Mustang Mach 1, beperking van het verbruik?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/01/11, 20:03

Flytox schreef:
Alain G schreef:Hallo Flytox!

Zijn Ferrari, Bentley, Jaguar en anderen geen wanen, maar Europese stijl?


Absoluut, wanen blijven wanen. Het idee was dat de Amerikanen deze wanen meer hebben gedemocratiseerd dan de anderen. Voor ons Europeanen, als we daar verdwalen .... we betreden het rijk van de auto ...... Chui weet niet zeker of het erg karikaturaal is om te zeggen dat ze hun land voor / rond hebben gebouwd van de auto. : Cry: :schok: :onheil: : Mrgreen:


Helemaal mee eens!

Maar hier zijn de af te leggen afstanden groter dan die afgelegd door een Europeaan!

Goedkope olie heeft er iets mee te maken!
:?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
subhuman_kreatur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 04/01/11, 13:30




par subhuman_kreatur » 05/01/11, 20:49

Alain G schreef:Maar hier zijn de af te leggen afstanden groter dan die afgelegd door een Europeaan!

Goedkope olie heeft er iets mee te maken!
:?


Dat heb ik twee dagen geleden aan mijn meisje uitgelegd : Cheesy:

voor 31,6l / 100 is de info misschien niet eerlijk, maar het is de enige die ik heb gevonden ... en ik weet niet eens welk model van mach1 het past ... mijn mening, het is zeker voor een van de cobrajet ^^ ° bij 430ch en sommige lijkt het mij .. (wat me niet eens interesseert in dromen).
voor bentleys, & co ... niet mijn ding .. naar mijn smaak: niet mooi, ultra flitsend en veel te duur (behalve in conso, dat is zeker) ... daarnaast zien we voorbij : Mrgreen:
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 06/01/11, 20:04

Alain G schreef:vogel

Het eerste commerciële elektronische brandstofinjectiesysteem (EFI) was Electrojector, ontwikkeld door Bendix Corporation en moest worden aangeboden door American Motors (AMC) in 1957 [7] [8]. Een speciaal muscle car-model, de Rambler Rebel, toonde AMC's nieuwe 327 cu in (5.4 L) motor. De elektrojector was een optie en had een vermogen van 288 pk (214.8 kW) [9]. Zonder Venturi-effect of verwarmde carburateur (om de benzine te laten verdampen) ademde de AMI-motor met EFI gemakkelijker met dichtere koude lucht om sneller meer vermogen te verzamelen en bereikte hij sneller het maximale koppel 500 tpm [6]. De Rebel Owners Manual beschreef het ontwerp en de werking van het nieuwe systeem [10]. De eerste persinformatie over het Bendix-systeem in december 1956 werd in maart 1957 gevolgd door een prijsbulletin dat de optie vastbond op US $ 395, maar vanwege problemen met leveranciers zouden brandstofinjectie rebellen pas beschikbaar zijn na juni 15 [11]. Dit zou de eerste EFI-motor voor de productie zijn geweest, maar de kinderziektes van Electrojector betekenden dat alleen pre-productie-auto's zo waren uitgerust: er werden dus maar heel weinig auto's zo uitgerust verkocht [12] en geen enkele werd openbaar gemaakt [13]. Het EFI-systeem in de Rambler was een veel geavanceerdere opstelling dan de mechanische types die toen op de markt verschenen en de motoren liepen prima bij warm weer, maar hadden last van hard starten bij lagere temperaturen [11].

Chrysler bood Electrojector aan op de Chrysler 1958D, Dodge D300, Plymouth Fury en DeSoto Adventurer uit 500, waarschijnlijk de eerste in serie geproduceerde auto's met een EFI-systeem. Het is gezamenlijk ontwikkeld door Chrysler en Bendix. De vroege elektronische componenten waren echter niet opgewassen tegen de ontberingen van het onderhoud onder de motorkap en waren te traag om aan de eisen van "on the fly" motorcontrole te voldoen. De meeste van de 35 voertuigen die oorspronkelijk zo waren uitgerust, werden in het veld achteraf uitgerust met carburateurs met vier cilinders. De patenten van Electrojector werden vervolgens verkocht aan Bosch.

Bosch ontwikkelde een elektronisch brandstofinjectiesysteem, genaamd D-Jetronic (D voor Druck, Duits voor "druk"), dat voor het eerst werd gebruikt op de VW 1600TL / E in 1967. Dit was een snelheid / dichtheid-systeem dat gebruik maakte van motortoerental en inlaat. luchtdichtheid in spruitstuk om het debiet van de "luchtmassa" en dus de brandstofbehoefte te berekenen. Dit systeem is overgenomen door VW, Mercedes-Benz, Porsche, Citroën, Saab en Volvo. Lucas heeft het systeem in licentie gegeven voor productie met Jaguar. Bosch verving het D-Jetronic-systeem met de K-Jetronic- en L-Jetronic-systemen voor 1974, hoewel sommige auto's (zoals de Volvo 164) de daaropvolgende jaren gebruik bleven maken van D-Jetronic.


http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_injection

Ik heb het over elektronische injectie en niet mechanisch!


Ja ja, ik ook, ik wist niet dat ze er op muscle cars op hadden geëxperimenteerd (wat we nog nooit in Europa hebben gezien), maar blijkbaar was het geen succes dat me niet verbaast omdat het met de stamelende elektronica van die tijd helemaal niet betrouwbaar zou moeten zijn, behalve na verificatie was het een optie en uitgeruste auto's zijn nooit aan het publiek verkocht (alleen op racewagens), auto's die aan het publiek werden verkocht, waren uitgerust met een "carburateur met vier barells", de klassieke montage destijds ...
Dit verklaart waarom we in Europa alleen mechanische injecties gebruikten (de kugelfisher, heel gemakkelijk te "tweaken" met zijn "potatoid" cam-injectieprogramma, werd tot de jaren 90 in de competitie gebruikt! ) tot het verschijnen van een geminiaturiseerde en betrouwbare elektronica (nou ja, de behuizing van de D jetronic was zo groot als een doos met suiker en kostte destijds een echt fortuin: ik wist het van mijn eerste auto, een zeldzame Renault 17 TS injectie uit 1974 ... gemiddeld verbruik: 13L / 100 voor ... 108pk (motor uit de R16, ook gebruikt op Alpine A310 1600cc maar "opgeblazen" tot 130pk) : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/01/11, 20:23

Ik herinner me dat de DS21-injectie uit de '60-jaren een reputatie had voor desastreuze betrouwbaarheid.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 06/01/11, 21:42

vogel


Chrysler verkocht inderdaad 35-auto's uitgerust met de EFI, maar verving het vanwege de snelheid van de elektronica op dat moment en niet voor betrouwbaarheid en het waren geen Brusselse auto's, zelfs als ze grote motoren hadden!

Op meer dan 2,5 miljoen km met mijn Chrysler veranderde ik een enkele module en dit komt omdat de radiateurventilator niet begon op een Plymouth Sundance 1987, duidelijk zeer betrouwbaar en deze module die dateert uit 1984 was adaptief dit dat was een grote stap voor de anderen, bovendien had Chrysler in 1984 de eerste betrouwbare serie Turbo met koele vloeibare turbo uitgebracht!

PS: De Concorde is ontwikkeld door Canadezen van het Avro-bedrijf dat werkte aan de CF-105 Arrow, een project dat werd gesloten door de conservatieven onder druk van de VS, het eerste vliegtuig dat voorbij Mack2 vloog!

Hier is de foto, we kunnen duidelijk de gelijkenis met de Concorde zien:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... Arrow1.jpg
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten