Waterinjectie en EGR-patent door Renault

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Waterinjectie en EGR-patent door Renault




par Christophe » 14/08/07, 23:12

Het lijkt erop dat we aan bijna hetzelfde werken:

https://www.econologie.com/brevet-renaul ... -3435.html
Dernière édition par Christophe de 16 / 08 / 07, 09: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/08/07, 23:45

Dag
Wat zou hij niet doen om de panton te omzeilen?
Ik vind het gewoon een beetje grappig, we doen ongeveer hetzelfde als we binnenkomen via het ERG-gat met waterdamp, we regelen het water op basis van de motortemperatuur als we het zeggen, we gaan door voor crokigniole van garagebodem (het is een beetje waar)
Zodra een grote fabrikant met zijn batterijen witte jassen in (EUR) en S zegt, wordt het belangrijk. Zoals de ontdekking van de eeuw..

Andre
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: Waterinjectie en EGR patent door Renault




par lejustemilieu » 15/08/07, 09:24

Christophe schreef:Het lijkt erop dat we aan bijna hetzelfde werken:

sleepnet,
Als ik het me goed herinner, heeft Pantone een patent op een brandstof/watermengsel aangevraagd... niemand had eraan gedacht om een ​​patent op "waterinjectie" te maken.
Als dit Franse autobedrijf dit patent heeft gemaakt om de vruchten van uw arbeid te begraven, is dat triest. (Nogmaals)
Als ze dit deden om geld te verdienen, het systeem te ontwikkelen en het in hun voertuigen te installeren, dan vind ik het niet erg.
Hoe dan ook, er is sprake van diefstal van inlichtingen. Maar het is legaal. En door je informatie op het net bekend te maken, wist je dat de wolf achter de deur zat, om naar te luisteren en om te lezen...
In jouw plaats zal ik blij zijn met dit certificaat, het betekent dat je op de goede weg bent; want het werk is nog niet af.
Als ik de resultaten lees van je experimenten die spreken van superprestaties, betekent dit op bepaalde momenten dat er iets belangrijks te ontdekken valt, en je bent er bijna.
Het is een persoonlijk gevoel...
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

won een wijnstok van goud




par RolCopter » 15/08/07, 10:05

Hallo jongens

Bij Renault zijn ze te laat, ze hadden er beter aan gedaan om een ​​wijninjectiesysteem te patenteren zodat we onze overtollige vinasse hadden kunnen wegwerken!
Omdat chauffeurs zich moeten onthouden, kunnen de motoren draaien met een beetje alcohol!
Maar ik weet zeker dat er al enkele Pantone-tests zijn gedaan met wijn, de eerste om toe te geven dat het een gouden wijnstok heeft gewonnen lol!
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Waterinjectie en EGR patent door Renault




par Christophe » 15/08/07, 19:35

lejustemilieu schreef:Het is een persoonlijk gevoel...


die ik volledig deel :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 15/08/07, 22:40

Ik heb begrepen dat een octrooi geen waarde heeft als het elementen bevat die al zijn gepubliceerd?
Wikipedia schreef:1. Het (de uitvinding) moet nieuw zijn, dat wil zeggen dat niets identieks ooit voor het publiek toegankelijk is geweest, op welke manier dan ook (schriftelijk, mondeling, gebruik, enz.). ..), altijd en overal.

2. Het concept ervan moet inventief zijn, dat wil zeggen dat het niet duidelijk kan zijn uit de stand van de techniek, voor een persoon die het technische vakgebied kent.

...
Momenteel wordt een zeer groot aantal patenten ongeldig verklaard wanneer ze worden aangevochten; een van de belangrijke argumenten is het gebrek aan nieuwheid van de uitvinding, dat wil zeggen het bestaan ​​van stand van de techniek(en).

Maar ja, qua patenten, als je de middelen hebt, kun je doen wat je wilt: lees het verhaal van een Franse onderzoeker, toen tijdens een congres een Amerikaanse industrieel tussen 2 glazen informatie uit hem probeerde te halen:
maar ik dronk bijna niets... en Ixx moest drie jaar later wachten op onze patentaanvraag om iets meer te weten te komen. Merk echter op dat zodra het patent was ingediend, het bedrijf Ixx zich haastte om het te kopiëren, wetende dat het geen klein Frans laboratorium zonder geld was dat het in de VS zou aanklagen.

bron
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/08/07, 23:17

Bonjour à tous

Als ik het goed lees claimt Renault geen verbetering in brandstofverbruik. Meestal zijn octrooien erg breed. :schok:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 16/08/07, 09:51

Crispus schreef:Ik heb begrepen dat een octrooi geen waarde heeft als het elementen bevat die al zijn gepubliceerd?


Nou ja, het is niet precies hetzelfde als "ons" werk en de ingenieurs van Renault zijn erg goed in "hacken" bovendien worden er tientallen betaald daarvoor...


Aan de andere kant ben ik het volledig eens met uw "we kunnen doen wat we willen" op het octrooi.

Bovendien raad ik, volgens mijn ervaring met de mijne, af om octrooien in te dienen die industriële ontwikkeling vereisen, omdat hun aanpak voor de overgrote meerderheid gedoemd is te mislukken. Dit geldt des te meer op het gebied van energie...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 16/08/07, 09:57

ps: over mijn laatste opmerking, ik raad iedereen aan dit te lezen, https://www.econologie.com/forums/les-scoote ... t3850.html
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 16/08/07, 12:11

Je kunt ook gaan schreeuwen tegen de leraar die voor je PFE heeft gezorgd.

Ik houd het vast en jij zorgt ervoor dat het het patent inslikt :D.

Goed idee
Neen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 333-gasten