Innovatie: MYT-verbrandingsmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 31/08/06, 08:15

Als deze motor net zo efficiënt is als de ontwerper beweert, vindt hij een bepaalde toepassing in de lichte luchtvaart!

Hoewel in dit gebied de "koning Lycoming" al zijn drukkracht zal gebruiken (met name op het gebied van homologatie en onderhoud ...) om zijn suprematie te behouden ... Het is niet André die mij zal tegenspreken denk ik ...

Aan de andere kant denk ik dat het nooit een wegvoertuig zal uitrusten: het is geen 100 jaar onderzoek en ontwikkeling van motoren op een zuigermotor die door deze motor zal worden vervangen ... De geschiedenis heeft aangetoond dat rotatiemotoren en onafhankelijke uitvinders niet hadden geen kans op serieuze ontwikkeling ...

ps: ik heb het onderwerp verplaatst naar "speciale motoren"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 31/08/06, 12:02

Niet mee eens

Het hangt af van politieke middelen en relaties
Het is een kwestie van mensen, een goede vrijmetselaar Bijvoorbeeld ...

Deze motor is super top, we kunnen niet veel beter doen, het is inderdaad de droom van de luchtvaart voor grote vermogens, voor kleine zal het nodig zijn om te vermenigvuldigen om rotatiesnelheden te bereiken die zijn aangepast aan kleine propellers 1000 tot 10 tpm

Het doet me denken aan de Flat Twin in verbeterde versie

Met deze vermogen-gewichtsverhouding bereiken we 300 pk met een motor van 20 kg :D + 30 kg vermenigvuldiger en zolang het met een demul te maken heeft, zoveel om nog eens 10% te winnen en een roterende teller (2 propellers) te maken, daarnaast kunnen we zeker een turbo over het geheel toevoegen 8)

We peddelen momenteel op 150 pk ATL-roodborstjes en snelheden van 150 tot 250 km / u met beperkte ladingen

Het verminderde gewicht van deze motor opent de weg naar voertuigen met verticale start, waar het ongeveer 1Cv per kilo kost, YAHOOUUU!

Laat me wat dromen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/08/06, 17:01

Dag

Deze motor is super top, we kunnen niet veel beter doen, het is inderdaad de droom van de luchtvaart voor grote vermogens, voor kleine zal het nodig zijn om te vermenigvuldigen om rotatiesnelheden te bereiken die zijn aangepast aan kleine propellers 1000 tot 10 tpm


De standaardpropellers van kleine vliegtuigen zijn maximaal 2800, sommige houten propellers van 2 meter in diameter op kunstvliegtuigen draaien bij 3200 tpm,
Over het algemeen is het 2400 tpm de kruissnelheid van de meeste van de meest voorkomende Lycoming- en continentale motoren
Alvorens een motor voor een gecertificeerd vliegtuig goed te keuren, zijn er grote middelen nodig, zelfs uit de grote geïndustrialiseerde landen zoals Frankrijk of Engeland kunnen de 2 grote Amerikaanse fabrikanten, die echter motoren met oude technologie produceren, niet losmaken. Zelfs Renauld, die een dieselmotor op de markt heeft gebracht, heeft moeite om op de markt te komen, en toch lijkt het mij een mooie motor.
Moraal wat we op de markt vinden is niet per se het beste, het bewijs de cessna 150 en het continetal 100cv
slechte motor slechte vliegtuigen, behalve dat meneer iedereen zichzelf kan laten opstijgen, zou het beledigend zijn om te zeggen het te besturen.
hoewel een cessna 180 op wiel moet worden aangedreven.

Voor een kleine motor van 300 pk met 20 kg is het noodzakelijk om de warmte van deze compacte motor te evacueren, die een goede radiator zal vereisen door te experimenteren elke keer dat men automotoren in de vliegtuigen zet, kost het bijna het dubbele van de radiator van de auto, maar de snelheid van de luchtdoorlaat in de radiator is veel hoger.

Andre
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 31/08/06, 18:39

Ik weet niet of wat ik zeg waar is, maar uit mijn hoofd lijkt het mij dat Renault ten tijde van de V6-benzinemotor (met transmissieketting, voor de riemen) paste op de meeste van de zogenaamde "krachtige" Franse voertuigen waren er door de betrouwbaarheid van dezelfde motor in geslaagd de motor voor kleine vliegtuigen te homologeren.

En ik geloof zelfs dat deze motor op ULM's was gemonteerd.
Wees voorzichtig, daar ben ik niet zeker van.
Dit is de V6 PRV, als ik het me goed herinner. Met verplaatsingen van 2.8 l, 3.00 l en 3.2 l
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pegasus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 12/07/06, 09:22
Plaats: Zuid-West Lot et Garonne




par Pegasus » 31/08/06, 18:44

Hallo,


Ik ben het op alle punten met André eens.
Conti en Lycosor bestaan ​​al …… decennia : Cry:

:pijl: twee notendoppen gesloten met bouten;
:pijl: binnen lagers en een krukas;
:pijl: rond, in het algemeen, 4 sets cilinder-zuiger-verbindingsstangen die op de moerdoppen zijn bevestigd;
:pijl: een rustiek ontstekingssysteem (2 magneto's en dubbele kaarsen);

Zoals we kunnen zien: geen evolutie gedurende 40 jaar; uh !! …. 50 jaar.

Injectie :?
in het algemeen NEE, gereserveerd voor grote vermogens (meer dan 180 Cv), we zitten nog op de carburateur die de vervelende neiging tot vorst heeft, en daar KRAK !!!!!

Elektronische brandstofinjectie :?
dus dit is sciencefiction !!!!!!!

Elektronische ontsteking :?
ook sciencefiction! behalve André :P

Een idee van de bevoegdheden:
Lyco O 320, cilinderinhoud ongeveer 5,250 liter, vermogen 160 Cv (d.w.z. 30 Cv / liter !!!!!), 2700 max tpm, compressieverhouding 8,5, maximale cilinderkoptemperatuur 260 ° C, gewicht 115 kg.
Potentieel 2400 uur, omruilen kost zo'n 25 euro.

Er worden dieselisatiepogingen gedaan, twee Europese voorbeelden:

Thielert, Mercedes A170 motorbasis: daarom 1,7 L turbodieselmotor geduwd tot 135 Cv (op de auto wordt deze gegeven voor 90 Cv), 1 verloopstuk, 3 buisradiatoren in alle richtingen, niet eenvoudig! Heel veel moeilijkheden, MTO momenteel 1000 uur !!!!!!
Retrofit van een Cessna 172 rond de 60 euro, voor 000 uur de kosten van een overstap naar 2000 euro.
Voordelen van de Thielert: een perfect commercieel systeem en een originele pasvorm op Diamond-vliegtuigen, en maximale subsidievisserij.

SMA (Renault), een mooie nieuwe creatie: een 6-cilinder 230 pk in direct contact met de propeller, niets te zeggen ... behalve:
een grote marketingfout: een motor hebben gemaakt zonder deze vooraf op de markt te hebben gebracht bij een bepaalde vliegtuigfabrikant :onheil:
vandaag de dag is het bedrijf in juridische schikking, het gaat van deur tot deur om te proberen de luchtvaartmarkt te penetreren :schok:
Een retrofit tot circa 90 euro voor een Cessna 000, voor 182 uur de kosten van een wijziging naar circa 2400 euro.


Dus de kleine dieselmotoren voor motoren (onderwerp van een ander onderwerp) te zien ...... : Idee:

Om het goed te doen hebben we dieselmotoren van 100 tot 200 pk nodig (het is goedkoper, maar niet overal), injectie (elektronisch ??)

Voor Frankrijk een idee van brandstofprijzen:
benzine 100 LL 1,80 euro per liter,
jet diesel Voor 0,70 euro,
rode brandstof 0,60 euro, hij werkt in plaats van Jet A (de Thielert injectiepomp wil iets beter)

Wacht even, .......... Ik heb nog steeds geen oplossing :| …………… Ik bewaar mijn oude Conti en Lycosor; Ik weiger te verouderen : Mrgreen:
0 x
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 01/09/06, 08:33

Ik heb de film over Tucker gevonden.

Ik raad je sterk aan om het te bekijken.
Een van de grote bijzonderheden van deze auto was het uiterlijk van een aluminium blok.
Tucker had overwogen om een ​​technologie die in helikopters wordt gebruikt, op een auto te plaatsen ...
Uiteindelijk werden de blokken alu, op alle automotoren.

Deze film is geweldig, bedankt voor het citeren, ik wist het helemaal niet.
We kunnen de moed van deze man alleen bewonderen met het oog op zijn strijd tegen de helse machine die de media en de administratie zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pegasus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 12/07/06, 09:22
Plaats: Zuid-West Lot et Garonne




par Pegasus » 02/09/06, 16:38

Hallo,

Op deze motor een zeer goed uitgevoerde site: http://www.rotoblock.com/

doei
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 02/09/06, 16:48

Ter info, ik heb zojuist dit onderwerp gemaakt:
https://www.econologie.com/forums/motorisati ... t2250.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 02/09/06, 16:50

Pegasus schreef:Hallo,

Op deze motor een zeer goed uitgevoerde site: http://www.rotoblock.com/

doei


De video is indrukwekkend:
http://www.rotoblock.com/concept_validated.shtml

Vooral de stop !! Uh ... wat zijn de "dingen" (soort vonken ???) die verschijnen als de motor draait ??? Misschien wat ruis op de video?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/09/06, 18:07

Er is nog steeds iets dat me treurt over deze motoren: het is dat er nog steeds cam- of slide-apparaten zijn, bronnen van slijtage om op te letten.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten