Ecodriving, ja ... maar kijk uit voor vroegtijdige slijtage!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/03/14, 19:17

Macro schreef:Er is rem en rem... Mijn alfa 156 model van de armen (105 pk JTD) is uitgerust met kleine niet-geventileerde schijven aan de voorkant... Bij snel en furieus gebruik... Ze geven snel speling en begin lawaai te maken bij hard remmen (toch zijn ze in goede staat)...


Wanneer de remmen fluiten, kunt u ze verminderen of laten verdwijnen door een afschuining te maken met een vijl of slijpschijf van het type 2 mm onder een hoek van 45° aan de voorkant van de remschijf, aan de kant met grote radius en kleine radius.

Beeld

Dit kun je ook doen door een beetje folie asymmetrisch achter de pad te leggen zodat deze iets schuin afslijt. Wees voorzichtig, het vertraagt ​​de queudale bij de eerste remslag!!!
de tijd dat het plaatsvindt. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 28/03/14, 08:44

Het geluid van de remmen van mijn 156 onder zware belasting is meer een grommend geluid dan een fluitje (een beetje zoals ABS-triggering maar minder luid en zonder de trillingen in het pedaal) en ze verliezen hun effectiviteit (niet op een gevaarlijke manier maar eerder in boodschap van aletre die je oproept om je onzin te vertragen)

Voor de lekke band, het voelt goed in het stuur rond de 50 tot 70 km/u, het stuur vasthouden met je vingertoppen, het geeft een ruk...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/03/14, 23:03

Ik heb vanmiddag de zomerbanden erop gezet, uiteraard van de gelegenheid gebruik gemaakt om de records te bekijken...

Het meest gedragen is linksvoor, het minst gedragen rechtsvoor (vreemd als asymmetrie...).

Hier zijn de foto's van de staat van de schijf linksvoor, bij 105 km en bijna 000 jaar oud... laten we zeggen dat het goed gedaan is!!

Beeld

Beeld

Staat van de remblokken, half gedragen nauwelijks:

Beeld

Afzettingen aan de binnenkant:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/03/14, 23:18

De noordelijke wegen met de winterzouten laten sporen na...

Ik denk dat je pads meer dan 50% versleten zijn. :?

Afgelopen zomer heb ik de remblokken vervangen van mijn minivan die toen 230.000 km had.
De schijven waren versleten tot net onder de minimale maat, maar ik heb ze niet vervangen. Ik heb zojuist de buitenste "rand" verwijderd met een slijpmachine die het opnieuw monteren van de pads vergemakkelijkt.

Bij de technische controle heeft de monteur niets gemerkt...Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 30/03/14, 00:30

Ja, misschien iets meer dan de helft versleten... maar deze pads zijn verre van gaar... in tegenstelling tot de schijven!

230 km voor 000 set remblokken????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/03/14, 10:11

Christophe schreef:Hier zijn de foto's van de staat van de schijf linksvoor, bij 105 km en bijna 000 jaar oud... laten we zeggen dat het goed gedaan is!!


Nou, de monteurcollega's zullen bevestigen of niet: ik zie niets beangstigends! Het heeft 100, dus het is niet nieuw, dat is duidelijk!

Er is een minimale dikte die moet worden gecontroleerd.

Het roestige randje: ik heb hetzelfde, heb mezelf nooit een vraag gesteld; al mijn platen waren zo na "enige tijd". En het passeert de technische controles, dus ik moest: a) het blijkt; b) niet uitgedaagd, het is genoeg!

Het is een beetje "microgroef", maar nogmaals, niets maakt me bang.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/03/14, 21:03

@ Christophe

Voor slijtage die niet symmetrisch rechts links is, is het gebruikelijk wanneer u remklauwen heeft zoals die van u (enkele zuiger). Je moet de beweging van de hele remklauw uitschakelen, die na elk remmen weer op zijn plaats hoort te komen. Je kunt ook de lipafdichting op de zuiger in de remklauw hebben die niet meer elastisch genoeg is en die de zuiger niet voldoende terugbrengt wanneer de remdruk daalt om het remblok van de schijf te halen.

Bij ruis/gebabbel kan het ook van een schijf komen die zo slijt.

Beeld

Als de schijf zo vreet, is de levensduur van een nieuw remblok zeer beperkt en duurt het vele kilometers om "in te rijden" om "goed" te vormen en te remmen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 31/03/14, 08:34

Christophe schreef:Ik heb vanmiddag de zomerbanden erop gezet, uiteraard van de gelegenheid gebruik gemaakt om de records te bekijken...

Het meest gedragen is linksvoor, het minst gedragen rechtsvoor (vreemd als asymmetrie...).

Hier zijn de foto's van de staat van de schijf linksvoor, bij 105 km en bijna 000 jaar oud... laten we zeggen dat het goed gedaan is!!

Beeld

Beeld

Staat van de remblokken, half gedragen nauwelijks:

Beeld

Afzettingen aan de binnenkant:

Beeld


Er is geen beeld dat je schijven dood zijn... En je schuifregelaars van je remklauw hebben zeker een goede ontgrendeling nodig... Je binnenkussen lijkt niet over de schijf te wrijven (het is raar omdat normaal gesproken het omgekeerde gebeurt) ... In elk als het allemaal een beetje liefde nodig heeft ... Ik zou je als flytox adviseren om je remklauwen volledig te reviseren (als je de set zuigerafdichtingen en cie kunt vinden) en je vloeistof over de hele auto te verversen.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 31/03/14, 10:28

Merci.

Ja gezien de staat, de vervanging van de 4 schijven is gepland...Ik laat het je weten...Ik zal ook de remklauwen controleren!

Het ontluchten van de remvloeistof is bij de huidige revisie al (minstens) twee keer uitgevoerd bij de garage.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/09/14, 14:02

Christophe schreef:Ik heb vanmiddag de zomerbanden erop gezet, uiteraard van de gelegenheid gebruik gemaakt om de records te bekijken...

Het meest gedragen is linksvoor, het minst gedragen rechtsvoor (vreemd als asymmetrie...).

Hier zijn de foto's van de staat van de schijf linksvoor, bij 105 km en bijna 000 jaar oud... laten we zeggen dat het goed gedaan is!!

Beeld

(...)


Ik heb zojuist de schijven vervangen (eindelijk!) en hier is de staat van slijtage van de originele schijven van BM op minder dan 120 km / 000 jaar / 6e set remblokken, binnenkant van een voorrem en een achterrem:

Beeld

:schok: :schok: :schok:

Ik specificeer dat de foto net na demontage is genomen, geen opslag in vochtigheid of iets anders!

Zeg me niet dat dit geen onderdeel is van het geplande onderhoudsprogramma van BM! Beschaamd! :| :| :|

Ik ga een onderwerp maken met meer gedetailleerde foto's en pads (die verre van HS waren), daar heb ik de brembo zelf gemonteerd voor minder dan 350 € terwijl de schatting bij bm om hun dezelfde shitty-schijven terug te plaatsen 1100 € was (500€ bij het autocentrum)!
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten