Rijden techniek om kleine stad te beteugelen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 04/05/06, 08:30

Nicolas Tesla had in de jaren dertig een auto ontworpen met een elektromotor waarbij de stroom zelf werd geproduceerd door een ingebouwde generator; het laat je dromen :schok:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/05/06, 14:09

zac schreef:welkom
als ik mijn laatste stront heb behouden, is dat omdat het een voortstuwing is en ik wil proberen er een elektrische ondersteuning aan aan te passen.
Ik zal proberen een dynamo (waarvan de bekrachtiging de vertraging regelt) en een grote startmotor aan de as te koppelen.
@+

om de batterij op te laden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 04/05/06, 14:39

resalut
Niet om wat extra batterijen op te laden (ongeveer 400A).
de motoraccu blijft bij het originele circuit (ook al sluit ik een koppeling onder bepaalde omstandigheden niet uit).
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 04/05/06, 15:15

Ik vraag me af of we de batterij alleen bij vertragingen kunnen opladen. De motor zou altijd minder energie te leveren hebben. wat zou dat betekenen in l/100 km, zou het de moeite waard zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 06/06/06, 19:05

Heel heet vandaag! Dus uiteraard heb ik de airconditioning van de auto geprobeerd. (dit is mijn eerste auto met airconditioning).

: Idee: Dus tijdens het rijden in de stad, wat de meeste mensen doen, realiseer ik me dat de supercharger mogelijk alleen werkt bij het vertragen. Vanaf dat moment zou er geen sprake meer zijn van overconsumptie! Dus ik probeerde met de knop te spelen en het lukte me om de airconditioning te laten werken, terwijl de compressor alleen draaide bij vertragingen. Het is duidelijk dat het niet praktisch en zelfs gevaarlijk is om voor de groene knop te zorgen in plaats van voor de weg. Maar het lijkt mij dat een klein elektronisch samenstel, dat de compressor koppelt aan het uitschakelen van de injectie tijdens vertragingen, nuttig zou moeten zijn :D
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 06/06/06, 21:49

Helemaal geen stom idee, maar houdt de aircocompressor van dit soort behandeling?

A priori zie ik geen enkel ongemak.....iemand heeft het elektrische schema van een civic... : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/06/06, 22:24

Dag
Relatief eenvoudig, knip gewoon de draad door die op de (koppeling) gaat
koppeling van de compressorpoelie en voer deze door een drukschakelaar en relais wanneer de motordepressie hoog is, zodat de motorrem voor benzine u de compressorkoppeling mogelijk maakt.
Het is logisch als je een goede heuvel afdaalt, maar in de stad is de kleine ontsluiting niet lang genoeg om iets te trekken!
Normaal gesproken is het bij deze systemen nodig dat de compressor een of twee minuten soms langer draait, zodat het effect van de freon voelbaar is, op mijn airconditioningsysteem in huis wordt het de eerste 5 minuten alleen gebruikt om de freon te verwarmen.
ik kreeg er een probleem mee als je een unit installeert die te groot is voor het vereiste werk; hij start en stopt te vaak. op 15 minuten lopen zijn er 5 minuten niet rendabel.
(Als je eenmaal gewend bent aan airconditioning, is het moeilijk om zonder te leven)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/06/06, 20:56

ja, het was al koud en ik hoefde het alleen maar koud te houden, en ik zet het toch niet hard. Aan de andere kant, omdat de diesels geen depressie hebben, neem ik liever het gaspedaal.

hier, in de stad, accelereren en remmen we alleen maar. we kunnen geen constante snelheid aanhouden. dus de vertragingen duren niet lang, maar we hebben er genoeg!

Ik zal eens kijken wat ik als schakelaar vind, ik zie niet in hoe dat een probleem zou vormen voor de compressor, hij schakelt al de hele tijd. En ik zal een knop plaatsen om de weg/stad-modus te kiezen, want op de snelweg zou het nooit werken.

Bedankt André! 8)
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Rijden techniek om kleine stad te beteugelen




par denis » 07/06/06, 21:39

Ik heb de oplossing: het is noodzakelijk om de compressor, de radiator, de leidingen te demonteren ... en alles in een doos op een plank te plaatsen : Cheesy: dat is wat ik deed op de bm, ik kom aan in verbruik en in gewicht :D
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 08/06/06, 20:24

Ik heb een vriend die 2 clio's had. Hij zegt dat zijn airco uitviel tijdens het accelereren. Werkte dus alleen als de auto met constante snelheid reed.

Ik weet niet of dat precies is, en ik denk dat het vooral gaat om het verlies van kracht niet te voelen, maar het idee is er al.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten