Mythbuster video: aceton, magneten, waterstof

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
tigman
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 30/09/06, 02:14
Plaats: St-Jean

moteur




par tigman » 16/10/06, 22:33

Algemene informatie over de H-motor

De Mazda RX8 rotatiemotor is al voorzien van een aansluiting om H

Het is al door Mazda getest met waterstof en het enige probleem dat ze zijn tegengekomen is de vermogensdaling van ongeveer 15%.


Ed
0 x
GMC 6.2 Tvg 1992
VW Jetta 2000 720,000km :D
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 31/10/06, 23:24

Hier kon ik eindelijk de beroemde video (18min44) van deze aflevering van Mythbuster terugvinden. Zijn getest:
- de magneten
- aceton
- een "supercarburateur"
- een waterstofgenerator
- frituurolie

Ik zal u de waargenomen resultaten niet vertellen, om de spanning niet te verbreken. : Oops:

De link zou morgen beschikbaar moeten zijn :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 01/11/06, 09:42

Staat het op Discovery Channel??
Verdomd, dat heb ik gemist!!!
Voor overige informatie tigman kijk hier een andere fabrikant is ook ver gevorderd op het gebied van biobrandstoffen.
http://salons.automobile.fr.msn.com/sal ... id=1034804
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 01/11/06, 10:15

Verdomd, de video werd geweigerd door Google...pfff er zijn al tientallen mythbuster-afleveringen en wij weigeren deze!

Jammer dat ik het op econologie ga zetten....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 01/11/06, 10:55

Alstublieft :
https://www.econologie.com/mythbusters-l ... -3652.html

Christophe om u te dienen... : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 06 / 02 / 08, 11: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 01/11/06, 13:11

Bedankt Christophe voor deze video, leuk maar toch niet te serieus..

*de magneten geen economie, maar misschien zou er op André's manier iets zijn geweest.

*Aceton 1/500: overconsumptie! André, wat denk jij ervan?

*brandstofcel: ze probeerden geen doping, maar in totale autonomie en toen waren de bubbels onbeduidend! Ze hadden NLC moeten bellen : Lol:

*H2-cilinder: averechts effect, dus dat is slim!!! geen beveiliging, niets!

Sportief rijden veroorzaakt 33% overconsumptie
Ze spraken niet eens over Pantone, ook al woont Paul naast de mythbusters

En voor de HVB: 10% besparing op de Mercedes t.o.v. de diesel en ze zeggen tot slot dat het voordeel is dat ze geen aanpassingen hebben hoeven doen. Ze reden met slechts 1L brandstof. van HBV. Dus concluderen ze aan het einde dat we zonder aanpassingen kunnen rollen met pure frituurolie ... waar is de ernst daar?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 01/11/06, 14:19

lau schreef:*de magneten geen economie, maar misschien zou er op André's manier iets zijn geweest.


Ik denk dat als er een economie met magneten bestaat, dit in de loop van de tijd gebeurt en niet noodzakelijkerwijs met een constante snelheid.

Het zou goed zijn geweest als ze ‘langdurige’ tests hadden gedaan (minstens een paar maanden) en met andere ‘economisers’ (zoals op tin gebaseerde katalysatoren...:p)

lau schreef:*brandstofcel: ze probeerden geen doping, maar in totale autonomie en toen waren de bubbels onbeduidend! Ze hadden NLC moeten bellen : Lol:


Allereerst heeft het NIETS te maken met een brandstofcel... hun assemblage was een elektrolyser, dus... het omgekeerde van een warmtepomp!! :onheil:


lau schreef:Sportief rijden veroorzaakt 33% overconsumptie Ze hadden het niet eens over Pantone, ook al woont Paul naast de mythbusters


Nou, doping met water zou leuk geweest zijn... maar wat was eigenlijk de bedoeling van deze show... aan het einde praten ze over een paar economizers die werken... Pkoi, hebben ze die niet getest?


lau schreef:..waar is de ernst daar?


Nou ja, het is op de Amerikaanse manier gemaakt, hè! :) Kijk je nooit Monster Garage? Misschien krijgt u een beroerte! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 01/11/06, 14:59

Lau en Christophe, jullie maaien het gras onder mijn voeten weg : Cheesy:

In feite komt hun methodiek goed overeen met de huidige mentaliteit, dat wil zeggen: “Ik wil direct resultaat, anders werkt het niet”.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 01/11/06, 15:26

delnoram schreef:In feite komt hun methodiek goed overeen met de huidige mentaliteit, dat wil zeggen: “Ik wil direct resultaat, anders werkt het niet”.


Ja, maar aan de andere kant: is dit niet wetenschappelijk gedrag?
We doen een experiment en zien de resultaten...

In hun geval is het het protocol van het experiment dat moet worden herzien voordat wordt geconcludeerd: "De wereld is mooi en vriendelijk". Nou, ik kan niet zien dat deze show (met een behoorlijk hoog profiel) dat zegt het tegenovergestelde... toch? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 01/11/06, 15:45

Christophe schreef:Ja, maar aan de andere kant: is dit niet wetenschappelijk gedrag?
We doen een experiment en zien de resultaten...

In hun geval is het het protocol van het experiment dat moet worden herzien voordat wordt geconcludeerd: "De wereld is mooi en vriendelijk". Nou, ik kan niet zien dat deze show (met een behoorlijk hoog profiel) dat zegt het tegenovergestelde... toch? : Cheesy:


Nee, ik geloof dat de factor Tijd een wetenschappelijk feit blijft dat niet over het hoofd mag worden gezien als je een geloofwaardig resultaat wilt.
Evenals de herhaling van de ervaring.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten