Ecodriving, ja ... maar kijk uit voor vroegtijdige slijtage!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Hic » 27/03/14, 09:26

Christophe schreef:
Hic schreef:normale slijtage aan de remschijf
vervanging op 60.000km gemiddeld

100.000km is normaal voor uw type rijden.

maar het enigma blijft bestaan!


Waarom heb ik 150 000 km in gedachten ???

Hic schreef:Tenzij u van mening bent dat de remblokken hoge prestaties leveren

om de geschiedenis van veranderingen in kwaliteit van het materiaal te controleren


Er ja 105 000 km voor remblokken, we zijn het erover eens dat het veel is ... maar redelijk logisch in eco-rijden toch?


hi Christophe
je verrast me
dat ik niet weet hoe ik een remschijf moet vervangen (130 .... 150.000km getest met progressief remmen totdat de wielen blokkeren op 30 40Km / h)

maar voor de pads werd het veranderd, gebruikt in 2 / 3 om het mooi te maken.
Good luck : Mrgreen:

als u op het platteland rijdt, zou de voortijdige slijtage van de schijf komen van stofkwarts !? typisch Elzasser!
_zeer hard voor de harde, maar minder effectief op slappe wijze als een wafeltje.
of / en de plaat zou worden afgezet met kwarts

Gebruik je je auto als 4X4? : Mrgreen:
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Christophe » 27/03/14, 09:45

Hic schreef:Gebruik je je auto als 4X4? : Mrgreen:


Nee ... nooit !!

Maar aangezien ik op het platteland ben, is er vaak shit op de wegen ... dan veel zouten ook in de winter ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Gaston » 27/03/14, 10:38

Christophe schreef:
Hic schreef:normale slijtage aan de remschijf
vervanging op 60.000km gemiddeld

100.000km is normaal voor uw type rijden.

maar het enigma blijft bestaan!


Waarom heb ik 150 000 km in gedachten ???
Mijn oude R19 had 230000 km afgelegd met dezelfde set schijven.
En de technische controle merkte niets op toen ik het verkocht ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 27/03/14, 10:45

Mijn "R19 day before" alles is gezegd ...

:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 27/03/14, 11:10

Uitstekend, de R19! :D
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 27/03/14, 11:28

De auto in Mamita arriveert op 300 000km de schijven voordat we eenmaal werden verwisseld bij 220 000, toen mijn broer hem aan mij verkocht, kocht hij me een complete set remmen voor mij om hem te monteren .. Ik heb net de pads omdat de schijven onberispelijk waren ... Toch is het een zware en krachtige auto en geen speciaal gereden economie (professioneel gebruik voor 3 jaar en 280 000km)

Er zijn remmen en remmen ... Mijn alfa 156 arme man's model (105cv JTD) is uitgerust met kleine niet-geventileerde schijven aan de voorkant ... Bij snel en heftig gebruik ... Ze geven snel speling en beginnen te draaien geluid bij hard remmen (maar ze zijn in goede staat) ...
De 2.4 jtd 136cv van mijn mooie zus is uitgerust met grotere remmen met geventileerde schijven (en geperforeerd) en goed, het is helemaal niet dezelfde muziek ...

Ze hebben ook een fiat scudo 9-plaatsen voor professioneel gebruik ... Alle bandensets AV het is verandering van de remblokken vooraan en eenmaal op twee de schijven ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/03/14, 12:01

Citro schreef:
Zelfs op LPG worden de motoren vies en wordt de olie zwart ... Maar veel minder dan benzine, en laten we het niet hebben over diesel ...

Aan de andere kant is het waar dat bij een nieuwe LPG-auto de olie transparant is zoals op de eerste dag dat we de olie verversen.


Ik merk dit niet echt: de olie is "licht" bruin gekleurd op mijn C1 die bijna 100 km benadert of op mijn C000 die boven de 5 staat.

Maar inderdaad, de kleur is alleen de reflectie van de "deeltjes" die zijn verzameld.

De "moleculen" worden alsnog verpletterd en het smeervermogen neemt af. Daarom respecteer ik de aanbevolen intervallen ...

Dus blijf ik zoveel mogelijk rijden op LPG en ecorijden. Een mlotr, zou ik zeggen. Als ik er nog steeds ben, zal ik je de bereikte kilometerstand vertellen (mijn C5 zal zeker vóór het uur sterven omdat hij niet meer voldoende rijdt; ik houd het zoals anderen een camper hebben; het gebeurt mij, wanneer ik barroude, om erin te slapen - ik ga gewoon naar huis!)

Ik ben er niet van overtuigd dat alle effecten die worden toegeschreven aan ecorijden zo gevarieerd zijn:

- wegrijden verhindert niet van tijd tot tijd een beetje meer ernstig remmen: een stop op de bodem van een heuvel bij mij; onverwachte uitgang van een voertuig; stoplicht dat rood wordt als we op 50 m zijn ...

- ecorijden betekent niet "koude motor"; de aquastat stabiliseert de motor op dezelfde temperatuur als bij normaal rijden; Toegegeven, een motor die gaat "brommen" zal meer sissen ter hoogte van de koppen van de zuigers / cilinders; het is duidelijk ; Wanneer ik echter mijn heuvel opruim, degene waar de stop is, trek ik mijn 5e rond 2 tpm, de motor warmt ook op omdat ik daar bijna vol vermogen vraag ...

Ik merk dat we twijfelachtige dingen toeschrijven aan ecologisch rijden. Christophe, ik ben er helemaal niet zeker van dat je records bij normaal rijden niet zouden zijn kromgetrokken! Mijn eerste hypothese in jouw geval en jouw klimaat lijken mij inderdaad de "roestplekken" te zijn bij elke licht verlengde stop (2 dagen), na goed zouten van de wegen en een goed doordringende mist ... [het gebeurt bijvoorbeeld met jou, lijkt het mij; Ik ken de streek een beetje - ik herinner je eraan dat Christophe in de Belgische Ardennen woont en niet in de Elzas!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 27/03/14, 12:23

zeer goede reacties van Did67 : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/03/14, 12:56

Goede reacties van iedereen. 8)

Voor LPG vermindert de kleinste hoeveelheid roet de verstopping van de cilinders en bijgevolg van de olie.
Het feit blijft dat de chemische eigenschappen van het smeermiddel met de tijd en kilometers afnemen, zelfs als het visuele uiterlijk minder verandert dan bij een benzine- en vooral dieselauto.

Als sommige mensen de verversingsintervallen vrijmaken, moet dit niet worden beschouwd als een regel om te volgen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/03/14, 18:51

Christophe schreef:
Flytox schreef:De andere oplossing is af en toe remmen op de voorruit, maar zonder ketting ... Dit reinigt de "ijsafzetting" van de remblokken zonder ze te doden. : Mrgreen:


Dat heb ik verschillende keren geprobeerd te doen ... maar zonder resultaat op de trillingen ...


De trillingen, je hebt misschien een kromgetrokken schijf (oorzaak van het probleem?), Of hij is niet regelmatig versleten (niet overal dezelfde hardheid op het wrijfoppervlak?), Of hij komt van de band die een "lekke" en loopt niet soepel of een waardeloze schokdemper die alles laat trillen tijdens het remmen?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten