Website die consos-wagens van internetgebruikers vergelijkt

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/09/06, 13:54

met de elektronica van moderne auto's lijkt mij dat onwaarschijnlijk
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 18/09/06, 14:13

elephant schreef:met de elektronica van moderne auto's lijkt mij dat onwaarschijnlijk


Ik weet niet veel van auto-elektronica. Aan de andere kant, als we kijken naar hoe de microprocessors op pc's zijn gestempeld, is er reden om te betwijfelen of alle elektronische dozen en alle sensoren precies dezelfde kenmerken hebben.

Ter herinnering: alle microprocessors komen uit dezelfde keten. aan de uitgang testen we ze op steeds lagere frequenties totdat we de frequentie vinden waarbij de bignou stabiel blijft en niet crasht. Vervolgens plakken we het label dat overeenkomt met deze stabiele frequentie op de microproc. Dus tussen de ene chip en de volgende op dezelfde assemblagelijn wordt de ene op 4.0 GHz gestempeld en de volgende op 3.2 GHz.

Misschien vinden we dit soort verschil bij auto's? Neen ?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 18/09/06, 15:25

Ja, ik bevestig dat. il y a des caisses à problèmes, où le hazard a fait que le moteur se retrouve avec les jeux mal foutus, il bouffe de l'huile et de l'essence à croire que t'as un camion, et n'a pas de kracht. Ik zag verschillen van bijna 1 liter/100 tussen 2 Audi's uit de jaren 80!
R19 TD's die rammelden (diesel) terwijl andere bijna als Peugeots spinnen, enz...
Er zijn er ook die hun hele leven in de garage doorbrengen, terwijl de buurman die hetzelfde heeft geen probleem heeft. Je kunt niet alles aan de bestuurder wijten, vooral niet aan elektronische problemen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/10/06, 19:20

Philippe Schutt schreef:[...]Ik zag [...]
R19 TD's die rammelden (diesel) terwijl andere bijna als Peugeots spinnen, enz...[...]
Dit kan eenvoudigweg te wijten zijn aan een andere injectiepomp.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/10/06, 09:40

Ik veronderstel, ja. misschien ook injectietiming? wat zou verwijzen naar de vaardigheden van de monteurs, die ook sterk variëren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten