Machine gecontroleerde afstraffing in roterende zuiger (MPRBC)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 10/04/10, 10:26

MPRBC's Final Design stap 47/50

Beeld
Op de lange straal van het gasuitwisselingsvlak wordt een inlaatbuis (in roze) geplaatst.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 12/04/10, 00:10

MPRBC's Final Design stap 48/50

Beeld
De 4 inlaatpijpen zijn op hun plaats.

We kunnen ook een inlaatspruitstuk overwegen dat is aangesloten op de 4 locaties die verschijnen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

meerlobbig




par Pascal HA PHAM » 12/04/10, 11:55

Hallo Raymond,
Ik kom terug op "multilobing" zoals vermeld in uw patent en in uw discussie vanaf pagina's 2/3:

wanneer het aantal lobben van de roterende nok toeneemt, neemt het aantal slagen per zuiger in dezelfde verhoudingen toe voor elke omwenteling van de nok,

Dus voor een gegeven snelheid van de uitgaande as is er een overeenkomstige frequentie van het kloppen van de zuiger:
Wat zou volgens jou de optimale configuratie zijn in termen van het aantal lobben:

als nb groot is, moet het koppel erg sterk zijn, maar de maximale rotatiesnelheid van de uitgaande as beperkter?

dat is juist...?

wat zijn dan de criteria voor omkeerbaarheid als het de as is die het kloppen van de zuigers veroorzaakt (bijvoorbeeld als pomp/compressor werkt)...

Dit zijn mijn vragen voor vandaag...

A+

Pascal
Dernière édition par Pascal HA PHAM de 13 / 04 / 10, 07: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 12/04/10, 19:09

Hallo Pascal,

Nou, je stelt uitstekende vragen...

MPRBC's hebben N paar zuigers en hebben in principe een N-lobbennok nodig.

Maar we kunnen ook overmultilobe de nokken om de MPRBC te dwingen meer te fietsen met een enkele nokkenomwenteling, en leveren daarom meer vermogen voor dezelfde omwenteling van deze as.

Hier is een M3PRBC: 3 paar zuigers voor drielobbige nokkenas
Beeld

Laten we, om overmultilobing beter te begrijpen, naar het eenvoudigste geval kijken :een M1PRBC (1 enkel paar draaizuigers met gecontroleerde zweving)

Hier is de basis enkellobbige nok
Beeld

Alsjeblieft een heptabobed-camera (overmultilobing met een factor 7)
Beeld
Daarvoor heb je nodig 7 keer meer slagen om één omwenteling te maken dan de enkellobbige camera.

Dus als we de lobben vermenigvuldigen, wijzigen we natuurlijk de nok-/roldrukhoeken, en we kunnen in onomkeerbaarheid vervallen als we de roterende zuigers via de nok willen aandrijven (maar nooit andersom).

Dit aspect is echter mogelijk interessant: bij een persluchtlier wordt bijvoorbeeld een onderbreking in de luchttoevoer automatisch verzekerd door het spontaan blokkeren van de rollen in de uitsparingen van de nok.

hier is bijvoorbeeld sprake van een onomkeerbare POGDC als gevolg van sterke overmultilobing
Beeld

In praktijk, door de rollen radiaal te verschuiven, kunt u de nok-/roldrukhoeken altijd aanpassen, zelfs in geval van aanzienlijke overrotatie, zoals hier met een M4PRBC die een factor 3 overmultilobed is (dat wil zeggen 3 x 4 = 12 lobben)
Beeld


Dus om het kort te houden:

* er is geenoptimaal in lobben ten opzichte van de gekozen toepassing.

* bij gegeven pneumatisch aandrijfvermogen, overdrive leidt tot het verlagen van de rotatiesnelheid en het verhogen van het koppel, en eventueel zonder versnellingsbak te doen (het vermogen wordt dan gewoon gemoduleerd door de stroom, dus de snelheid zuigers)

* overmultilobing verhoogt drastisch de compactheid van de motor: maximaliseer de aangezogen verse lucht per omwenteling van de allereerste as die continu in rotatie wordt gebracht door de motor.

Meer details vindt u op de pagina “conversie van de MPRBC-beweging”.

A bientôt. 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 13/04/10, 10:03

MPRBC's Final Design stap 49/50

Beeld

We hebben 4 ellebooguitlaatpijpen toegevoegd.

Ook hier kunnen we denken aan een verzamelaar die verbonden is met de 4 locaties die verschijnen.

Het installeren van gasrecycling via een EGR-klep zou ook heel eenvoudig zijn, aangezien de frisse lucht en de verbrande gassen aan dezelfde kant van de motor naar buiten komen.

Let ook op de 4 blauwe pijpen aan de rand op het carter. Dit zijn de 4 koelvloeistofinlaten...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 14/04/10, 00:27

MPRBC's Final Design stap 50/50

Beeld
Hier is een opengewerkt aanzicht van de motor, waar we de meeste MPRBC-orgels kunnen zien.

Wij begrijpen het vooral de stroom van de koelvloeistof in de behuizing, in opeenvolgende rondreizen.

De kleur van de vloeistof verandert van blauw naar rood naar oranje om aan te geven waar koele vloeistof wordt geïnjecteerd en opgewarmde vloeistof stroomt.

Uiteraard is luchtkoeling met vinnen een alternatief.


Hiermee is de publicatie van het definitieve ontwerp afgerond. Ik hoop dat iedereen ervan heeft kunnen genieten.

Tot later vrienden. 8)
Dernière édition par Remundo de 14 / 04 / 10, 20: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

wereldwijde geëxplodeerde animatie




par Pascal HA PHAM » 14/04/10, 16:27

Hallo Raymond,

prachtig concept dat deze MPRBC.

Kunt u een algehele animatie van uw prachtige object verzorgen?
Ga Raymond... alsjeblieft!

De volgende stap :
voor de prestaties en ontwikkeling van een thermisch prototype heb je de ervaring nodig van een doorgewinterde automobilist die niet bang is voor het onbekende....

hoi hoi ik heb mijn idee!

A+

vriendschappelijk

Pascal
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7

Slaggestuurde roterende zuigermachine




par AXEAU » 14/04/10, 21:40

Hallo Remundo.

Gefeliciteerd met deze machine. Ik hoop dat u hem zo snel mogelijk werkend krijgt.

Toen ik snel naar de nieuwste boards keek, vroeg ik me af: hoe ga je de temperatuur van de zuigers regelen in het geval van een thermische versie?
Ze worden aan beide kanten blootgesteld aan hoge temperaturen, terwijl we bij een klassieke motor profiteren van de onderkant. om calorieën te verbranden.

JLG
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 15/04/10, 10:08

Hallo AXEAU,

Allereerst bedankt voor uw aanmoediging.

Het koelen van een MPRBC vormt geen probleem bij het volgende ontwerp (bijvoorbeeld watercirculatie)

http://sycomoreen.free.fr/imgs/MPRBC_re ... nt_eau.JPG

Eventueel kun je ook vanuit het midden koelen met de olie uit het carter.
0 x
Beeld
jam
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 395
Inschrijving: 17/12/07, 21:53
x 27




par jam » 15/04/10, 14:20

Phew!

Er zijn stukken!
Wanneer staat de eerste ronde op een band gepland?
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten