Chambrin patent water motor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 26/12/08, 22:37

ok merci

u hoeft geen kosten te maken....

hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/12/08, 10:54

Je kunt je voorstellen dat als het mogelijk was om met zuiver water te werken, velen het zouden hebben gedaan! Veel mensen hebben geprobeerd de methode van Chambrin te vinden, zonder succes. Het is ook niet zeker dat hij daar zelf is aangekomen. Hij gebruikte een mengsel van water en alcohol. Men kan zich afvragen of zijn methode er niet simpelweg in bestond de alcohol uit het water te halen, zoals bij een full-pantone bubbler.
Het afbreken van water in zuurstof-waterstof die een warmtemotor of een brandstofcel zou aandrijven, vereist een externe energiebron, die, voor zover ik weet, nog steeds niet is gevonden...
Dernière édition par Cuicui de 27 / 12 / 08, 11: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 27/12/08, 11:24

Het is geen prestatie om met een water-alcoholmengsel te rijden voor een benzinemotor... Water en alcohol zijn zeer mengbaar.

Alcohol is licht ontvlambaar en water matigt dat. Aan de andere kant, zoals Cuicui zegt, is degene die zonder bedrog in zuiver water rolt nog niet geboren.
0 x
Beeld
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 27/12/08, 15:56

lezen


als stan meyer.....

vergiftigd....
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 27/12/08, 18:35

Boulle schreef:
als stan meyer.....


het is taboe hierop forum
0 x
comode
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 03/09/08, 15:00




par comode » 29/12/08, 02:01

Boulle schreef:lezen


als stan meyer.....

vergiftigd....


Bocht en vooral gescheurd aneurysma...

Arme jij... Je slikt echt alles...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/12/08, 10:21

In feite, er is nog steeds belangrijke informatie te begrijpen uit de experimenten van Chambrin en Pantone, is dat door een deel van de verloren energie in de uitlaat terug te winnen, we de Carnot-cyclus kunnen verbeteren (het is toch niet niets)

en we weten ook dat de injectie van waterdamp helpt om de snelheid van CO, NOx en de hoeveelheid onverbrande materie te verminderen, waardoor een bijna schone verbranding mogelijk wordt en een winst van ongeveer 10% op het verbruik.

Maar met de komst van elektrische voertuigen (eindelijk!) zullen de opbrengsten uiteindelijk stijgen tot 70%, waar thermische motoren tot 30% beperkten.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 29/12/08, 10:57

Hallo Kapitein', het is booming :?
Capt_Maloche schreef:In feite, er is nog steeds belangrijke informatie te begrijpen uit de experimenten van Chambrin en Pantone, is dat door een deel van de verloren energie in de uitlaat terug te winnen, we de Carnot-cyclus kunnen verbeteren (het is toch niet niets)

Ik zou hier enkele nuances willen aanbrengen. Door de warmte uit de uitlaatgassen terug te winnen, kan het rendement worden verhoogd: dat is algemeen bekend en in de energie-industrie wordt dit een gecombineerde kringloop genoemd: een gasturbine levert bijvoorbeeld een extra stoommachine.
Het is goed samengevat hier et

In een motor is het voorverwarmen van de inlaatlucht met de uitlaatgassen een goed idee. Het lijkt een beetje op een gecombineerde cyclus waarbij de restwarmte van de gassen opnieuw in de inlaat wordt geïnjecteerd. Maar ik heb me altijd afgevraagd wat de limiet is, het "optimale", omdat het aan de andere kant de lucht uitzet en het vermogen van de motor beperkt, omdat er bij elke omwenteling van de krukas minder zuurstof wordt toegelaten...

In alle gevallen, we zullen het Carnot-optimum nooit overschrijden, maar we zullen het benaderen. Gecombineerde kringloopplanten flirten met 60% thermomechanisch rendement voor een theoretische Carnot van 80% (verwarming op 1200°C, koude bron op 20°C).
en we weten ook dat de injectie van waterdamp helpt om de snelheid van CO, NOx en de hoeveelheid onverbrande materie te verminderen, waardoor een bijna schone verbranding mogelijk wordt en een winst van ongeveer 10% op het verbruik.

Van alles wat ik heb gelezen eigenlijk. Maar we weten eigenlijk niet waarom. Het belangrijkste is dat het werkt.
Maar met de komst van elektrische voertuigen (eindelijk!) zullen de opbrengsten uiteindelijk stijgen tot 70%, waar thermische motoren tot 30% beperkten.

Dit is een beetje misleidend omdat elektriciteit energie van "hoge waarde" is: om de gebruikte elektriciteit te produceren, is er stroomopwaarts een thermodynamische cyclus die slechts 30 tot 60% thermo-elektrisch rendement heeft. Tenzij het natuurlijk wind of hydraulische hernieuwbare energie is.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 29/12/08, 11:03

Trouwens... U zult 'Captain' noteren in de doc "daar" dat EDF injecteert een beetje water in de verbrandingskamer gespoten... : Idee:

Het is niet geschreven, maar het is waarschijnlijk om een ​​schonere verbranding te hebben. het zou de pantonisten moeten plezieren :D
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/12/08, 13:44

Remundo schreef:Hallo Kapitein', het is booming :?
en we weten ook dat de injectie van waterdamp helpt om de snelheid van CO, NOx en de hoeveelheid onverbrande materie te verminderen, waardoor een bijna schone verbranding mogelijk wordt en een winst van ongeveer 10% op het verbruik.

Van alles wat ik heb gelezen eigenlijk. Maar we weten eigenlijk niet waarom. Het belangrijkste is dat het werkt.
Maar met de komst van elektrische voertuigen (eindelijk!) zullen de opbrengsten uiteindelijk stijgen tot 70%, waar thermische motoren tot 30% beperkten.

Dit is een beetje misleidend omdat elektriciteit energie van "hoge waarde" is: om de gebruikte elektriciteit te produceren, is er stroomopwaarts een thermodynamische cyclus die slechts 30 tot 60% thermo-elektrisch rendement heeft. Tenzij het natuurlijk wind of hydraulische hernieuwbare energie is.

@+


Ik zag dat ik zag :D wat halen we in ons hoofd!!

voor waterdamp biedt sulfoxide een variant ICI door een reactie van H2O met koolstof uit de vlam zelf

Ik dacht natuurlijk aan zonne-energie 8)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten