Stirling Generator + + Rocket Stove

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par xboxman4 » 08/02/16, 23:07

fabio.gel schreef:
xboxman4 schreef:http://www.tegmart.com/thermoelectric-modules/22-watt-teg-power-module-by-tegpro/

Interessanter en goedkoper dan industriële Stirling voor een langere levensduur: u 10 modules (totaal 220w) voor ongeveer $ 600.


Langere levensduur niet zeker: veel meningen over dit type product geven een hoge mate van afbraak en bij hoge temperaturen is het kwetsbaar.

Bekijk de video van Barnabé

https://www.youtube.com/watch?v=_-4__gCwIHk


Chinese peltiermodules ja! Hier is het een Amerikaanse doos die de thermozuilen voor NASA-satellieten levert. Hun technische fiche kondigt een levensduur aan die gelijk is aan meer dan 50 jaar bij normaal gebruik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par fabio.gel » 09/02/16, 20:38

xboxman4 schreef:Interessanter en goedkoper dan industriële Stirling voor een langere levensduur: u 10 modules (totaal 220w) voor ongeveer $ 600.


Het is waar, het is een goed idee, maar ik probeer in de ecofilosofie te blijven...nologie
600 $ = 540 € voor mij ontwerperstudie gedurende 20 jaar op Catia, Créo, Soliworks, Freecad-software gedurende 3 jaar in dienst bij het grootste bedrijf in Frankrijk (Pôle emploi :( )
het valt buiten het budget...
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par Gaston » 10/02/16, 09:46

xboxman4 schreef:Interessanter en goedkoper dan industriële Stirling voor een langere levensduur: u 10 modules (totaal 220w) voor ongeveer $ 600.
De documentatie voor deze modules geeft aan dat ze 22W elektriciteit produceren (3A onder ongeveer 8V) met een warme bron van 300°C en een koude bron van 30°C voor een thermisch vermogen van ongeveer 400W.
Als de module onder deze ideale omstandigheden wordt gehouden, bereikt het rendement 6,5%, maar het gaat (zeer) snel achteruit zodra de omstandigheden van temperatuur of elektriciteitsverbruik worden opgeheven.

Kortom, het gebruik van deze modules vereist een investering in de controle van hun operationele omgeving die veel duurder is dan de kosten van de modules.
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par Peter » 24/02/16, 19:40

Ik ontving de Peltier-modules en begon enkele experimenten te doen:
test_1.jpg

Het geheel bestaat uit 4 TEC1-12706-modules die in serie zijn geschakeld en zijn ingeklemd tussen twee aluminium platen van 3 mm. Ik heb een thermokoppel in het midden van de kookplaat geplakt en een ander op de koude plaat om het verschil te meten en te voorkomen dat de maximale temperatuur van de modules (138°C) wordt overschreden. Ik gebruikte theelichtkaarsen en een alcoholbrander toen de kaarsen onvoldoende werden, de ventilator wordt aangedreven door een externe voeding voor de experimenten, hier zijn de verzamelde gegevens:

Heet = 53°C, Delta = 20°
- nullastspanning: 3,2V
- kortsluitstroom: 170mA

Heet = 88°C, Delta = 40°
- nullastspanning: 6,3V
- kortsluitstroom: 340mA

Heet = 122°C, Delta = 60°
- nullastspanning: 9,9V
- kortsluitstroom: 530mA

En hier is de montage met de motor en een tijdelijke ventilator:
fan_1.jpg

fan_2.jpg

De motor start vanaf een temperatuurverschil van 7°C.
Het werkt, maar gezien de hitte rond de kachel is het temperatuurverschil beperkt. Op dit moment is het 19,6°C voor een temperatuur van het hete gedeelte van 109°C.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par Gaston » 25/02/16, 10:40

Dit type montage werkt (en wordt zelfs op de markt gebracht).

Maar afgezien van het feit dat hij de warme lucht van de kookplaat afvoert (wat goed is voor het verwarmen van de kamer), kun je hem niet echt gebruiken om "stroom te produceren".

Uit uw metingen zien we dat voor een delta van 20° het geleverde elektrische vermogen minder dan 0,5 W bedraagt, voor 40° minder dan 2 W en voor 60° minder dan 5 W.
Dit alles met behulp van 4 modules met elk een "vermogen" van 60W.

Je merkte ook hoe moeilijk het is om omgevingslucht als koudebron te gebruiken.
Idealiter zou het vloeistofkoeling hebben met een extern koellichaam, maar ik denk niet dat de modules genoeg produceren om een ​​pomp van stroom te voorzien...

PS
dit document (in het Engels) heeft zojuist hetzelfde type module getest.
Hij concludeert dat het maximale vermogen 1,2 W per module is voor een temperatuurverschil van 68°C (misschien kunnen we het beter doen met één zijde op 120° en een andere op 0°?) en dat het maximale rendement (bij aangepaste belasting) 2,2 is. % :|
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Stirling Generator + + Rocket Stove




par Peter » 25/02/16, 17:35

In feite is het nog erger dan dat. De nullastspannings- en kortsluitstroommetingen komen overeen met werkingspunten waar de module geen stroom levert en worden gebruikt om een ​​theoretisch model van de generator te definiëren, bestaande uit een spanningsbron met een weerstand in serie.
De spanningsbron komt overeen met de nullastspanning en de weerstand wordt berekend met de formule R=U/I, dus voor een delta van 20°C
U=3,2V en R=18,8 ohm

Om het meeste vermogen uit deze generator te halen, moet de equivalente weerstand van de belasting gelijk zijn aan de weerstand van de generator. De spanning op de generatorklemmen is dan 2x lager dan de nullastspanning: 1,6V in ons voorbeeld. Het vermogen wordt berekend met de formule P=U^2/R.
Het maximaal haalbare vermogen is dus 0,136W en niet 0,544W (Uvide x Isc).

Ik heb nog een meting gedaan met het maximale temperatuurverschil dat ik kan bereiken met de alcoholbrander op max en de ventilator op volle snelheid:
Delta = 66 ° C
- nullastspanning: 11,42V
- kortsluitstroom: 570mA

Dat maakt een maximaal extraheerbaar vermogen van 1,63W. De ventilator, aangedreven door een externe voeding, verbruikt 2,5 W.

Wat de kachelventilator betreft, zal ik deze verbeteren door een aangepaste pc-ventilator voor het koellichaam te plaatsen, zoals in de testmontage. Omdat een pc-ventilator met zo'n lage spanning niet kan starten, zal ik de borstelloze motor binnenin vervangen door een kleine gelijkstroommotor.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Stirling Generator + + Rocket Stove




par izentrop » 26/02/16, 08:04

Hallo,
De meest geschikte toepassing voor de Peltier-module is de elektrische koeler, die in een klein volume met weinig ruimte 4 tot 6° kan koelen.
Het is minder efficiënt dan zijn compressor-tegenhanger en wordt ook aangetroffen in bierpompen Beeld, in de kleine koelkasten van hotelkamers en bejaardentehuizen vanwege hun stilte : Wink:
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Stirling Generator + + Rocket Stove




par dede2002 » 27/02/16, 06:39

Er zijn mensen die bereid zijn dit in Afrika op de markt te brengen.

http://www.lemonde.fr/afrique/article/2 ... _3212.html

Het lijkt mij ingewikkelder, duurder en gevaarlijker dan een minizonnepaneel, en ik kan me al mensen voorstellen die een vuurtje aansteken alleen maar om hun telefoon op te laden..., terwijl hout schaars is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Stirling Generator + + Rocket Stove




par chatelot16 » 27/02/16, 19:31

Pelletier module om elektriciteit te maken in Afrika ??? dit is gek ... maken brandhout voor pinda's in elektriciteit! Ik zie dit soort Peletier alleen nuttig module om de levering van elektronische gadget een Chaudier hout te waarborgen: de belangrijkste functie is het geleden verwarmen qaund van elektriciteit aan pompen en ventilatoren draaien in ... geval van stroomstoring de bonthandelaar Module kan draaien pomp en ventilator vermogen te beperken tot een minimale dienstverlening beter dan volledig overzicht

voor Afrika heeft geen aarzeling is dit het fotovoltaïsch paneel de beste ... verkopen warmte met warmtekrachtkoppeling in Afrika, het is erger dan het verkopen van koelkast om Eskimo's, want met het opwarmen zal het nodig hebben !
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Stirling Generator + + Rocket Stove




par Christophe » 19/03/16, 20:04

chatelot16 schreef:voor Afrika heeft geen aarzeling is dit het fotovoltaïsch paneel de beste ... verkopen warmte met warmtekrachtkoppeling in Afrika, het is erger dan het verkopen van koelkast om Eskimo's, want met het opwarmen zal het nodig hebben !


Het past!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten