LED- of xenonkoplampen?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 29/05/06, 21:59

Het probleem met neonlichten is de koude ontsteking. In de winter duurt het te lang voordat de buis opwarmt en goed oplicht. Ik heb een lamp met een laag verbruik die mijn terras verlicht en in de winter duurt het enkele minuten voordat hij zijn helderheid bereikt...

Dit probleem is qua veiligheid onaanvaardbaar voor een voertuig.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/05/06, 22:53

Dag
Exocean, aan wie vertel je het als ik om -20 uur mijn garage binnenstap
om duidelijk te zien geef ik de propaantoorts op de neonbuizen door om ze te starten, als je ze alleen in het midden verwarmt, licht hij alleen op waar het warm is, maar er worden fluorescentielampen verkocht die oplichten in de kou, de ballast is van ontwerp verschillend.
Wat het zuinige worstlampje in de winter betreft: het verlicht de duivel niet, zelfs niet als het lange tijd aan staat.
Xenon-lampen zijn vrij gebruikelijk voor wegverlichting op besneeuwde wegen, het is effectiever (behalve dat gele lichten nergens goed voor zijn op sneeuw, bij mist oké)

Andre
0 x
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 30/05/06, 10:51

Om alles wat eerder is gezegd samen te vatten: welke technologie vormt de toekomst van huishoudelijke verlichting? diodes? compacte fluorescentielampen met een laag verbruik? xenon?
0 x
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 30/05/06, 11:05

In de mate waarin de zaken gaan, is de toekomst de kaars!!! : Mrgreen:

GEO : Idee: .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/05/06, 13:55

Organische diodes (OLED)...maar de komende 5 tot 10 jaar niet meer op de markt.
Voorlopig zijn compacte fluorescentielampen en witte LED's de beste. :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/05/06, 14:58

Econology schreef:Organische diodes (OLED)...maar de komende 5 tot 10 jaar niet meer op de markt.
Voorlopig zijn compacte fluorescentielampen en witte LED's de beste. :D
Witte LED's zijn volop in ontwikkeling, ik kon het zien door naar twee generaties PETZL Tikka-lampen te kijken (2003 en 2005). De nieuwste lichten veel meer op...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 30/05/06, 18:52

Van mijn kant heb ik de huisdiodes getest door een lamp met 21 diodes te kopen, deze verbruikt zeker slechts 2 W, maar om het vermogen (in helderheid) van een fluorcompactlamp te hebben, zou het minstens 10 minuten duren
:pijl: resultaat: identiek verbruik, min of meer, alleen de levensduur is tussen de 5 en 10 keer hoger.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 31/05/06, 13:37

Hallo,
Nadat ik een LEGOLED ledlamp had ontvangen waarvan de aansluitingen beschadigd zijn, bedoeld ter vervanging van de mini 50 mm 20 w halogeenspots, heb ik hem uit elkaar gehaald om te kijken wat erin zat:
Dit zijn drie witte LED's van het SMD-type, maar groot van formaat, het emitterende oppervlak heeft een diameter van ongeveer 4 tot 5 mm, de hars iets meer. (Luxon??)
Ze zijn op een printplaat rechtstreeks op een zwarte aluminium koeler gemonteerd, en daarachter bevindt zich een ander IC dat de elektronische regeling overneemt.
Het is een schakelregeling, maar de fabrikant heeft de markeringen van de enkele geïntegreerde schakeling die daar zit, gekrast :frons: dus je kunt niet precies weten welke het is.
Aan de andere kant, omdat de 3 LED's in serie zijn geschakeld, ben ik er vrijwel zeker van dat het eenvoudigweg een kwestie is van een stroombeperking.

PS Wat niets bederft is dat de LED's goed zijn, er waren alleen de verbindingspootjes die beschadigd waren!! Het licht behoorlijk krachtig op, maar witter dan halogeen
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Masker²
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/06/06, 17:54




par Masker² » 30/06/06, 18:18

Hallo allemaal,

Bij de Tikka lampen model 2003 en 2005 wordt het verschil in vermogen verklaard door een kleine vergroting van de diameter van de LED's, volgens Petzl bedraagt ​​de winst in lichtvermogen 80%.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten