Machine gecontroleerde afstraffing in roterende zuiger (MPRBC)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 05/04/10, 22:46

MPRBC's Final Design stap 43/50

Beeld

Op de vorige afbeelding was een centraal kogeldruklager te zien, op deze afbeelding een tweede meer excentrisch kogeldruklager.

Aldus de roterende sluiter bochten tussen 2 kogellagers volgens de technische aanbevelingen van de SAERE

Dit maakt het mogelijk om na een inloopperiode de wrijving vrijwel volledig weg te nemen en te beschikken over perfect afgestelde onderdelen.
Dernière édition par Remundo de 06 / 04 / 10, 15: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 06/04/10, 15:35

MPRBC's Final Design stap 44/50

Beeld

Wat betreft de SAERE,
de roterende sluiter maakt gebruik van een op lagers gemonteerd draaipunt om geleiding met weinig wrijving te garanderen.

Bovendien zullen we op de gepresenteerde machine de poorten op de onderste straal gebruiken voor toegang en de openingen met grote straal voor vloeistofuitlaten.
Dit maakt het mogelijk om na een inloopperiode de wrijving vrijwel volledig te elimineren en perfect afgestelde onderdelen te hebben.[/quote]
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

maximale rotatiesnelheid?




par Pascal HA PHAM » 06/04/10, 16:43

Hallo Raymond,

Tenslotte kan, dankzij de montage van alle elementen op lagers en de zorg om alle roterende/dynamische elementen perfect in evenwicht te brengen, de maximale rotatiesnelheid zeer hoog zijn!

van welke orde in een succesvolle configuratie?

De onvermijdelijke traagheden zijn het komen en gaan van de pallets en de klapperende controleorganen: waarschijnlijk is het dan nodig om lichtmetalen onderdelen te gebruiken = bijvoorbeeld aluminiumlegering voor de pallets en titanium voor de elementen van de slagcontrole?

A+

Beeld

pascal
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 07/04/10, 16:22

Goed gedaan Pascal,

We kunnen omhoog naar de toerentallen van de Formule 1 (10 tpm) omdat de MPRBC in balans is, met name door de perfecte synchronisatie van de 000 zuigers door de tandwielen.

Met het ‘Final Design’ kan iedereen beseffen dat het ontwerp van de MPRBC inmiddels zeer succesvol is. Sinds 2003 is er een lange weg afgelegd...

Deze tandwielen kunnen uitwendig zijn (op de balanswielen) of inwendig over de breedte van de roterende zuigers.

Mijn prioriteit is echter niet om meteen voor hightech te gaan, maar voor robuust, efficiënt en goedkoop...

Dit sluit echter niet de deur voor motoren met een zeer hoge energiedichtheid voor concurrentie of luchtvaart... : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 07/04/10, 18:15

MPRBC's Final Design stap 45/50

Beeld
De sluitplaat wordt aan de gasuitwisselingszijde geplaatst. Het ondersteunt ook twee draaipunten: die van de roterende klep en die van de hulptransmissie-as.

Er zijn 8 openingen waarvan 4 op een kleine radius en 4 op een grote radius.

Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om lucht over de lampen op de buitenste spaken te blazen (inlaat) en de lucht uit te blazen via de lampen op de binnenste spaken (uitlaat).
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 07/04/10, 18:42

Remundo schreef:Het belangrijkste doel van deze motor is maximale compactheid. Het is duidelijk dat het volume vers gas dat door deze motor wordt aangezogen evenredig is met het kwadraat van zijn karakteristieke afmeting, die kan worden gedefinieerd door tweemaal de lengte van de roterende zuigers, in tegenstelling tot traditionele zuiger-/drijfstang-/krukasmotoren. zuigen volumes op die evenredig zijn aan hun karakteristieke afmeting, die kan worden gedefinieerd door de slag van de zuiger.

Bovendien hebben alle motoraccessoires, met uitzondering van de injectoren, een tot een minimum beperkt volume. Dit geeft de motor die het onderwerp is van de uitvinding uitzonderlijke compactheid.

Bij gelijk vermogen zou de compactheid met een factor 3 kunnen worden vergroot vergeleken met een zuiger/drijfstang/krukas/huismotor, en zelfs met een factor 4 door de E1-trap te verwijderen, en zelfs nog meer door gebruik te maken van een meerlobbige roterende nok. centrale eenheid.

Als uitbreiding van deze grote compactheid zouden de volumes en massa's materiaal die nodig zijn voor de constructie van een dergelijke motor veel kleiner zijn dan die vereist door de huidige technieken. De machine die het onderwerp van de uitvinding is, ontworpen voor drukken van 100 bar, zou tussen 20 en 25 kg staal van de gebruikelijke kwaliteit in het veld per liter verplaatsing gebruiken.



Hallo Remundo! je bent een genie! :D

petje af, geweldig als motor!!!
Mijn vraag is: wat zou de optimale maat zijn van een motor van dit type? (je hebt het over 20 tot 25 kg staal).
Zou het geminiaturiseerd kunnen worden?
Ik zag hem op een ULM of een paramotor stappen!?

In ieder geval mijn respect, het is een hele klus! al mijn wensen
van succes voor ontwikkeling!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 08/04/10, 15:07

Hallo Sen-No-Sen,

Bedankt voor je complimenten. Ik weet niet of ik een genie ben, maar in ieder geval gebruik ik mijn kleine intellectuele middelen maximaal. :P

Er bestaat geen ‘optimale’ maat. Simpel gezegd: hoe lager de bewerkingsprecisie, hoe meer we met kleine onderdelen kunnen doen.

Om je een idee te geven van het gewicht van een kleine motor, heb je een cilinderinhoud van 20 kg/liter nodig, wat ongeveer 60 pk oplevert.

20 kg voor 60 pk is 1 kg voor 3 paarden... 3 kg voor 10 pk...

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 08/04/10, 15:17

Ik heb de Sycamorean-site geraadpleegd (heel goed gedaan trouwens), er is eigenlijk geen gebrek aan toepassingen voor deze motor!
In termen van kracht/compactheid is hij veel beter dan een klassieke thermische zuigermotor!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 08/04/10, 22:37

Natuurlijk, Sen No Sen, u hebt het essentiële punt opgemerkt. : Idee:

Voor onze site moet ik toegeven dat het visuele aspect een beetje ambachtelijk is, maar ik probeer inhoud en functionaliteit te laten prevaleren boven vorm.

Zoals je hebt gezien, er is deze pagina waarin de mogelijke toepassingen van MPRBC worden samengevat in relatie tot hun parameters/doelstelling.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 09/04/10, 16:08

MPRBC's Final Design stap 46/50

Beeld
3 blauwe koelvloeistofcirculatieleidingen toegevoegd.

De periferie aan de kant van de gasuitwisselingen in de frisse lucht werd gekozen als de aankomst van de koude vloeistof om een ​​betere vulling te verkrijgen en tegelijkertijd de vloeistof koel te houden.
0 x
Beeld

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 237-gasten