MAGdrive om brandstof te besparen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/02/08, 11:01

Nou, ik ben niet agressief, je moet stoppen met het drinken van koffie :P

zoals je zegt, ook ik heb het recht om achterdochtig te zijn, niets bijzonders. jij bent het die zegt op je hoede te zijn, en jij suggereert iets anders, waar of niet waar? Goed.

de H2-generatie begin ik te kennen, aan de andere kant de sycomorenn-filosofie... sorry maar je bent een verkoper die al het andere denigreert.

voor H2 ga ik niet zo ver als bovenunitair, ik stop bij regenwater...

Daarnaast steun ik u in uw project van een alternatief voor de zuigermotor... zoals velen doen, een persluchtmotor etc... een persluchtmotor... het hele punt is om de fabrikanten in de praktijk te verleiden!
daarna de theorie, ja alles is mogelijk... zelfs bovenunitair! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 20/02/08, 11:25

Je bent echt grappig Jonule, ik herhaal je tekst door een paar zinnen te verwijderen...

jonule schreef:Nou, ik ben niet agressief, je moet stoppen met het drinken van koffie :P

Sorry, maar je bent een verkoper die al het andere denigreert.


Ach, hoe moet het zijn als je agressief bent... echt eng om je voor te stellen :P

Voor de rest kun je mij of de projecten van Sycomoreen wantrouwen, maar beschuldig mij niet en suggereer op die manier onwaardige dingen over mij in de publieke arena... je snapt de nuance :?

Bedankt voor uw steun voor deze motor. Na het bovenstaande is dit een zeer oprechte steun :D

Voor de aantrekkingskracht van fabrikanten ben ik het er volledig mee eens. Ik denk niet dat ik meteen in de autobranche ga duiken. Ik denk meer aan kleine motoren: draagbare gereedschappen, motorfietsen, enz. die lagere industriële interties hebben en die gebieden zijn waar lichtheid en de afwezigheid van trillingen bijzonder interessant zijn.

Wat mij betreft, ik denk dat Jonule het niet nodig heeft om mij voortdurend te prikken zoals jij.

Toen ik zei dat we op onze hoede moesten zijn voor het "fuel H2O" -systeem, was het niet van jou en verkoop je niets voor meer dan 400 euro.

Ik respecteer uw onderzoek of gelijkwaardig volledig. Maar ik heb de onhandigheid om te denken dat dit een zeer weinig belovend pad is, en als we ze beginnen te verkopen (wat niet jouw geval is), terwijl we heel goed weten dat het nog niet klaar is, dan hier. Plotseling zijn we echt een ‘verkoper’ die kleineert "... eerlijkheid.

Alstublieft. Het is gezegd.

Tot ziens!
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/02/08, 11:36

Stop met dromen, tenzij je een superunit-elektrolyseapparaat hebt... eh, de enige H2-doping die zou werken, zou degene zijn die zou ALLEEN elektrolyseren tijdens de vertragingsfasen om een ​​grote dynamo te hebben die het voertuig daadwerkelijk kan afremmen.

Alle H2-generatoren die voortdurend uit de dynamo of de accu putten, zijn onzin.

Enige oplossing: doe de elektriciteit anders dan door koppel van de motor af te nemen (effect Peltier of Seebeck ou BMW Turbostreamer) dat wil zeggen met de motorverliezen!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/02/08, 11:55

ah helemaal niet dom om de NRJ-vertraging te nemen...
maar aan de andere kant, als het door remmen is, zie ik het nut niet in van het verbeteren van de prestaties...

nogmaals zou de dynamo alleen worden gebruikt voor vertragingen, die zouden moeten worden opgeslagen in een extra batterij genaamd "NRJ recovery", met zichtbaar niveau, en bruikbaar zoals gewenst zoals "snelwegmodus" of "acceleratie / verdubbeling", maar niet altijd : wat zit er precies in de hulpaccu?

maar ik zie dat je het hebt over peltier-elektriciteit die aan de warme kant/koude kant van de motor moet worden geplaatst = koellucht, heel interessant, zonder gebruik te maken van een mechanische mini-Stirling-motor, het is ook een hele goede oplossing!

Nou, ik zal even het nieuws van de Peltiers bekijken:
8,5 A 9,5 W 2,1 V € 29.90
8,5 A 17,3 W 3,8 V € 32.90
3,9 A 34,5 W 15,5 V € 34.90
8,5 A 40 W 8,6 V € 34.90
8,5 A 72 W 15,5 V € 38.90
15 A 110 W 15,5 V € 54.90

Het begint er aardig uit te zien! de 15.5 W kan een batterij opladen!

het ad-hocdocument:
https://www.econologie.com/fichiers/partager/12035059658ld69h.pdf

met een delta T van 71°C kunnen ze vlak tegen de warmwateruitlaat van de motor geplaatst worden = thermostaat! gelijmde koelpasta tegen het aluminium, met aan de andere kant een heatsink zoals een CPU-koeler...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 20/02/08, 11:57

Het is zeker dat thermische verliezen van motoren in de vorm van warmte en vertragingsenergie de twee bronnen zijn waaruit we met alle middelen moeten putten. 8)

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/02/08, 12:05

jonule schreef:ah helemaal niet dom om de NRJ-vertraging te nemen...
maar aan de andere kant, als het door remmen is, zie ik het nut niet in van het verbeteren van de prestaties...


Welnu, vandaar de interesse in het maken van H2, dat zal worden opgeslagen en hergebruikt voor de volgende versnelling...H2 is een "energiebuffer"

Het is niet "niet dom", het is het ENIGE effectieve alternatief voor H2-doping.

jonule schreef:nogmaals zou de dynamo alleen worden gebruikt voor vertragingen, die zouden moeten worden opgeslagen in een extra batterij genaamd "NRJ recovery", met zichtbaar niveau, en bruikbaar zoals gewenst zoals "snelwegmodus" of "acceleratie / verdubbeling", maar niet altijd : wat zit er precies in de hulpaccu?


Geen hulpbatterij maar een klein opslagvolume voor licht gecomprimeerde H2...

jonule schreef:maar ik zie dat je het hebt over peltier-elektriciteit die aan de warme kant/koude kant van de motor moet worden geplaatst = koellucht, heel interessant, zonder gebruik te maken van een mechanische mini-Stirling-motor, het is ook een hele goede oplossing!


Zo goed dat het verrassend is dat het niet door fabrikanten wordt gebruikt. Een van onze leveranciers heeft Peltier-modules voor koeling, ik ga er een paar kopen om te testen. Technisch document: 6 Ampère onder 15V als we erin slagen om 10% terug te winnen in omgekeerd effect zou dat al niet slecht zijn!

jonule schreef:Het begint er aardig uit te zien! de 15.5 W kan een batterij opladen!


Alleen vergat je rekening te houden met de opbrengst...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/02/08, 12:56

Christophe schreef:Alleen vergat je rekening te houden met de opbrengst...

dat wil zeggen ?
prestaties van de peltier?
of de peltier + laadregelaar?
of die van de batterij?

Persoonlijk ben ik een beetje huiverig voor H2-opslag vanwege de gevaarlijkheid van het systeem... :?

een kleine opblaasbare bal? een kleine "harde" roestvrijstalen tank (of zelfs schroot) met een terugslagklep in bubbler-stijl?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/02/08, 13:05

De opbrengst van een peltier is ongeveer 10 tot 15%...van wat ik me herinner...

Ik ga er een bestellen bij onze leverancier en ik ga wat tests doen...maar het zal moeilijk zijn om de warmte- of koudekracht in te schatten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 20/02/08, 14:11

Ervan uitgaande dat er geen superuniteit is met H2 : Cheesy: Denk je niet dat pneumatische of mechanische opslag (torsieveer bijvoorbeeld) veel eenvoudiger en effectiever is :?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/02/08, 14:43

jonule schreef:zo niet capt maloche Ik zou het graag willen proberen, ik heb er nooit aan gedacht, heb je een link voor de signaalgeneratorsoftware + de curve?
kun je wat links plaatsen?

een stereo versterker is genoeg?

Er zijn toch filters die niet trouw zijn?

welke resultaten/maatregelen heb je gekregen?

Persoonlijk dacht ik meer aan andere soorten gepulseerde stromen!

als het zo gemakkelijk was geweest om een ​​pc te gebruiken, zou meyer het al lang geleden hebben gedaan, toch?

vooral omdat er niet de beroemde resonantietransformator zo waardevol is ...


Allereerst kunt u hierdoor een idee krijgen, en het kost geen cent.

u gebruikt uw geluidskaart bijvoorbeeld:
Juiste pad: het signaal dat moet worden versterkt
Linkerkanaal: kopie van het signaal aangesloten op de lijningang om uw signaal te visualiseren en te corrigeren

Meng eventueel de twee kanalen om frequentie te verkrijgen
Hierdoor kun je in Khz werken, maar niet meer,
uit het geheugen was het na 20Khz volledig vervormd, hangt ook af van de kwaliteit van je geluidskaart

Ik gebruikte: C:\Program Files\OscilloSpectro2003\help.htm, de evaluatieversie is voldoende,

maar bovenal Winoscillo waarmee je grafisch je signaal kunt creëren!! met de meegeleverde generator http://perso.numericable.fr/haasjn/haas ... index.html in Freeware alstublieft

en bescherm uw geluidskaart beter: http://perso.numericable.fr/haasjn/haas ... ction.html

Er is ook een geluidsgenerator en andere

Geef ons wat schermafbeeldingen :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 194 gasten