Horizontale windturbine op voertuig

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/12/08, 15:11

Remundo schreef: : Idee: We hebben het over het plaatsen van een windturbine op het dak van een auto :? : Idee:

Nee, niet op het dak, maar onder de motorkap achter de grille.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 09/12/08, 15:17

Moue ...

Hoe dan ook, het is peanuts om een ​​auto te motoriseren. Het is gewoon extra, en nog wat.

Het werkt niet tegen driewielers aan zee
http://www.inventus.uni-stuttgart.de/

je kijkt naar de maat van de bladen die nodig zijn bij volle wind.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/12/08, 17:16

Remundo schreef:Hoe dan ook, het is peanuts om een ​​auto te motoriseren. Het is gewoon extra, en nog wat.

Eh, als je de inleiding leest vanIridium wie het onderwerp begon, er was nooit sprake van het motoriseren van een auto.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 09/12/08, 17:24

zeker en dan beginnen we alles door elkaar te halen, omdat de link naar de uitgevonden windturbines werkt met absolute wind, wat een intrinsieke energiebron is, terwijl iridium ons vanaf het begin vertelt dat het denkt aan ‘herstel’ van de energie van de luchtbeweging van het voertuig, wat ik weerleg.
we gaan er daarom van uit dat de ‘natuurlijke’ wind nul is.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
orbs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 156
Inschrijving: 15/09/05, 20:21




par orbs » 09/12/08, 17:43

goedenavond
wat zou het resultaat zijn van een windturbine die horizontaal op het dak van een auto wordt geplaatst (bladen // op het dak): waardoor deze zou roteren door indrukking op het bovenoppervlak van de mobiel.
niet te verwarren met de autogyro : Mrgreen:
welkom
@+
orbs
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 09/12/08, 18:45

Iridium schreef:zag een klein beetje tussen 10 en 25% teruggewonnen energie.
is niet erg zwak en is verre van verwaarloosbaar.

we zullen altijd worden beperkt tot Cx door zijn vormen en dus zoveel mogelijk geprofiteerd zoveel mogelijk.
Kunnen we uitzoeken waar u de 25% vandaan krijgt?
Het hangt af van de grootte van uw windturbine...
En hoe dan ook, het wordt 25% vermogen teruggewonnen bij 30% extra aerodynamisch remmen (bijvoorbeeld)

Ik denk dat je de geschiedenis van de Cx nog steeds niet hebt begrepen, maar velen van ons hebben het je uitgelegd: de Cx (en ook de Master Torque S) zijn niet alleen afhankelijk van de buitenvorm van de auto, maar ook van het interieur. vorm, op de plaatsen waar de lucht passeert.
Dus als je een luchtstroom onder de motorkap vertraagt, is het alsof je een luchtrem op het dak zet, het is hetzelfde

Om mij aan te sluiten bij sommigen die het u op een minder visuele, maar meer wetenschappelijke manier hebben uitgelegd: alle energie die uit de beweging van de auto wordt gehaald, komt NOODZAKELIJK van het orgaan dat de auto in beweging zet, dat wil zeggen de motor.
Elke energieterugwinning terwijl de auto rijdt, haalt gewoon wat meer kracht uit de molen. Het is fysiek, wiskundig, universeel : Mrgreen:

De ENIGE manier om energie te besparen is niet door het terug te winnen (=op te pompen), maar door het te besparen, door het aerodynamisch remmen te verminderen = de SCx te verbeteren. Gebrek aan stroom, uw windturbine maakt het nog erger...
0 x
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 10/12/08, 11:54

Kunnen we uitzoeken waar u de 25% vandaan krijgt?
Het hangt af van de grootte van uw windturbine...
En hoe dan ook, het wordt 25% vermogen teruggewonnen bij 30% extra aerodynamisch remmen (bijvoorbeeld)



Dit zijn de cijfers die naar buiten zijn gekomen en ik daag je uit.
Daarom heb ik vanaf het begin herhaald dat iedereen met de nodige kennis op dit gebied welkom is en ook dat ik erop sta te kijken hoeveel we uit dit systeem kunnen terugkrijgen.

Ik denk dat je de geschiedenis van de Cx nog steeds niet hebt begrepen, maar velen van ons hebben het je uitgelegd: de Cx (en ook de Master Torque S) zijn niet alleen afhankelijk van de buitenvorm van de auto, maar ook van het interieur. vorm, op de plaatsen waar de lucht passeert.
Dus als je een luchtstroom onder de motorkap vertraagt, is het alsof je een luchtrem op het dak zet, het is hetzelfde

en bij talloze gelegenheden heb ik uitgelegd dat zelfs als we geen windturbine installeren, de lucht nog steeds wordt afgeremd door een vast oppervlak dat de oorspronkelijke motor is.
De beperkingen van een botsing dwingen ons om vaste buitenvormen te hebben.
de windturbine vertraagt ​​de luchtstroom minder sterk dan de motor zelf.
zijn tombe de Cx is misschien verbeterd.
Bovendien laat het ruimte vrij in de motorruimte, waardoor apparatuur kan worden toegevoegd of de lucht kan worden gekanaliseerd voor de circulatie ervan in het voertuig.

Om mij aan te sluiten bij sommigen die het u op een minder visuele, maar meer wetenschappelijke manier hebben uitgelegd: alle energie die uit de beweging van de auto wordt gehaald, komt NOODZAKELIJK van het orgaan dat de auto in beweging zet, dat wil zeggen de motor.
Elke energieterugwinning terwijl de auto rijdt, haalt gewoon wat meer kracht uit de molen. Het is fysiek, wiskundig, universeel, meneer Green

De ENIGE manier om energie te besparen is niet door het terug te winnen (=op te pompen), maar door het te besparen, door het aerodynamisch remmen te verminderen = de SCx te verbeteren. Gebrek aan stroom, uw windturbine maakt het nog erger...


lees het onderwerp nog eens vanaf het begin.
Ik heb duidelijk gezegd dat ik niet in eeuwigdurende beweging geloof.
en dan ben ik het zat om mezelf te herhalen.
in de motorruimte gaat de lucht in ieder geval vertragen.
Of er nu een motor is of niet.
dus je kunt net zo goed profiteren van deze verloren energie
wetende dat zelfs als we een windturbine toevoegen, het remmen van de lucht die daardoor wordt uitgevoerd totaal verwaarloosbaar zal zijn vergeleken met het oppervlak waar de lucht naar toe moet kijken in het motorcompartiment, dat zelf wordt gefixeerd door botsingsbeperkingen...

Het lijkt een beetje op het installeren van een ventilator voor een parachute.
het afremmen van de lucht door de ventilator zal verwaarloosbaar zijn vergeleken met dat van de parachute.
behalve dat de ventilator energie levert.

Het principe is hetzelfde.
de lucht wordt alsnog afgeremd waardoor de windturbine verwaarloosbaar zal zijn ten opzichte van de rest.
En daarnaast moeten we het ding niet karikaturiseren: we verliezen veel meer energie aan de buitenkant van het voertuig en veel minder aan de binnenkant.
ook al kan deze worden beschouwd als een miniparachute.

Ik ben het hier praktisch mee eens, maar feit is dat we in werkelijkheid vormbeperkingen hebben en dus Cx aan de voorkant van de auto.
Het toevoegen van een windturbine aan een luchtstroom die toch al verloren gaat doordat hij direct daarna afremt, zal de Cx van het geheel of zelfs de weerstand niet veel veranderen.
wij laden de batterijen op naar rato van het verbruik.
hoe meer energie we nodig hebben om vooruitgang te boeken, hoe meer de windturbine zal opladen.
en het op een verwaarloosbare manier wijzigen van de Cx of de weerstand.

Het valt nog te bezien in welke mate dit soort apparatuur de batterijen kan opladen!?!?!?!?
gewoon om te weten of het de kosten waard is of niet.
maar als we ons bijvoorbeeld een Audi A3 voorstellen met zijn grote luchtinlaat aan de voorkant, kunnen we ons gemakkelijk een windturbine met hetzelfde oppervlak voorstellen en daar een vermogen uit afleiden.
alleen iemand die zijn bal binnenin aanraakt, zal het kunnen zien.

Wie kan hier het vermogen beoordelen van een windturbine van dit type die windsnelheden van 90 km/u of meer kan weerstaan?????
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 10/12/08, 13:36

Bla bla bla.....

Bla?

Bla bla bla....

Bla!?!

Bla!

Kortom, onbreekbaar!

Iridium, het minst beleefde wat je kunt doen is proberen de antwoorden te begrijpen die je krijgt als je een vraag stelt.
Als je koppig blijft vasthouden aan je (valse) idee, kom je niet verder.
Een beetje nederigheid en het erkennen van je fouten is positiever! Neem de moeite om de talrijke berichten van vele deelnemers (!!!) nog eens te herlezen of, ik zeg het nog een keer, als je nog steeds niet overtuigd bent: MAAK EEN PROTO en dan begrijp je het misschien!

Mijn excuses voor de ‘toon’ van dit bericht, maar ik heb een soort ‘allergie’ omdat ik het zonde vind om te zien hoe een geest zijn middelen verspilt aan nutteloos onderzoek. : Cry:

Salutations.

PS: het citaat uit de post van Olivier_22 over energie is niettemin verhelderend, nietwaar? Tenzij het principe van energiebehoud u vreemd is, in welk geval u niet aan de rechterkant staat forum.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12




par Iridium » 10/12/08, 15:36

MAAK EEN PROTO en dan begrijp je het misschien!


Ik begon prototypes te maken die mijn kant op gingen...

dus verander je toon of verander van onderwerp!!!!

Je kunt me nog beter bewijzen dat ik ongelijk heb, anders dan door tegen mezelf te zeggen.
"Jaaa, als je een windturbine toevoegt, zal dat een extra belasting zijn en daardoor zul je uiteindelijk meer verbruiken dan voorheen!!! :? :? :? :? :? "
Hierdoor kun je voorkomen dat je je middelen verspilt, behalve door naar mensen als onzin te schrijven.

PS: en praat niet meer over beleefdheid, want gezien de toon die in uw bericht wordt gebruikt, maakt het ziekenhuis liefdadigheid belachelijk.

Nu verwacht ik bewijs van je vooruitgang als je het niet met me eens bent!
het overwegen van de toon die je gebruikte is het minste van de dingen die van je worden verwacht. :?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 10/12/08, 16:12

het lijkt mij dat highflyaddict handschoenen nodig heeft om je te antwoorden door je bij voorbaat te verontschuldigen, etc.
aan de andere kant, jouw antwoord ....

Er zijn u verklaringen gegeven, maar u lijkt deze niet te hebben onderzocht. als ik zeg verkennen, betekent dit dat je de tijd neemt om andere bronnen te raadplegen, je onderzoek te doen en te proberen te begrijpen waarom wat je je zojuist hebt voorgesteld, niet al bestaat, enz.
veel geluk in ieder geval.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten