Horizontale windturbine op voertuig

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12

Horizontale windturbine op voertuig




par Iridium » 03/12/08, 15:21

ADD:
Het doel van dit onderwerp is NIET om een ​​voertuig met een windturbine te motoriseren.
Maar om een ​​beetje energie terug te winnen van de wind in de richting van het voertuig, ongeacht de snelheid.

Ik zocht maar ik vond niets.
Over het algemeen zien we een timbret die denkt de energie te kunnen opnemen die wordt geassimileerd door een elektrisch voertuig door een windturbine op het dak toe te voegen ....
Geen commentaar.

van mijn kant.
Ik dacht dat ik de rem van de lucht tegen de auto gebruikte om een ​​horizontaal windturbinesysteem onder het rooster te integreren.
natuurlijk in het geval van een elektrisch voertuig.
deze energie gaat toch verloren.
Het voertuig Cx zal niet drastisch worden gewijzigd.
de productiekosten zijn laag.
het in praktijk brengen is eenvoudig.
hestetisch als zijn pas goed ging.

is te mooi om waar te zijn.
Ik ben iets vergeten.
Iedereen heeft een mening ?????

a+
Dernière édition par Iridium de 04 / 12 / 08, 10: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 03/12/08, 15:56

hallo

Ik ken elektrische voertuigen

maar in plaats van remmen (schijfremblokken) waarom niet energie terugkrijgen door een alternator die de leiding neemt tijdens het remmen

....

slechts een idee
Dernière édition par de Boulle de 03 / 12 / 08, 16: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 03/12/08, 15:58

energieterugwinning door remmen is al gedaan.
Als u bijvoorbeeld remt, remt u eerst bij energieterugwinning en als u harder wilt remmen, remt u met conventioneel remmen door harder op het pedaal te drukken.

a+
0 x
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 03/12/08, 16:12

zoveel voor mij was het een idee ...
0 x
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 03/12/08, 16:32

alle ideeën zijn welkom laboulle.
Het belangrijkste is om deel te nemen.
dank aan u.

a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 03/12/08, 17:48

Hallo allemaal!

De windturbine zal niet altijd gunstig zijn, maar kan in bepaalde situaties zijn.

Voor een auto betekenen de vereiste snelheden en versnellingen, soms bij afwezigheid van wind, dat deze wijze van aandrijving toch niet erg geschikt is.

Een uitgebreide studie over het onderwerp


Zie ook het onderwerp Robiplan van Pascal HA PHAM
0 x
Beeld
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 04/12/08, 08:17

hallo remundo.

Het is niet bedoeld om de machine voort te stuwen, maar alleen om de verloren energie terug te winnen.
Ik denk dat we kunnen tellen tussen 1 en 3KW om te herstellen.
omdat het beter is om een ​​beroep te doen op stamgasten van de windturbine, kan het denkbaar zijn.
bedankt voor de link.

a+
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 04/12/08, 08:36

de windturbine aan boord om remenergie terug te winnen is geen goed idee denk ik omdat het geen remenergie terugwint.
de energie die kan worden teruggewonnen tijdens het remmen is de energie van de traagheid van het voertuig.
hoe herstelt een windturbine in de relatieve wind van het voertuig traagheid?
het haalt alleen energie uit snelheid terug.
als de snelheid laag is, zal de door de windturbine teruggewonnen energie laag zijn, terwijl de door de traagheid terug te winnen energie potentieel aanzienlijk is (afhankelijk van de vertraging en het voertuiggewicht).

om de traagheidsenergie terug te winnen, moet een lid op de wielen zijn aangesloten.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 04/12/08, 08:50

geen dirk pitt, was niet in staat om de energie van het remmen terug te winnen.
ik ben het die me slecht uitlegt of anders!?!?!?
is alleen om energie te recupereren van de wind met constante snelheid naar het voertuig gericht.
heeft energie verloren.
het voertuig moet tegen deze kracht vechten, zoveel heeft er van geprofiteerd om een ​​klein beetje op te nemen.
bovendien zijn we bij serievoertuigen beperkt tot Cx door de normen voor levering met een voetganger.
deze techniek maakt het mogelijk om zelfs energie op reizen terug te winnen zonder te remmen.
natuurlijk het teruggewonnen vermogen schat ik tussen de 1 en 3KW gezien de snelheid van het voertuig. "je moet het iemand vragen die veel weet van windturbines"

systeem naast remherstel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
The Guit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 03/12/08, 10:15
Plaats: Bordeaux




par The Guit » 04/12/08, 10:06

@ Iridium

Ik heb nagedacht over je idee van een windturbine en het lijkt me moeilijk.

De beweging van de auto zal de windturbine van lucht voorzien, zodat de wind door de auto zelf wordt gecreëerd. Tot zover gaat het goed.
In een perfect systeem zou de energie die door de auto wordt verloren in de vorm van luchtwrijving echter volledig worden gegeven aan de windturbine, die de motoren zou aandrijven.
Behalve dat de realiteit helaas veel meer is ... echt !!

Alle energie die door wrijving verloren gaat, wordt niet door de windturbine teruggewonnen. Dus, elk moment dat de auto rijdt, verliest hij meer energie dan dezelfde auto zonder windturbine!

Maar we moeten een flat toevoegen. Wat u overweegt, kan in één geval werken: de windturbine is niet naar voren gericht (de as is verschoven ten opzichte van de lengteas van de auto: stel je bijvoorbeeld loodrecht voor) en de zijwind en groot genoeg om meer energie te produceren dan energie verloren door wrijving door de longitudinale wind op de windturbine.

Je moet gewoon berekeningen maken om te zien of deze wind precies genoeg energie zou produceren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten