Horizontale windturbine op voertuig

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 10/12/08, 18:05

Hallo, de toon stijgt!

Ik heb geïdentificeerd HET ding dat je niet begrijpt, is dat een windturbine + het motorcompartiment de lucht meer remt dan het motorcompartiment alleen.
Uw voorbeeld van de parachute illustreert het.
Het motorcompartiment stopt de lucht niet volledig (onmogelijk), het buigt deze af; Het blijft dus een stroom, en hoe meer obstakels op deze stroom worden geplaatst, hoe meer deze wordt afgeremd ...

Ofwel remt de windturbine heel weinig en herstelt ook een kleine kracht ; ofwel remt hij veel in verhouding (als je bijvoorbeeld de motor achter draait : Mrgreen: ) en herstelt veel ...
Er is een directe relatie tussen het remmen veroorzaakt door de windturbine en het geleverde vermogen: en, omdat het rendement noodzakelijkerwijs kleiner is dan 1, is deze verhouding bevordert het remmen.

Ik zie dat je me niet gelooft, maar ik studeer nu 3 jaar vloeistofmechanica en aerodynamica op school en ik heb ook het vliegbrevet (waar een groot deel van aerodynamica), dus ik denk dat ik een beetje "mijn bal aanraak" ...
Het is een beetje minachtend om mensen voor onwetende mensen te zien, omdat je niet begrijpt wat ze zeggen.

Als ik vloeiende simulatiesoftware op mijn pc had, zou ik een beetje modelleren voor je doen, maar helaas heb ik alleen mijn toetsenbord om je te overtuigen ...
0 x
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 11/12/08, 09:48

het lijkt mij dat highflyaddict handschoenen nodig heeft om je te antwoorden door je bij voorbaat te verontschuldigen, etc.
aan de andere kant, jouw antwoord ....

Want voor jou stelt het nemen van handschoenen je in staat om wat vrijheden te nemen!?!?!?
Ik denk het niet, staat trouwens niet op het charter van forum.

Het motorcompartiment stopt de lucht niet volledig (onmogelijk), het buigt deze af; Het blijft dus een stroom, en hoe meer obstakels op deze stroom worden geplaatst, hoe meer deze wordt afgeremd ...

Ik ben het helemaal met je eens en ik begreep dit standpunt.
Nu moeten we het hebben over cijfers.
met een oppervlak als dat van de bumpers, of dat van het rooster, wat voor kracht kan er uit een windturbine worden gehaald.
dit toegevoegde obstakel is totaal te verwaarlozen in vergelijking met de rem die wordt vertegenwoordigd door de rest van het voertuig.
Bovendien vertegenwoordigt het pas echt een rem als het inertie moet worden gebracht, dwz in de acceleratiefase van het voertuig bij constante snelheid blijft het remmen verwaarloosbaar.
eenmaal in rotatie is de rem praktisch nul.
is dat mijn testen bij de dood mij de knoop hebben laten zien.
Ik ben het ermee eens dat de continue lucht op de een of andere manier is gestroomd, maar de kracht die het op het voertuig uitoefent, is enorm voordat het zijn weg vindt.

Ik heb gisteren tests uitgevoerd met een eenvoudige ventilator die op een kartonnen plaat was gemonteerd om deze te wegen.

Het wegen was onmogelijk, onze weegschaal die tot op 1/1000 van een gram nauwkeurig is, kan niet meer wegen dan 100 gram.

maar wat betreft de eerste test, de doos beweegt meer bleek geblokkeerd of dan volle doos terug dan een vrije ventilator.

Volgende test:
Duidelijk gemodelleerd met een kartonnen doos geperforeerd aan de achterkant, een motorcompartiment altijd met een ventilator aan de voorkant en zonder "full surface" ventilator

Lijkt deze laatste test voldoende goed gemodelleerd voor tlm voordat ik het doe ????

Ik zie dat je me niet gelooft, maar ik studeer nu 3 jaar vloeistofmechanica en aerodynamica op school en ik heb ook het vliegbrevet (waar een groot deel van aerodynamica), dus ik denk dat ik een beetje "mijn bal aanraak" ...
Het is een beetje minachtend om mensen voor onwetende mensen te zien, omdat je niet begrijpt wat ze zeggen.

meaculpa voor de laatste zin, je hebt gelijk, ook al is het niet in mijn bedoeling.
Maar geef me alsjeblieft niet je status zoals je deed.
Het is 5 jaar geleden dat ik in het landelijke universitaire onderwijs werk als een vulgaire technicus en ik zie leraren die niets van elektronica af weten en die lesgeven aan studenten zoals jij.
de status zegt niets, alleen de resultaten tellen!

http://www.univ-valenciennes.fr/~etu/ac ... 519-1.html

Aan de andere kant, als je dit nog later zou kunnen modelleren, heeft het een grote dienst bewezen aan tlm en ook aan mij.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

windturbine op auto




par tigrou_838 » 11/12/08, 11:57

hallo, ik heb dit gevonden, dus ik heb met je gesproken, ik wist dat ik het ergens had gezien.

rapport vinden op het net, via google, door te zoeken naar mitsubishi windturbine auto.

Ik heb zojuist een snelle kopie van het artikel gemaakt en ben het siteadres vergeten. sorry voor het copyright.

"" "We eindigen met dit leuke stadsautootje met 2 zitplaatsen. Het is een elektrische auto. De motorkap wordt aangedreven door zonne-energie. Op de voorste radiator bevinden zich twee windturbines. Zelfs het remmen is energie-regeneratief. Een echte auto van de toekomst, compatibel met de milieudoelstellingen van Grenelle. "" "

tigrou
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

windturbine op auto




par tigrou_838 » 11/12/08, 13:08

hallo, hier vond ik de site.

http://blog-auto-infos.lci.fr/100-index.html

zie de "mitsubishi" hieronder

tigrou
0 x
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 11/12/08, 15:06

bedankt tijger, voor zijn links. 8)

voor de anderen!

een collega die net zo allergisch voor je was als ik me had voorgesteld, veranderde plotseling van gedachten bij het zien van mijn demo's.

Over één ding zijn we het echter nog eens:

Hoeveel energie terug te winnen met dit systeem ???

Ik zou zijn werk graag verder willen pushen.
Wat is er als vloeistofdynamica-simulatiesoftware ????
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 11/12/08, 15:37

Ik heb de artikelen en discussies van gezien en gelezen forums Net over de i-Miev Mitsubishi en zijn 2 turbines achter de grille.
het is een prachtig voorbeeld van green-washing en de ietwat wetenschappelijke discussies van het net concluderen dat dit ongetwijfeld een groene gril van een baas is en dat de ingenieurs van Mitsubishi er nog steeds om lachen in de wandelgangen.

de feiten zijn koppig!
experimenteer als de theorie moeilijk is. Dit is het enige advies dat ik je nog kan geven.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 11/12/08, 18:36

Iridium schreef:Nu verwacht ik bewijs van je vooruitgang als je het niet met me eens bent!
het overwegen van de toon die je gebruikte is het minste van de dingen die van je worden verwacht. :?


: Lol:

Lachend! Geen grapje: verwacht je bewijs van mij? Dat het niet werkt? Je hebt het al voor je gezien, maar je moet het nog zien ...

Bekijk alle rollende motorvoertuigen eens: ben je er echt van overtuigd dat jij de eerste bent met dit idee? Dit is niet het geval ... en als "jouw" concept werkte, dan zouden we al windturbines op alle auto's hebben!

Maar mijn beste Iridium, jij bent het die voorstelt en die het onderwerp lanceert ...

We verwachten daarom een ​​minimum aan inspanning om van u te begrijpen wanneer we de moeite nemen om uit te leggen (en opnieuw uit te leggen) dat uw idee niet klopt.

WIJ "verwachten" niet meer, maar ook niet minder. In plaats daarvan blijf je ons vertellen dat we niets begrepen hebben, kortom: bravo!

Wat betreft de toon die ik gebruik, het lijkt me dat het beschaafd blijft, wat niet jouw geval is (klein stukje ego?).

Kortom, ik laat de zaak vallen!


PS: Bedankt DIRK en de anderen, het voelt goed om je niet alleen te voelen, veel geluk voor de toekomst!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 11/12/08, 20:10

Oké, Iridium, je bent op zoek naar iemand die het onderwerp kent, maar je twijfelt aan de vaardigheden van iedereen, wat hun ervaring ook is, het is een beetje tegenstrijdig.

Misschien vertrouw je BERNOULLI? Hij raakte zijn mecaflu-bal aan.

Dus ik heb een klein Excel-blad gemaakt op basis van de stelling van Bernoulli, ik zal het je doorgeven als je wilt (het is OpenOffice, maar ik kan het doorgeven aan Excel, vertel me welke software je hebt).
De stroming wordt op een zeer vereenvoudigde manier weergegeven door een leiding met een inlaatsnelheid en -druk en een uitlaatsnelheid en -druk. In deze leiding bevinden zich 2 obstakels: de windturbine en het motorcompartiment. Elk veroorzaakt een enkelvoudig verlies van belasting in de vorm K.Ro.v² / 2 (je kunt spelen op de coëfficiënt K voor elk obstakel).
De snelheden moeten handmatig worden ingevoerd omdat ze afhankelijk zijn van onbekende parameters (doorgangsgedeelte, enz.). Het is nodig om daar met de pollepel wat heen te gaan.
De waarden zijn niet echt, maar hun gedrag is: om snel te zijn, stel ik bijvoorbeeld Ro = P in (aangezien het proportioneel is).
Beeld
Ik heb het raam twee keer geplaatst om te kunnen vergelijken met / zonder windturbine.

Geef me je e-mail, ik stuur je het bestand (Excel of openoffice?), En je zult veel plezier beleven aan het proberen om een ​​lager reëel verlies te hebben met een windturbine ... Je zult het zien.

Ik nam een ​​opbrengst van 80% voor de windturbine.

(P = druk, V = snelheid, Ro = m. Volume, H = belasting)
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 11/12/08, 20:37

olivier22,

Beeld

petje af, respect.

Ik wil dat je mij je Excel-blad van MP stuurt
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 11/12/08, 20:39

We kunnen geen bijlage door MP sturen of ik weet niet hoe ik het moet doen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten