Stirling Generator + + Rocket Stove

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par Peter » 07/02/16, 00:04

Zeer interessant deze lineaire thermo-elektrische generator, maar te lawaaierig naar mijn smaak.
Ik dacht er ook aan om voor mezelf een soort lineaire Stirling te maken waarbij de zuiger en de verdringer op veren zijn gemonteerd. De verdringer zou elektrisch worden aangedreven op zijn resonantiefrequentie, dus er wordt weinig energie verbruikt. De beweging van de zuiger zou dan de stroom door een generator opwekken. Ik heb het project in pose gezet omdat ik geen effectieve manier had gevonden om stroom op te wekken uit een vrij langzame lineaire beweging (verplaatsing van 2 cm bij ongeveer 30 Hz).

Op dit moment heb ik een veel bescheidener thermo-elektrisch project: een ventilator voor een houtkachel. Ik ga me niet bezig houden met een Stirlingmotor, ik ga gewoon shovelmodules en een elektromotor gebruiken, zoals vele anderen al hebben gedaan (zie op youtube).
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par fabio.gel » 07/02/16, 09:14

chatelot16 schreef:in het lineaire systeem is het herstel van de kinetische energie aan het einde van de race minder goed: meer verlies

Bedankt voor de info, zo had ik het nog niet gezien.




vraag: Zijn we verplicht om een ​​accusysteem achter de Stirling generator te plaatsen, onmogelijk om direct een 6 Kw alternator aan te sluiten en er direct op te "schieten" (wasmachine, droger en vaatwasser) zonder de Stirling te laten afslaan.


Christophe schreef:Ja! Gefeliciteerd Fabio, je bent de eerste die een video (buiten bètatests) op de forum!
Hiervoor heb je recht op een LIKE


Je suis un beta tester in hart en nieren ^^
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par Hic » 07/02/16, 12:03

chatelot16 schreef:de lineaire dynamo is geen vooruitgang

in een normale roterende dynamo wordt al het staal en al het koper voor 100% gebruikt ... in een lineaire dynamo met oscillerende beweging is het gebruik van het materiaal veel minder geoptimaliseerd ... een deel van het magnetische circuit van een onderdeel bevindt zich in tegenover helemaal niets aan de andere kant

de alternatieve roterende omzetting door krukstang is bijna perfect ... de kinetische energie aan het einde van de race wordt perfect teruggewonnen in het vliegwiel ... in het lineaire systeem is de recuperatie van de kinetische energie aan het einde van de race minder goed : geen verlies meer

hi chatelot16
In ons geval,
niet alleen de generator is lineair, maar ook de Stirling!

Zou een veer kinetische energie niet kunnen omzetten in het einde van het hele systeem?
en concurreren met de drijfstang.

Zou een Stirling zonder drijfstang (met alleen zuigers) niet makkelijker te vervaardigen zijn?
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par Christophe » 07/02/16, 12:14

fabio.gel schreef:Je suis un beta tester in hart en nieren ^^


Zelfde maar zonder tester : Cheesy:
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par chatelot16 » 07/02/16, 13:19

het krukstangsysteem recupereert niet alleen de energie aan het einde van de race en geeft deze terug om in de andere richting te lanceren: het fixeert de race met precisie: de zuiger kan dicht bij de cilinderkop worden gebracht zonder risico op schokken

de veer kan de energie recupereren, maar stabiliseert de race niet: je hebt een zeer intelligent regelsysteem nodig om niet alles kapot te maken

om dezelfde energie op te slaan is een vliegwiel goedkoper dan een veer

een stuur heeft geen limiet aan levensduur ... een veer wordt moe, tenzij hij grotendeels te groot is, heeft hij een beperkte levensduur
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par xboxman4 » 07/02/16, 17:03

http://www.tegmart.com/thermoelectric-m ... by-tegpro/

Interessanter en goedkoper dan industriële Stirling voor een langere levensduur: u 10 modules (totaal 220w) voor ongeveer $ 600.
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par fabio.gel » 08/02/16, 13:40

xboxman4 schreef:http://www.tegmart.com/thermoelectric-modules/22-watt-teg-power-module-by-tegpro/

Interessanter en goedkoper dan industriële Stirling voor een langere levensduur: u 10 modules (totaal 220w) voor ongeveer $ 600.


Langere levensduur niet zeker: veel meningen over dit type product geven een hoge mate van afbraak en bij hoge temperaturen is het kwetsbaar.

Bekijk de video van Barnabé

https://www.youtube.com/watch?v=_-4__gCwIHk
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13702
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par izentrop » 08/02/16, 18:28

Bonsoir,
De Stirling-motor en zijn lineaire alternator die op bepaalde Viessmann-ketels is gemonteerd, lijken geen veren te gebruiken en maken geen lawaai.
Het is een merk dat zorgt voor zijn reputatie van robuustheid.

Een stille en onderhoudsvrije Stirlingmotor

De Stirling-motor is hermetisch afgesloten, loopt stil en behoeft geen onderhoud. Dankzij deze eigenschappen kan het in de buurt van het huis worden geïnstalleerd.

De Vitotwin 300-W is bijzonder zuinig bij een gasverbruik van minimaal 20 kWh en stroomverbruik van meer dan 00 kWh per jaar. Of het equivalent van de behoefte van een bestaande gemiddelde eengezinswoning.
Er wordt aangekondigd dat het tussen de 0.6 en 1 Kw elektriciteit zal produceren.
Stirling viessmann.jpg

de pdf

Bij "elektriciteitsverbruik van meer dan 3000 kWh per jaar" zou volgens mij productie moeten staan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par chatelot16 » 08/02/16, 18:53

om de beweging van een zuiger aan het einde van zijn slag om te keren als er geen drijfstang is, heb je noodzakelijkerwijs een veer nodig maar niet noodzakelijkerwijs een stalen veer, het kan ook een compressie van gas in een cilinder zijn, wat een groot voordeel heeft op de stalen veer: het gas breekt nooit door vermoeidheid!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13702
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Stirling + raket fornuis + generator




par izentrop » 08/02/16, 20:24

Geïntegreerd in een boiler is het alleen maar vooruitgang, want de thermische verliezen van de motor zijn niet langer omdat ze worden gebruikt voor verwarming en de productie van warm water.
CHATELOT schreef: een deel van het magnetische circuit van het ene deel bevindt zich voor helemaal niets op het andere
Dit is ook niet het geval.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 297-gasten