandstof. van HBV. Dus concluderen ze aan het einde dat we zonder aanpassingen kunnen rollen met pure frituurolie ... waar is de ernst daar?


Dit mist serieusheid. Om regelmatig op 100% te draaien (niet alleen 10 liter uitgeven voor een show), zijn er enkele aanpassingen nodig aan de olieverwarming en de pre-boostingpomp, en een goed advies om een ​​filter en een nieuwe diesel erin te hebben de koffer (kofferbak) met gereedschap om hem te verwisselen, aan de kant van de weg voor het geval dat!
of anders doe ik het verkeerd als ik 100% aardappelolie loop verbruik ik 0,5 liter meer per 100km dan met diesel. het is waar dat ik mijn injectoren niet hoger heb geteerd en het voorschot niet heb verhoogd, ik zal niet het hele voertuig aanpassen als ik besluit om op diesel te blijven. Nogmaals, misschien is mijn herstelolie geen superbrandstof van hoge kwaliteit, ik neem wat de kok erin stopt het vat dat ik decanteer en filter dat is alles, het zijn pinda's en Canola en in beide gevallen verbruikt het meer dan diesel..
Ik weet niet of het dezelfde show is, maar in Quebec heb ik deze show gezien en het is een beetje (kêtaine) geweest.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/11/06, 11:18

Erg leuk die twee mannen op de video :D bedankt Toff voor de video.

Voor de magneten ben ik het met ze eens, ik heb 4 neodymiummagneten geplaatst bij de aankomst van mijn oliebrander 15 dagen geleden, geen verschil in vlam, prestaties, rooktemperatuur of ondoorzichtigheid.. .

Voor aceton komen we terug bij het inspuiten van een brandstof met hoge ontstekingssnelheid, waarbij we het % moeten berekenen volgens de hoeveelheid energie die nodig is voor de totale ontsteking van de massa lucht + brandstof in de cilinders, net als waterstof.
Ik weet zeker dat het interessant kan zijn.

Voor de waterstofcel is het ronduit catastrofaal op de video zonder toevoegingen, we komen terug bij de ionisatie van water door elektrische velden, Crispus, ben je daar? :D

De MET hebben ze van mijn kant niet getest, versie 3 op twingo met verbrede vinnen is een ramp, +10% verbruik t.o.v. versie 2 wat me niets heeft bespaard (alleen mijn vrouw vindt dat de auto minder makkelijk vasthoudt... ) mijn twee modellen zijn gemaakt van aluminium.
heeft staal nog andere deugden?

Om de hoeveelheid energie te bepalen die nodig is om het lucht+brandstofmengsel te ontsteken
Ik zou het benzinemodel nemen vanwege de compressieverhouding waardoor het zelfontbrandingspunt van gasvormige brandstoffen zoals H2 niet kan worden overschreden.

Ik zou empirische waarden gebruiken:

Vlampunt in °C en zelfontbrandingstemperatuur in °C
super brandstof
-40 ° C
+ 400 ° C

diesel
+ 70 ° C
+ 260 ° C

Voor vollastbedrijf
C=C van de lucht bij 20°C 50% Hygrometrie = 0.34 KW/m3.°C
T=Compressiegraad van 10
A=coëfficiënt van energieabsorptie door de wanden van de cilinders 30% in het bovenste dode punt.
Cyl(m3)= Cilinderinhoud van de beschouwde motor 2000 cm3 of 2 l of 0.002 m3 (4takt /2)
Reg_mot=motortoerental van 1000 tpm = 16.67 tpm
Nbr_Cyl=Aantal cilinders
Cp_carbu= Brandstofverdamping soortelijke warmte 335 KJ/kg

we zullen hebben
hete motor luchtinlaattemperatuur 30°C
Theoretische luchttemperatuur aan het einde van de compressie ca. 30°Cx10=300°C
het zal nodig zijn om de temperatuur van het mengsel te verhogen tot 400°C
Brandstofinjectie is in dit geval bij constant toerental ongeveer 0.002 l/s bij 2000 tpm, 0.001 l/s bij 1000 tpm


Cyl/2 x Reg_mot = Luchtstroom m3/s
0.002/2 x 16.67 = 0.01667 m3/s of 16.67 l/s

we zullen dit allemaal moeten opwarmen tot 400°C zonder hulp van fossiele brandstoffen

voor lucht
0.01667 x 0.34 x (400-300) = 0.566 KW (KJ/s)
voor brandstof
ca. 0.001 x 335 = 0.335 KJ/s

of rond (0.566 + 0.335) x 1.3 = 1.17 KJ/s om de hele puinhoop te ontsteken.

Dit komt overeen met een H2-debiet van hoeveel L/s?
Calorische waarde H2 = 10 KJ/m800 3 KJ/l
d.w.z. 1.17/10.8 = 0,11 l/s (390 l/u) H2 om de verbranding te verbeteren bij 1000 tpm onder volledige belasting, ongeveer 1 liter water/u.

Je kunt net zo goed de brandstof uitzetten! :D
Dit is verre van de stroomsnelheden die mogelijk zijn met de stroom die uit een batterij wordt getrokken (10A x 0.625 x 6 cellen = 37,5 l/u), daarentegen met een Stirling-dynamo op de uitlaat...

Berekening = ((Cyl(m3)/2 x Reg_mot x 0.34 x (400-300)) + (0.001 x Cyl(m3)/0.002 x Reg_mot(rpm)/1000 x 335) x 1.3) / 10.8 = Liter H2/ S

referenties http://www.enseeiht.fr/hmf/travaux/CD03 ... thermo.htm

http://www.educauto.org/Documents/Tech/ ... _gplc.html
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/11/06, 13:19

Ze hebben in ieder geval hun titel van mythenbreker verdiend.

Ze zijn misschien niet heel serieus, maar je moet toegeven dat ze meer middelen hebben gestoken dan de meesten van ons om het verbruik te testen.

Ik zal het moeilijk krijgen om beter te doen om het tegendeel te overtuigen met mijn kleine video's.
De 30% besparing met de reactor wordt verplicht voor Pantonizers. Anders is het hetzelfde oordeel als in de show die ons te wachten staat (nep).
De kans die we hebben is dat ze de reactor niet hebben getest, want als ze het hadden gedaan zoals de brandstofcel... :schok: slokken
Het laat ons nog steeds tijd om het tegenovergestelde te bewijzen van wat ze zeggen (Kevin waar ben je???).
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/11/06, 21:58

Ik lever mijn bescheiden bijdrage door twee van de testen te combineren: ik rijd in olie (ongeveer 30%) en in aceton (ongeveer 3‰ op het volume olie).
Gelukkig toeval of niet, ik verbruik minder (6,33 l/100 gemiddeld over 5000 km) sinds ik weer op olie ben gegaan in vergelijking met de voorgaande 10 km op Diesel (000 l/6,87).. .
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 03/11/06, 00:23

Ik denk niet dat ik deze video had moeten kijken! Het is onzin!

We hebben echt de indruk dat het doel van het spel was om te laten zien dat het onmogelijk is om het verbruik van een auto te verlagen.
We hebben in ieder geval vanaf het begin de indruk dat de dobbelstenen zijn geladen!!

Deze emissie werd gefinancierd door de oliemaatschappijen of zo?

Maar dan is het toppunt van alles de waterstofcel. Uit hoeveel is hun rotte cel gekomen? 0.1L/uur?? : Lol: : Lol:
Ik denk dat er meer gasstroom is als je een fles badoit ontkurkt!! : Cheesy:

Kortom, de testprocedures waren serieus, maar de tests absoluut niet. :onheil:
Ze wisten van tevoren wat er moest worden geconcludeerd.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/11/06, 00:43

Dag
Gelukkig toeval of niet, ik verbruik minder (6,33 l/100 gemiddeld over 5000 km) sinds ik weer op olie ben gegaan in vergelijking met de voorgaande 10 km op Diesel (000 l/6,87).. .

Probeer eens een hoog percentage diesel en aceton en je zult een verschil zien.
maar als je tankt en je opent de dop, lijkt het na verloop van tijd te reageren, de pompbediende rent weg als hij de dop opent!
Ik deed al deze tests om een ​​idee te krijgen, maar ik stopte met ze te plaatsen. het is alleen om te zeggen dat de doseringscurve, ik weet niet hoe ze het deden, op welke criteria? maar met de experimenten plakt het helemaal niet, volgens de curve verbruikt het meer als je te veel aceton gebruikt! voor mij is een kleine tas in een tank van 80 liter als niets doen.
Een 100% olie is wat anders, een mengsel van olie en diesel geeft bijna hetzelfde brandstofverbruik als diesel.
Nog een test met nieuwe dieselfilters, we rijden maximaal en we vergelijken diesel, dan olie om te kijken of we dezelfde topsnelheid halen, het is niet erg wetenschappelijk, want met olie gaat het minder goed door het filter...

Andre
Dernière édition par Andre de 03 / 11 / 06, 15: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/11/06, 01:02

NLC schreef:Maar dan is het toppunt van alles de waterstofcel. Uit hoeveel is hun rotte cel gekomen? 0.1L/uur?? : Lol: : Lol:
Ik denk dat er meer gasstroom is als je een fles badoit ontkurkt!! : Cheesy:



Minder dan dat, het is waar dat ik lachte toen ik de 2 en een halve bubbel zag :D , en hun verbaasde hoofden
Ik denk dat ze het spel hebben gespeeld zonder toevoegingen + te schokkerige stroming

laten we een goede speler zijn en, indien mogelijk, het tegendeel demonstreren

Wat vind je van mijn redenering 3 posts hierboven?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/11/06, 06:43

Het is duidelijk dat als ze de nlc-cel hadden geprobeerd, het veel interessanter zou zijn geweest.
nlc Ik denk dat het op de lagune nodig zou zijn om de brandstofstroom te verminderen om te zien of de motor zo loopt met het teveel aan waterstof.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11027




par Christophe » 03/11/06, 08:50

delnoram schreef:Nee, ik geloof dat de factor Tijd een wetenschappelijk feit blijft dat niet over het hoofd mag worden gezien als je een geloofwaardig resultaat wilt.
Evenals de herhaling van de ervaring.


Dit is wat ik hiermee bedoelde (maar het zal niet duidelijk zijn geweest):

"in hun geval zou het protocol van het experiment herzien moeten worden"
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 03/11/06, 15:23

Hallo allemaal
Ik heb ruim een ​​jaar getest met de motor (BMW K75, 750cc) en zo'n 5 km de Neodymium magneten (afgeplatte RVS buis, lage luchtspleet) en ik moet zeggen dat het op den duur lijkt te verbeteren: bij de begin bijna geen verschil maakte ik met mijn gewone rit 000L/5,5km aan 100L, en nu kom ik zeer regelmatig aan op 5,2L en zelfs recentelijk op 5L?! Ik begrijp niet waarom het langzaam zakt, de brandstof komt uit hetzelfde station, het luchtfilter is hetzelfde, de bougies, de instellingen zijn identiek... Is het een geleidelijke reiniging van het circuit en de motor (4,9 65 km) wie doet dat? Voor het rijden kon ik zuiniger doen, het lijkt me zelfs dat het de laatste maanden erger was dan voorheen.
Dus voor de test in deze video met waarschijnlijk ferrietmagneten op de slang geplaatst en met een enkele meting denk ik dat het normaal is dat het niet werkt. Nu met mijn montage zal ik het op een dag moeten verwijderen om het verschil te zien, maar als er daarna geen verschil is, wat vind je daarvan? Als het een schoonmaakbeurt is, is het normaal dat er na het verwijderen niets gebeurt... Anders was het alleen het effect op mijn rijgedrag? Je kunt net zo goed een wig op het gaspedaal zetten, dat heeft hetzelfde en nog meer effect!
Michel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten