Horizontale windturbine op voertuig

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 15/12/08, 14:46

Hallo,
Om het complete voertuig in een stroom te vertegenwoordigen, als je de SCx van het voertuig kent, is het voldoende om de stroom in 2 te scheiden: het deel dat het radiatorrooster binnenkomt (berekend in mijn bestand) en het deel dat rond de carrosserie gaat, waarvan het verlies wordt berekend met de SCx (deze SCx houdt uiteraard geen rekening met de grille ...)

Maar goed, zoals ik al aangaf, de verkregen waarden zijn helemaal niet echt (drukval coefs = ??? Luchtsnelheid onder de kap = ???)
Het doel is simpelweg om aan te tonen dat we in elk geval meer energie verliezen aan de luchtstroom (dus in absolute referentie aan het voertuig) dan we herstellen met de windturbine.
Na, de totale Cx, weten we het niet en het verandert niets. Als je een grote windturbine hebt die veel produceert in een auto met een zeer lage Cx, kun je de SCx met 25% verhogen; als de windturbine klein en niet erg krachtig is en de auto een spiegelkast is, zal deze misschien met 1% toenemen; maar wat er ook gebeurt, je wint niets


Okidok, het zal inderdaad ook afhangen van de belasting ...

Als het niet voor je auto / motorfiets-vergelijking is, heeft een motorfiets zeker een vreselijke Cx, maar hij heeft ook een riquiqui-masterpaar, waardoor hij over het algemeen aerodynamischer is dan een auto!

Als er iets is waarvan ik zeker weet dat het met een gewicht / koppel en equivalent gewicht / vermogen-verhouding, een auto sneller rijdt dan een motorfiets.
Ik zou zelfs zo ver gaan om te zeggen dat een motorfiets waarvan de vermogen-gewichtsverhouding hoger is dan die van een auto, niet bijzonder sneller rolt dan de laatste.
Ik heb het alleen over topsnelheid, niet over acceleratiecapaciteit.
dat is een zekerheid !!!

Bijvoorbeeld:
http://www.motoplanete.com/mv-agusta/F4 ... hnique.php
185kg droog voor 190ch.
of een vermogen / gewichtsverhouding van 1kg / ch
een topsnelheid van 312km / h real.
of ongeveer 337km / h teller.
een bugati veyron heeft een vermogen / gewichtsverhouding van 2kg / ch die meer is dan de MV en rijdt op 400km / h.

Ik die geloofde dat het precies wordt verklaard door aerodynalisme, ik ben gepompt!?!?!?!? §
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 15/12/08, 15:28

Het is normaal: de vermogen-gewichtsverhouding is niet evenredig met de topsnelheid (of zelfs met het kwadraat). Anders zou mijn 1ch-afstandsbedieningsauto voor 1,5kg (beter dan de Veyron) 500 km / u bereiken
De enige "rem" die afhankelijk is van het gewicht, zijn de banden. En de gedragswetten van de banden zijn erg ingewikkeld (zelfs de fabrikanten maken benaderingen), in ieder geval is het helemaal niet evenredig met het gewicht.
Dus vanaf daar om een ​​quadricycle en een motorfiets te vergelijken ...

Hoe dan ook, zelfs bij een gelijk gewicht konden we geen vergelijking maken met het maximale vermogen:
Met welke snelheid ontwikkelt de motor van de MV 190 ch?
Met welke snelheid ontwikkelt de Veyron's motor 1001 pk?
Wat zijn de boxlay-outs van elk?
Ik zou denken dat de MV een vrij korte versnellingsbak en een zeer puntige motor heeft (zoals de meeste supercarred atmo-motoren), dus een groot gat na de maximale koppelpiek op een koppel / snelheidscurve.
Terwijl de Veyron en zijn enorme motor, denk ik dat het koppel meer verspreid is in de hoge toeren, en de laatste overbrengingsverhouding moet optimaal zijn (niet kort)
Ik zal kijken of ik de bochten vind ...
0 x
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 15/12/08, 16:25

wel op hypersportfietsen.
De boxfase is erg lang.
Op mijn late 1000SV-première reed ik met 110km / h.
Op een 1000GSXR of een Yamaha R1 worden de eerste mounts op 170km / h.
"" "" 110 km / u op één versnelling is een geweldig gevoel, ik hou van de fiets "" ""
Versnellingsbakrapporten zijn van het racetype
zeer scherpe motor die zijn maximumkoppel trekt bij meer dan 8000rpm of zelfs voor bepaalde molens, 9000rpm.
Maximaal vermogen tussen 10 en 12 krpm.
onderbreker tussen dit soort hypersport 4-cilinders van 12000rpm en tot 16000rpm.
BMW kondigt een nieuwe fiets aan met een pauze op 18krpm

Zie hier:
http://motorrad.sowas.com/technik/sonst ... gramm.html
hypersport modelarchitectuur 4 cilinder
Kawasaki ZX10R
Suzuki 1000GSXR
Yamaha YZF R1
Honda 1000CBR

http://fr.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron
voor de veyron

voor motoren, je kunt me vertrouwen dat ik volledig in de business zit.

Dus vanaf daar om een ​​quadricycle en een motorfiets te vergelijken ...

was meer uit nieuwsgierigheid.
Het is waar dat het grappig is om te benadrukken dat de bereikte topsnelheden voor een vermogensgewichtsverhouding of zelfs een equivalent gewichtskoppelverhouding heel verschillend zijn.
uw voorbeeld met uw RC-box is een zeer goede !!!!

voordat ik dit verschil verklaarde door aerodynamica.
Als we uw nu gegeven voorbeeld beschouwen, wat kunnen we dan een dergelijk verschil in tipsnelheid verklaren?
Wat zijn de factoren die parameters beïnvloeden ...
domme maar relevante vraag, denk ik !!!!

a+
0 x
JLB
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/05/07, 13:50
Plaats: Finistère




par JLB » 15/12/08, 18:33

... het gyroscopische effect.
Ik veronderstel dat je erover gedacht had het systeem in de wielen te implanteren !!!


Aï Aï Aï
vooral niet, het zou een grote fout zijn, de wielen zouden de neiging hebben om dezelfde koers te willen houden! Ik zeg je niet dat de haarspeld de berg af buigt ...

Voor de vliegwielen, ontdekte ik op de forum
"Kinetisch energieterugwinningssysteem"
interessante opmerkingen van 'chatelot16' en "RIAZ"
en het aanvraagcitaat onder trams. Hier is het gyroscopische effect niet erg merkbaar, de machine wordt geleid door rails, zeer geleidelijke bochten en hellingen.
https://www.econologie.info/share/partag ... VlYumg.JPG
Op voorwaarde dat het gepresenteerde apparaat dit hulpprogramma heeft!

Ook op een schip kan het winstgevend zijn. Voor een vliegtuig, vooral niet.
Op een licht voertuig is de overbelasting het niet waard
Behalve ... als de massa vluchtig was, bijvoorbeeld waterijs, en het zeer lichte maar resistente retentiesysteem (koolstofvezel?) Een hoge rotatiesnelheid (op magnetische lagers) een bescheiden diameter ... C is meer dan science fiction, maar misschien niet voor lang.
Maar verwacht in alle configuraties niet meer energie terug te winnen met een windturbine dan verloren gaat door het remeffect op het voertuig. Het geval van schepen is anders, in het geval van een zeilboot is de energie al de wind, dus als je een beetje verliest om elektriciteit te maken, is het oké, op een ander schip, de Het belang kan zijn om een ​​deel van de aandrijfenergie niet om te zetten (met een slecht rendement) en om honderden meters kabel te besparen.
0 x
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 16/12/08, 09:17

Aï Aï Aï
vooral niet, het zou een grote fout zijn, de wielen zouden de neiging hebben om dezelfde koers te willen houden! Ik zeg je niet dat de haarspeld de berg af buigt ...

vindédjiou.
ja, inderdaad, het is een groot vliegwiel.
Ik zei dat om het gyroscopische effect van de wielen te bestrijden.
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 16/12/08, 20:56

Of het nu op wielen is of niet, je hebt sowieso tegengesteld draaiende vliegwielen nodig. Lichaamsbewegingen veroorzaakt door bewegingen op andere assen zouden nog erger zijn dan een traagheid van de richting.
Maar we moeten vermijden de wielen te ballasten om de onafgeveerde massa's te verminderen, een kwestie van hanteren.

We praten erover in het onderwerp 'kinetische energieterugwinning'
https://www.econologie.com/forums/systeme-de ... t6653.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Serdj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/11/11, 15:52
Plaats: Toulouse




par Serdj » 09/11/11, 10:39

Om terug te komen op het oorspronkelijke debat over deze draad, wijs ik erop dat het heel goed mogelijk is dat een voertuig de energie van de wind terugwint door een windturbine die op dit voertuig is gemonteerd. Pas op, ik heb het niet over de "windsnelheid" van het voertuig, dat zou volkomen dom zijn, maar over de echte wind, degene die waait.
Uit berekeningen blijkt dat een voertuig dat alleen door de windkracht wordt voortbewogen, "tegen de wind in" kan gaan, zelfs met een hogere snelheid dan die van de wind.
Nog beter, zelfs als het ongelooflijk lijkt, kan een voertuig dat alleen door de wind wordt aangedreven sneller gaan dan de wind in de richting van de wind!
U kunt hier informatie over vinden:
Ga de wind in met de enige kracht van de wind
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/11/11, 10:45

Zeilboten zijn sneller "tegen de wind in" dan met de wind achter zich. Maar toch niet doorgaan ...

Maar er is hier een "vliegtuigvleugel" -effect dankzij de vorm van het zeil ...

Windturbines zijn leuker ... maar niet heel bijzonder!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Serdj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/11/11, 15:52
Plaats: Toulouse




par Serdj » 09/11/11, 10:52

Absoluut, bovendien is een windturbineblad, als je erover nadenkt, nooit meer dan een bewegend zeil, waardoor het een aanvalshoek van enkele tientallen graden kan handhaven, zelfs wanneer de windturbine geconfronteerd met de wind ...
Ten slotte zijn er andere oplossingen dan zeilen en windturbines (verticaal of horizontaal) om energie uit de wind te winnen. Ik denk met name aan iets dat nog nooit echt is getest, de trillende messen. Maar ik denk dat ik de vraag in een nieuwe thread zal stellen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 11/11/11, 19:08

Als ik voertuigen zie met een vierkante voorkant zoals deze:

Beeld

of dat:


Beeld


Ik zeg tegen mezelf dat aerodynamica zeker kan worden verbeterd als we een `` windturbine '' op deze manier in een mondstuk opnemen:

Beeld

Wat denk jij?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten