Mustang Mach 1, beperking van het verbruik?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/01/11, 18:40

subhuman_kreatur schreef:laatste vraag, waar ik de vraag post als "wat kan ik doen om het verbruik van zo'n motorfiets te verminderen?"?


Het enige dat meteen en goedkoop werkt, is dit: tips voor ecologisch rijden!

Ok voor SM... er zijn zoveel motormerken dat het er één had kunnen zijn...

SuperMot is goed als je in de buurt woont, dat is prima ... maar het is nog steeds een "groot speelgoed"!

Als ik er een zou moeten nemen, zou het de Aprilia SVX 550 (V2) zijn ... Ik hou niet van mono's! Als je over motorfietsen wilt praten, over het andere onderwerp, zal ik hier meer antwoorden!
0 x
subhuman_kreatur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 04/01/11, 13:30




par subhuman_kreatur » 04/01/11, 18:48

Christophe schreef:SuperMot is goed als je in de buurt woont, dat is prima ... maar het is nog steeds een "groot speelgoed"!

Als ik er een zou moeten nemen, zou het de Aprilia SVX 550 (V2) zijn ... Ik hou niet van mono!


nou, gezien de snelheidslimieten die er nu zijn, zou ik geneigd zijn om iets te nemen dat heel beheersbaar is, met veel koppel en acceleratie, de spikes volledig laten vallen...
het probleem van een SM is het zeer zeer regelmatige onderhoud... = s uit, kijk maar naar de staat van mijn auto (volger van het gratis feest (shhh, het is een geheim)...), hij is niet erg schoon na wandelingen in de velden en bossen, de motorbescherming is eraf gevallen, en hij heeft overal scheten... Ik raak hem al bijna nooit aan om hem schoon te maken, dus voor onderhoud (noem me een bitch, dat kan!)...
nou, ik weet dat een 2 wielen, ik zou er veel meer zorg voor dragen (omdat ik er al een had) maar toch, ik ken mezelf ... te veel onderhoud doodt onderhoud : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/01/11, 18:49

dedeleco schreef:Gezien het volume van een cilinder, zo niet te zwaar, het zou leuk zijn om te draaien op één of zelfs twee cilinders en de nadelen van 8 of 4 verminderen !!!


Schrap 1 van de 2, misschien wel maar 6 of 7 van de 8 mag niet dromen: naar mijn mening is het onmogelijk gezien de timing!!

Het zal ... bellen of niet eens starten ...
0 x
subhuman_kreatur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 04/01/11, 13:30




par subhuman_kreatur » 04/01/11, 18:55

Christophe schreef:
dedeleco schreef:Gezien het volume van een cilinder, zo niet te zwaar, het zou leuk zijn om te draaien op één of zelfs twee cilinders en de nadelen van 8 of 4 verminderen !!!


Schrap 1 van de 2, misschien wel maar 6 of 7 van de 8 mag niet dromen: naar mijn mening is het onmogelijk gezien de timing!!

Het zal ... bellen of niet eens starten ...


dat is wat ik dacht, dat het er 8 waren... naar mijn mening (ik weet er niets van maar...) als het er 8 zijn, is het waarschijnlijk niet voor niets, en als het vast komt te zitten in een kant zonder erin te kunnen klimmen, is het een beetje gedoe... wat zal het in de gedragsverandering hebben als het werkt? Ik zou de indruk hebben een tractor te besturen zonder koppel?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/01/11, 19:42

Het is een lichte racemachine met een enorme topsnelheid, en dus met een cilinder zou je jezelf moeten kunnen slepen als een 2CV van die tijd!!
0 x
subhuman_kreatur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 04/01/11, 13:30




par subhuman_kreatur » 04/01/11, 20:33

nou, laten we zeggen met 2 cilinders dan =p...
en hoeveel denk je dat het verbruik zal verminderen? het zal nog steeds niet in verhouding staan ​​tot het aantal bewegende zuigers, toch?
en het beschadigt de motor niet om dat te doen?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/01/11, 21:46

De motor zuigt 4 keer minder en dus met geluk 4 keer minder, maar het hangt allemaal af van de carburateur en het benodigde vermogen met een 2-benige motor in plaats van 8 (grappige herrie verzekerd)!!!!

Je moet proberen het te weten, maar het opgezogen volume zal 4 keer lager zijn.

Eco-rijden zonder gas geven bij laag vermogen kan geld besparen, maar het hangt allemaal af van de motor en de carburateur!!
0 x
subhuman_kreatur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 04/01/11, 13:30




par subhuman_kreatur » 04/01/11, 22:01

wacht even... bedankt voor het advies, ik zal er nota van nemen =) koppel 3/4 van de bougies los voor een lange autorit, en misschien een of twee opnieuw in de geribbelde hoeken...
en je zou niet weten wat ik met mijn focus zou kunnen doen zodat het minder verbruikt en minder vervuilt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/01/11, 22:03

Als alle cilinders het begeven, is dat een marteling voor de torsiekrukas. Zou de vilo ook niet moeten breken...
Dit kalf zou op LPG gemonteerd moeten worden....om de hele cabine met de tanks te bezetten. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
subhuman_kreatur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 04/01/11, 13:30




par subhuman_kreatur » 04/01/11, 22:08

naar lpg... : Cheesy: voor een keer word ik vermoord door verzamelaars : Lol: : Lol: : Lol: ...
heb dan een 'tang to the lpg... uh... :? ... Ik kan er ook een crankstel op zetten : Cheesy:

daarom te verwachten... zeer versterkte vilos : Lol:
Ik hou van het idee om de bougies los te koppelen, want als je ze echt nodig hebt, steek je ze er weer in... en voilà... ^^
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 293-gasten