Rijden techniek om kleine stad te beteugelen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 08/06/08, 18:53

ja, uw lopende auto's zijn hier uiterst zeldzaam : Cheesy: en worden beschouwd als luxeauto's : Cheesy: een V8 is voor een vrachtwagen : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 08/06/08, 20:25

Flytox schreef:Hallo Philippe Schutt
Philippe Schutt schreef:
Uiteindelijk stelt dit een vraag (absurd?). op de snelweg, als we in plaats van rijden op constante snelheid afwisselend versnellingen en freewheels zouden afwisselen, zouden we dan minder verbruiken? Beeld


Dit principe wordt gebruikt voor voertuigen met een recordverbruik op de Shell Marathon. Het verschil is dat het voertuig erg ondergemotoriseerd is. Een soort verkleining, wat betekent dat de motor volledig wordt gebruikt tijdens het accelereren, om uitstekende prestaties te leveren, en zodra de "optimale" snelheid is bereikt, schakelen ze de motor uit en laten ze uitrollen tot de maximale snelheid is bereikt. lagere snelheidslimiet en dan begint de cyclus opnieuw.

https://www.econologie.com/forums/pantone-et ... 53-10.html

A+


ah. het stoppen van de motor is niet mogelijk, anders geen rem of stuurbekrachtiging. Het valt nog te bezien of het nog geldig zou zijn met betrekking tot de constante snelheid in versnelling?
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/06/08, 20:33

Anticiperen is niet alleen goed voor brandstof. Ik rijd anticiperend, met traagheid, de motorrem ...
Mijn remblokken werden meer dan 30000 km geleden vervangen door mijn schijven. Ik heb ze gisteren gezien. Ze worden nauwelijks door de helft gebruikt. Kortom, ik heb een set nieuwe pads gekocht die ik over nog eens 30000 km zal gebruiken ... : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 08/06/08, 20:37

hallo, voor het verhaal over de afdalingen begrijp ik heel goed het principe, al was het maar in de herinnering aan mijn menigte, ik woedde toen al om gedwongen te worden om het gas onderaan in de afdalingen te zetten , dat maakte de motorrem en ik stopte, terwijl in velà geen probleem, qd die afdaling trappen we meer ..

in de jaren 50 had Citroen een auto gemaakt waarvan de 4e vrijloop was ..... vandaag zou ik zeggen ok, ABS ebd, telma etcc regulator. maar in die tijd moet het nogal gevaarlijk zijn geweest.

qd Ik kom elke avond thuis van het werk en ik merkte een afdaling van ongeveer 4 km en een andere van 2 km die een voldoende percentage hebben voor wanneer ik ontkoppel, mijn snelheid aanhoud, dat wil zeggen 6 km gebruikt en het zou me zeer verbazen dat de motor draait gewoon stationair als het verschil ... natuurlijk zullen anderen me vertellen dat ik het gaspedaal gewoon moet loslaten om stationair te sparen, maar in dit geval blijft de snelheid van de auto dalen en ik zal uiteindelijk in stap rollen ... natuurlijk heb ik anderhalf jaar in de Pyreneeën gewoond, had niet de bodem dat ik zulk praktisch zal proberen, maar in Bretagne is het speelbaar ...
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 08/06/08, 20:40

in het verleden hadden onze auto's vrijwel geen remmen en dat deden we wel : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 08/06/08, 20:55

Did67 schreef:Inderdaad, ik was in situaties waarin ik "aan het einde" moest vertragen of stoppen. Afgezien van snelwegen en autowegen, vertegenwoordigt dit al heel wat situaties. Ik denk dat 1 op 1,5 l / 100 km te krabben!

Sterker nog, als ik moet stoppen, blijf ik bezet. U hoeft niet voor niets de remmen te gebruiken.

Did67 schreef:Ik heb ook een afdaling met 4 of 5 beurten. Ook daar rol ik op traagheid, in de 4e, met een voet van de grond en ik bespaar remmen bij het ingaan van elke bocht en "krab" een beetje meer ...

Als je 67 bent, dacht ik meer aan de D217 van Laudenheim naar Gresswiller. er is ongeveer 3 km die ik kust, zonder te remmen en met ongeveer 90 km / u.

Did67 schreef:Aan de andere kant denk ik niet dat je laatste idee goed is. Het leven wordt slecht gemaakt, ergens moeten er oude principes van thermodynamica zijn die moeten spelen: ik denk dat het je meer kost om opnieuw te beginnen dan je bespaart door te vertragen. Anders zou het zoiets zijn als de uitvinding van eeuwigdurende beweging !!! Het zou voldoende zijn om een ​​groot wiel met traagheid en presto te zetten, je versnelt, je vertraagt ​​50 keer en springt, je rolt met het oog ... Helaas, ik denk niet dat dat werkt !!!

Niet voor het oog, maar een benzinemotor die op hoge snelheid en lage belasting draait, heeft een efficiëntie die tot bijna niets kan dalen. het is begrijpelijk, het is noodzakelijk om de waterpompen, olie enz. op hoge snelheid te activeren voor niet veel. dan hebben wisselend werk en in de wacht zetten een kans geldig te zijn.

Did67 schreef:Over het onderwerp (snelwegen), omdat ik mijn C5-boordcomputer heb, ben ik onder de indruk van de invloed van snelheid op het verbruik. Ik vond het een beetje overdreven, de verhalen over het verminderen van snelheid in geval van vervuiling. Een technocratische grap zonder echte maat. Helemaal niet !!!
Ik merkte het niet, want ik reed maar op een vlak stuk snelweg, probeerde ik, met mijn cruise control (gestabiliseerde snelheid). Kort gezegd, uit het geheugen: bij 90 km / h gestabiliseerd, ongeveer 5 l tot 5,5 l per 100; bij 110 km / u, ongeveer 6 tot 6,5 l; bij 130 km / u is het 8,5 l !!! (C5 2.0i 16 V benzine daarom omgezet in LPG - dit zijn de theoretische benzineverbruiken die door de computer worden gegeven; bij LPG wordt de weergegeven 7,5 l benzine daarom theoretisch omgezet in 8,5 l echte LPG bij de pomp - opeenvolgende vloeibare injectie van LPG). De kleine variaties zijn micro-reliëf, wat we ons niet eens realiseren. De C5 is zwaar en voelt onmiddellijk aan voor onmiddellijk verbruik.
Dus tenzij er een noodgeval is, stop ik nu ongeveer 110 km. Ik was ook verrast om zondagavond te constateren dat we op de secties op 130 m / u een meerderheid hadden om met 110 km / u te rijden!

alsof ik een Xantia 2.0 CTT heb en ik heb kleinere afwijkingen, van 8,5 tot 90 km / u tot 9L tot 135 km / u. Ongetwijfeld het effect van de turbo ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/06/08, 16:51

Andre schreef:Dag

Jen ken je auto's niet, ik heb een voorbeeld genomen dat ik goed ken
met auto's om me heen.
Een Camaro of een Buick of een Chevrolet zijn heel gewone auto's uit de grote serie.
Maar ik veronderstel dat alle auto's een economisch regime hebben en dat wanneer we onder dit economische regime rijden, dit meer verbruikt

In de 5e op 60kmh riskeert het meer te besparen dan op 100kmh
dat is precies wat ik bedoelde ..

Andre


Mijn excuses: als ik het goed begrijp tussen de regels door - omdat niets aangeeft wat online staat - sta je aan de kant van Amerika?

Bij ons zijn deze modellen gereserveerd voor een paar fansverzamelaars of die zichzelf nemen voor James Dean en die hun V8 op zondag vrijgeven om te paraderen ...

Dus, in een discussie over brandstofbesparing in Frankrijk, is het even ongerijmd als je je voorstelt dat de paus de morning-afterpil in een sloppenwijk in Sao Paulo promoot!

Alle auto's hebben een "optimaal punt". In de info die ik zette, wilde ik mijn verbazing delen toen ik ontdekte dat het, op het genoemde model (maar ik zal geen reclame maken), benzinecarburatie veel lager was dan ik dacht (ongeveer 70 km / u - ik heb het niet aangegeven) en dat verbruik steeg toen veel sneller dan ik had verwacht. Toen ik de geneugten van de boordcomputer ontdekte, wilde ik dit simpele punt delen. Sindsdien, als ik geen haast heb, heb ik mezelf op gestabiliseerde 110 km / u gezet, zelfs waar je (wettelijk) 130 km / u kunt rijden.

Ik voeg vandaag een ervaren punt toe: ontkoppelen en stationair draaien vertegenwoordigt, nog steeds op dit model, een verbruik van 1 tot 1,5 l / 100 km bij 50 km / u (in de stad) en van 0,7 tot 0,9, 100 l / 90 km met XNUMX km / u op de weg.

Als de weg voldoende daalt, is het daarom veel beter om je voet op te tillen maar betrokken te blijven en "0 l / 100 km" te verbruiken omdat de computer de injectie afsnijdt - in plaats van de aangegeven cijfers uit te schakelen en te consumeren.

Natuurlijk, als het minder gaat, zal het een beetje verbruiken om niet te vertragen (uitschakeling of versnelling heel erg licht - a priori, mijn calculator geeft me geen significant verschil, maar het is niet eenvoudig om te meten).

En als het meer naar beneden gaat, moet je remmen om jezelf niet in het ravijn te gooien !!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/06/08, 16:57

Philippe Schutt schreef:Als je 67 bent, dacht ik meer aan de D217 van Laudenheim naar Gresswiller. er is ongeveer 3 km die ik kust, zonder te remmen en met ongeveer 90 km / u.


Aan de andere kant van de helling, mijn broer! Afdaling van het Bildhauerhof op Rosheim.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/06/08, 17:55

Ik heb dit probleem niet meer sinds we naar het vlakke land zijn verhuisd ...


Met de Noordzee als laatste leegstaande kavel
En met golven van duinen om de golven te stoppen
Etc, etc.

.......
.....
...
..
Beeld
Dernière édition par Christine de 11 / 06 / 08, 18: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 11/06/08, 17:57

Ik zie dat je de friet hebt :D :D :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten