Utopia 2-proces ... RETOUR?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/10/06, 16:56

Artikel gepubliceerd in Ouest Frankrijk op 26 oktober:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 29/10/06, 14:49

"Zijn uitvinding interesseert niemand"

Dus als mijn geheugen me goed van dienst is, zei de heer Leclerc op de econologie-site dat als niemand echt interesse toonde in zijn uitvinding, hij alles op internet zou rocken? ..

Dus daar kijk ik naar uit! Na pantone, het mooie gebaar om de mensheid te redden van Fabien Leclerc.Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 29/10/06, 20:51

er is eigenlijk maar één patentaanvraag. maar blijkbaar was het verzoek niet geslaagd. Ik vermoed ook dat het niet interessant is, waarschijnlijk vanwege een aanzienlijk verbruik van het metaal dat nodig is voor de reactie.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 30/10/06, 09:25

Zijn adres werkt niet
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 30/10/06, 14:03

freddau schreef:Zijn adres werkt niet


wat jammer, een beetje meer en de mensheid werd gered ...

de reden waarom het patent niet is ontvangen, kan de opbrengst zijn:
als de benodigde energie voor de elektrolyse hoger is dan de energie die wordt gewonnen door verbranding van het gas, is het niet noodzakelijk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/10/06, 20:36

Nou, opeens heb ik een idee (ja, het overkomt me soms)

een "officiële" website waar u uw ideeën publiceert, in dezelfde vorm als octrooien, zodat ze officieel worden niet patenteerbaar : Mrgreen: (sorry voor het neologisme)

Wat denk je, mijn heren ????
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 30/10/06, 21:11

bob_isat schreef:wat jammer, een beetje meer en de mensheid werd gered ...

de reden waarom het patent niet is ontvangen, kan de opbrengst zijn:
als de benodigde energie voor de elektrolyse hoger is dan de energie die wordt gewonnen door verbranding van het gas, is het niet noodzakelijk ...


om een ​​uitvinding te patenteren, is het niet nodig om te bewijzen dat het werkt of dat het goed werkt ...

je moet gewoon bewijzen dat het nog niet is uitgevonden en (voor Frankrijk) het principe op het publieke toneel niet hebben uitgelegd (de uitvinding moet geheim blijven tot de publicatie van het patent)

dus je kunt heel goed een gek ding uitvinden dat niet werkt, bijvoorbeeld de hamer om het glas te buigen, de dans van de regen of de vijl om te verdikken : Lol: ...
zolang niemand het eerder heeft gepatenteerd of dat het principe en het andere (bijvoorbeeld de oude hamer gebruikte röntgenstralen om het glas te buigen en de uwe infrarood gebruikt), kunt u het patenteren ...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Jean-Do57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 25/11/04, 20:32
Plaats: Metz (57)
x 1




par Jean-Do57 » 02/11/06, 12:08

Hallo,

het is inderdaad heel goed mogelijk om waterstof uit aluminium + water te produceren. In principe wordt frisdrank niet geconsumeerd.

Ik geloof dat de gevolgde reactie is:
2Al + 3H2O ---> 3H2 + Al2O3

Maar is het interessant?

Eén liter benzine is 34 MJ energie.

waterstof is 0,24 MJ / mol, dus er is 142 mol waterstof nodig om dezelfde energie te hebben als in een liter benzine.

Volgens de bovenstaande chemische reactie verbruikt men (2/3) * 142 = 95 mol aluminium en 142 mol water om deze hoeveelheid waterstof te produceren.

Dit vertegenwoordigt massaprocent 2,5 kg aluminium (27 g / mol) en 2,5 kg water. Het is veel!

Als de motor dezelfde efficiëntie behoudt als met benzine, verbruikt hij 6 liter / 100 km en verbruikt hij 15 kg aluminium en 15 liter water per km!

Aluminiumschaafsel, verspilling, koop ongeveer 1 € per kg, denk ik. Het is daarom niet interessant, vooral omdat de aluminiumkrullen opnieuw worden gesmolten om aluminium weer te geven. Het is daarom geen onnodige verspilling.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/11/06, 12:13

En ja ... bedankt Jean Do voor deze uitleg :) (je loopt me een beetje voor ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/11/06, 13:38

anderzijds kost het veel energie om de AL2O3 weer in aluminium om te zetten!
dit proces is gewoon goed voor het uitvoeren van enkele waterstofdoping testen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 180 gasten