MPG Caps, EGR, Pantone en Mr Lang

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Vervolg op Abessijn




par Cuicui » 19/08/07, 21:22

Nicocroch schreef:waardoor er een nieuw kraken van olie in uw motor ontstaat

:schok: Kun je het alsjeblieft uitleggen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 19/08/07, 21:23

Off-topic: de EGR-klep is niet echt een verborgen defect, maar eerder een grote industriële doe-het-zelfzaak die snel is gedaan....Er stond een artikel over op de forums het lijkt mij...

Wat Nico's opmerkingen betreft, die noem ik liever niet eens...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Vervolg op Abessijn




par Christophe » 19/08/07, 21:37

Cuicui schreef: :schok: Kun je het alsjeblieft uitleggen?


Hij denkt waarschijnlijk aan een "opnieuw verbranden" (wat bewijst dat hij de term "kraken" niet begrijpt) van de deeltjes in de motor...helaas is de realiteit heel anders...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/08/07, 22:51

Dag

In welk jaar zag u de eerste ERG-kleppen op uw auto's verschijnen, 1975 of 1980?
Bij benzineauto's is het nog steeds leefbaar, maar bij diesels ken ik geen enkele die het inlaatspruitstuk niet verstopt en vervuild heeft.
Het lijkt mij dat dit onderwerp al uitgebreid besproken is op de website forum.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: Vervolg op Abessijn




par zac » 20/08/07, 12:06

Nicocroch schreef:
Aan de oorsprong van de EGR-klep ontstaat dus een nieuw kraken van olie in uw motor!!!


welkom

Ben neemt sleutel 13 uit de mechanica-lessen en stopt met het zeggen van domme dingen die groter zijn dan ik.

De egr is een stuk stront dat (in theorie) bedoeld is om de cilinderinhoud van een motor bij lage snelheid kunstmatig te verminderen door hem zijn uitlaatgassen weer te laten opeten.
het doel is om de consumptie te verminderen; Het probleem is dat het ALLEEN werkt op een nieuw voertuig. Helaas verouderen voertuigen en gebeurt het tegenovergestelde.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Vervolg op Abessijn




par Christophe » 20/08/07, 12:23

zac schreef:De egr is een stuk stront dat (in theorie) bedoeld is om de cilinderinhoud van een motor bij lage snelheid kunstmatig te verminderen door hem zijn uitlaatgassen weer te laten opeten.


Zo heb ik het nog nooit gezien, maar het is een andere manier om naar de dingen te kijken.

Aan de andere kant is het "belangrijkste" doel van EGR niet het verminderen van de cilinderinhoud, en dus het motorvermogen, maar de verbrandingstemperatuur...nou ja, dat is wat ik altijd "lees".
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/08/07, 15:56

Dag
Toen autofabrikanten normen kregen opgelegd voor de reductie van nox (motoren die (armer) draaien, produceren meer nox) begrepen ze dat het nodig was om het lucht-brandstofmengsel te verdunnen met een inert gas en het gemakkelijkste om te doen was om de motor eet een klein deel van zijn uitlaatgassen..
het doel is om verbranding bij een lagere temperatuur te produceren
Momenteel werken ze eraan om een ​​grotere hoeveelheid uitlaatgassen in de motor te laten stromen, waardoor er nog minder gas uit de uitlaat komt en uiteraard minder lucht wordt aangezogen.
Bij een diesel zijn deeltjes een probleem voor deze klep

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: Vervolg op Abessijn




par zac » 20/08/07, 18:57

Christophe schreef:Aan de andere kant is het "belangrijkste" doel van EGR niet het verminderen van de cilinderinhoud, en dus het motorvermogen, maar de verbrandingstemperatuur...nou ja, dat is wat ik altijd "lees".


welkom

Mooie EGR-handelaarstheorie.

In principe werkt de EGR alleen bij stationair of zeer laag toerental.

Dus je zult mij moeten uitleggen hoe we, door heet gas in de inlaat te sturen in plaats van vers gas, de temperatuur verlagen?

een 2 liter eet (theoretisch) twee keer zoveel als een 2cc bij stationair draaien, als je vult met "inerte" gassen (uitlaat bijvoorbeeld) de helft van het volume dat je verbruikt, in de niet-aandrijvende fase 1000 keer minder; dit is het principe van de EGR.

Helaas werkt het heel goed in de hoofden van ingenieurs en tijdens inspecties van nieuwe voertuigen, maar 50000 km verder werkt het niet meer. :onheil:

@+

PS: Christophe neemt het mij niet kwalijk dat ik je tegenspreek, maar ik probeer constructief te zijn : Mrgreen:
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Vervolg op Abessijn




par Christophe » 20/08/07, 19:41

zac schreef:Dus je zult mij moeten uitleggen hoe we, door heet gas in de inlaat te sturen in plaats van vers gas, de temperatuur verlagen?


Stuur koude zuurstof en je zult zien of het de verbrandingstemperatuur verlaagt...
De verbrandingstemperatuur is rechtstreeks afhankelijk van de rijkdom en dus van het aandeel O2 in het mengsel. In feite is EGR in jouw definitie het tegenovergestelde van een nitrokit. :D

Bij EGR is het niet de temperatuur van de toegelaten gassen die telt, maar het feit dat het "neutrale" gassen zijn vanuit verbrandingsoogpunt...

zac schreef:PS: Christophe neemt het mij niet kwalijk dat ik je tegenspreek, maar ik probeer constructief te zijn : Mrgreen:


Graag gedaan forum daar is het voor gemaakt...
Dernière édition par Christophe de 20 / 08 / 07, 20: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/08/07, 20:00

hi Zac

Volgens hetzelfde principe heb je, als je een toorts gebruikt met lucht die stikstof en zuurstof bevat, een lagere vlamtemperatuur dan pure zuurstof.
Om dezelfde reden dat nitroglycerine gewelddadiger is dan dynamiet, dat een fixeermiddel heeft, verbranden alle brandstoffen minder snel als er inerte stoffen in worden gebracht.

Het feit dat de uitlaatgassen heet zijn in hun systeem is nogal schadelijk, sommige koelen ze af.
Bij benzinemotoren is de ERG-regeling iets anders dan bij diesel, bij lage toerentallen is deze volledig uitgeschakeld
stationair draaiende diesel heeft een teveel aan zuurstof.
de benzinemotor zou bij alle toerentallen een exacte verhouding moeten hebben, normaal gesproken zouden we hem iets armer kunnen laten draaien dan 14,7 de reden is vanwege de nox en de katalysator (hoewel ik voor de katalysator problemen heb twijfels erover

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 223 gasten