Hybridisatie kit

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/11/12, 20:44

chatelot16, je moet jezelf ook niet zonder reden blokkeren...
Ja, het was in het verleden mogelijk om de motor te vervangen. Ik denk aan de hele reeks Peugeot 604 V6's die slimme kleine jongens voor een schijntje kochten en met een sobere en betrouwbare viercilinder terug naar de mijnen gingen om een ​​weelderige, betrouwbare en redelijk zuinige sedan te kopen.

Hier hebben we het over "denkbare" wijzigingen.
Idealiter zou ik ervan dromen om de hele aandrijflijn van een Prius op mijn Evasion te monteren, maar dat is een droom...

Overstappen op een motor met een kleinere cilinderinhoud heeft slechts een beperkt voordeel. De metingen van het ‘gestandaardiseerde verbruik’ bewijzen dit met verbruikscijfers die weinig verschillen tussen een gemiddelde cilinderinhoud en een grote cilinderinhoud omdat ze tijdens de certificatietesten voor grote cilinders amper 50% van het motorvermogen gebruiken (tegenover 80% van het vermogen voor lagere cilinders). verplaatsingen).

Het argument dat de wielmotor te zwaar is, is vals en wordt vaak aangevoerd door tegenstanders van elektrische tractie. Bij de Amerikaanse montage gebruikt men de originele trommel om de magneten op de rotor te bevestigen en hebben de wikkelingen een "gemeten" massa. Bij normaal rijden is het met de huidige schokdempers redelijk te doen...
Voor het starten op een heuvel is dit een sterk punt van wielmotoren... 8)
Ik herinner u eraan dat een elektromotor vanaf het begin zijn maximale koppel levert. :P

Ten slotte moet deze hybridisatiekit niet worden beschouwd als een bi-propulsiekit, maar als een aanvulling op de Stop & Start-systeem die het zou voltooien door batterijen te installeren met voldoende capaciteit om te regenereren tijdens het vertragen. Ik stelde me net een ultraeenvoudig dubbelslagsysteem voor dat ik op het rempedaal zou installeren om de elektrische regeneratie te activeren voordat (indien nodig) het hydraulische remmen wordt aangevallen, dat alleen maar verliezen veroorzaakt.

Na 100.000 km op elektriciteit heb ik er een gewoonte van gemaakt om niet meer te remmen... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/11/12, 21:04

Ik blokkeer mezelf niet... Ik let er zelfs op dat ik niet te veel deblokkeer... er zijn epidemieën op komst forum ...

de motor in het stuur is interessant voor deze hybridisatie

de elektromotor is niet noodzakelijkerwijs perfect voor zijn startkoppel... alles hangt af van de afmetingen

elektrische locomotieven zijn in staat de zwaarste treinen te trekken met elektromotoren zonder versnellingsbakken

maar elektrische auto’s zoals die van jou mogen geen aanhangwagen trekken, wat misschien betekent dat de elektromotor met een enkele overbrengingsverhouding niet voldoende is

Ik denk dat het ideale elektrische voertuig er beter aan doet om minimaal 2 overbrengingsverhoudingen te hebben... Ik heb altijd grote aanhangers achter mijn auto's moeten zetten... vaak veel meer dan gepland op het kentekenbewijs...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/11/12, 21:42

:? De elektromotor waarmee mijn 106 is uitgerust, is zeer middelmatig...
Ik ontmoette onlangs een van de ingenieurs die eraan werkte. Hij legde mij uit dat het management van Leroy Somer had besloten generatorelementen te gebruiken die "van de plank" verkrijgbaar waren en met ongeveer de gewenste kenmerken...
Resultaat: zeer beperkt vermogen, een ondermaatse motor (collector, borstels, wikkelingen) en een rendement van amper 80% voor een aanzienlijk gewicht...

Om voldoende koppel te verkrijgen, werken ze in afzonderlijke bekrachtiging.

Andere elektrische auto's uit de jaren 90 zijn aanzienlijk efficiënter (Clio uitgerust met uiterst betrouwbare liftmotoren, Kangoo uitgerust met driefasige motoren, Volta waarmee een vriend zijn camper sleepte waarvan de achterwieltrommels geblokkeerd waren!. ..).
0 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5




par fakir » 04/11/12, 00:14

Ik kwam deze site tegen die de plug-in voor hybride auto's aanbiedt:
http://www.ev-store.com/

Het is nog steeds een beetje duur, maar ik hou van het principe.
Voorbeeld van prijs:
Prius 6 2 kWh PHEV-systeem: € 10590
Prius 9 2 kWh PHEV-systeem: € 14590
Prius 6 3 kWh PHEV-systeem: € 11590
Prius 9 3 kWh PHEV-systeem: € 15890

De plug-in prius kost € 37000 http://www.lepoint.fr/auto-addict/essai ... 05_651.php
Ter vergelijking: de standaard Toyota Prius wordt op de markt gebracht tegen prijzen variërend van 27
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 04/11/12, 11:06

Als we helemaal elektrisch rijden met de achterwielmotoren, vraag ik me af wat er met de stuur- en rembekrachtiging gebeurt. Is het nodig om de verbrandingsmotor stationair te laten draaien om deze hulpfuncties te garanderen? Je kunt een auto vinden met niet-ondersteunde besturing (bijvoorbeeld BX), maar hoe zit het met remmen? Energieterugwinning zorgt in geval van nood niet altijd voor voldoende remkracht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/11/12, 18:56

: Arrowu: ja fakirCyrille werkt al jaren aan EV's, nadat hij een paar auto's heeft omgebouwd naar elektriciteit, wordt hij steeds professioneler en biedt hij nu aan om eenvoudige hybrides om te bouwen naar PLUG IN Hybrids.
In de VS bestaan ​​er al enkele jaren uitbreidingssets voor het Prius-gamma, wat TOYOTA ertoe heeft gedwongen PLUG IN-versies te ontwikkelen.

CuicuiIk heb de kwestie van rembekrachtiging en elektrische stuurbekrachtiging al besproken.
REMMEN: U hoeft alleen maar de vacuümtoevoer van de mastervac aan te sluiten op een 12V-vacuümpomp, zoals deze sinds de jaren 90 op verschillende modellen verkrijgbaar is (door op sloopwerven te kijken), ook op elektrische voertuigen of als tuningaccessoires.

STUURBEKRACHTIGING: Elektrohydraulische hulppompen zijn sinds de jaren negentig in serie verschenen, voornamelijk op kleine dieselauto's (Clio, Saxo, 90, enz.) waarvan de krappe motorruimte de montage van een riemaangedreven pomp niet toestond.
Het is daarom eenvoudigweg noodzakelijk om de originele door de motor aangedreven pomp te vervangen door een 12V elektropomp. : Idee:

Mijn elektrische 106's, die gebaseerd zijn op thermische versies, zijn uitgerust met deze componenten die al deel uitmaakten van de standaard- of optionele uitrusting bij PSA.

PS: een BX zonder stuurbekrachtiging is een tank met meer dan 4 stuuromwentelingen van aanslag tot aanslag. Toen ik een gebruikte BX kocht, controleerde ik of deze de optie voor stuurbekrachtiging had...
Ik heb Jumpys professioneel gebruikt. Deze bescheiden bedrijfswagen had zo'n lichte besturing dat het instappen in de BX na een dagje Jumpy een straf was omdat de stuurbekrachtiging van de BX zo stevig was vergeleken met die van de Jumpy...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/11/12, 19:33

ik moet lachen om deze verhalen over stuurbekrachtiging... Ik heb een GMC die misschien de landing heeft gemaakt... en die heel goed rijdt zonder stuurbekrachtiging... totaal gewicht 11 ton

recenter rijdt de C35 zonder stuurbekrachtiging ook heel goed, laten we het maar niet hebben over de gs waarbij je het stuur met 2 vingers vast kunt houden

er is dus een probleem met de huidige kleine auto's die te hard sturen: aangezien het Mac Phearson is, is er veel meer wrijving dan dubbele draagarmen

want toevallig is de bx die citro te moeilijk vindt zonder stuurbekrachtiging de eerste citroen met mac phearson vooras...een beetje het einde van citroenkwaliteit...

We zullen steeds lichtere auto’s moeten maken: het is daarom tijd om terug te gaan naar het maken van auto’s die gemakkelijk te besturen zijn zonder stuurbekrachtiging.

voor mij wordt het maken van kleine auto's met te hard sturen gekenmerkt door incompetentie
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/11/12, 19:52

chatelot16 schreef:Ik lach om deze verhalen over stuurbekrachtiging...
er is dus een probleem met de huidige kleine auto's die te hard sturen: aangezien het Mac Phearson is, is er veel meer wrijving dan dubbele draagarmen

want toevallig is de bx die citro te moeilijk vindt zonder stuurbekrachtiging de eerste citroen met mac phearson vooras...een beetje het einde van citroenkwaliteit...

We zullen steeds lichtere auto’s moeten maken: het is daarom tijd om terug te gaan naar het maken van auto’s die gemakkelijk te besturen zijn zonder stuurbekrachtiging.

voor mij wordt het maken van kleine auto's met te hard sturen gekenmerkt door incompetentie
Er zijn verschillende antwoorden op deze verschijnselen:

1/ We raken gewend aan het besturen van voertuigen met steeds lichtere besturing en tolereren minder de stevige besturing uit het verleden.

2/ We raken eraan gewend dat we steeds directer kunnen sturen. In twintig jaar tijd zijn we van 20 omwentelingen van het stuur naar 4,5 omwentelingen van het stuurwiel van slot naar slot gegaan.

3/ Fabrikanten hebben het zwenkwiel vergroot om de stuurfeedback te vergroten (het stuur keert terug naar een rechte lijn wanneer het wordt losgelaten), waardoor de besturing tijdens het sturen stijver wordt.

4/ Het contactoppervlak (en dus de wrijving) van de banden met de grond (zowel hun breedte als hun diameter) is groter geworden, wat ook de stuurinspanning vergroot.

5/ Het gewicht van voertuigen is de afgelopen 25 jaar bijna verdubbeld.

6/ In feite is het Mac Pherson-systeem aan het verouderen (rollen op de ophangkop), waardoor de inspanning toeneemt (maar niet op de BX die dit niet heeft, omdat het de cilinderstang is die op de loop draait). Ik heb dit fenomeen opgemerkt op VISA, TIPO...

Op de Smart of de MIA electric is er geen stuurbekrachtiging maar zijn de banden smal, heeft het voertuig een lichte vooras en is de maximumsnelheid begrensd, wat ‘ouderwetse’ stuuraanpassingen mogelijk maakt.
: Idee:
Dernière édition par ik Citro de 04 / 11 / 12, 19: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 04/11/12, 19:53

Châtelot Hi!


De McPherson-ophanging is niet moeilijker te draaien, integendeel: hij heeft een kogellager aan de kop, in tegenstelling tot een kogelgewricht, en het is de bovenkant die al het gewicht draagt!


Het is eerder de hydrauliek die het lastiger maakt als er geen hulp van de pomp is.

Daarnaast kan het rek bal zijn of niet, uiteraard makkelijker te balen.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten