Ecodriving, ja ... maar kijk uit voor vroegtijdige slijtage!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Hic » 26/03/14, 19:10

welkom

Alternatief?

vals probleem!

normale slijtage aan de remschijf
vervanging op 60.000km gemiddeld

100.000km is normaal voor uw type rijden.

maar het enigma blijft bestaan!

Tenzij u van mening bent dat de remblokken hoge prestaties leveren

om de geschiedenis van veranderingen in kwaliteit van het materiaal te controleren




Christophe schreef:Als econoloog, en zoals velen hier neem ik aan, oefen ikecorijden altijd.

Hier is een onderwerp dat advies geeft over hoe het te oefenen: https://www.econologie.com/forums/l-ecocondu ... 10265.html

Alleen nu, vandaag twijfel ik een beetje aan deze manier van rijden omdat het op verschillende niveaus voortijdige slijtage kan veroorzaken!

Van mijn kant zie ik al 2 belangrijke (in te vullen):

a) voortijdige verstopping van de motor: EGR-klep en roetfilter op diesels...

b) voortijdige slijtage van de remschijven: de mijne zijn HS op 105 km hoewel ik nog NOOIT remblokken heb vervangen, reden gegeven door de monteur, "Je remt niet hard genoeg, de schijven raken verstopt met remblokresten en slijten sneller"...gegoten en uw staal is waarschijnlijk ook te zacht, het slijtgedeelte zijn de remblokken, niet de schijven...Kortom, nog een geplande veroudering...

Er zijn zeker andere punten die je zult voltooien ...

Dus daar heb je het, mijn advies voor vandaag: oefen het grootste deel van de tijd met eco-rijden, maar af en toe een beetje "sportiever" rijden (zeg 10% van de tijd?) kan helpen de levensduur van je auto te verlengen voertuig...
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Christophe » 26/03/14, 19:14

Hic schreef:normale slijtage aan de remschijf
vervanging op 60.000km gemiddeld

100.000km is normaal voor uw type rijden.

maar het enigma blijft bestaan!


Waarom heb ik 150 000 km in gedachten ???

Hic schreef:Tenzij u van mening bent dat de remblokken hoge prestaties leveren

om de geschiedenis van veranderingen in kwaliteit van het materiaal te controleren


Er ja 105 000 km voor remblokken, we zijn het erover eens dat het veel is ... maar redelijk logisch in eco-rijden toch?
Dernière édition par Christophe de 26 / 03 / 14, 21: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/03/14, 20:06

het hangt er allemaal van af of je tijdens de spitsuren in de stad bent of buiten het weekend op het platteland.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/03/14, 20:26

het aantal km is niet significant voor remslijtage!

je kunt heel wat kilometers op de snelweg afleggen zonder ooit de remmen aan te raken... in de stad moet je vaak remmen

de remschijf en trommel zijn niet van staal maar van gietijzer, en ze roesten allemaal net zo snel: je hoeft maar een dag te rijden als het regent, en een week later zonder te rijden zijn de schijven roestkleurig: dat doet het niet materie in één keer remmen ze glanzen zoals gewoonlijk

het probleem is dat de technische inspecteurs, of de remdealers, iets te snel verklaren dat de schijven te versleten zijn, terwijl dit vaak niet waar is... ze halen niet eens de remklauw eruit om de dikte te meten! soms beschikken ze niet eens over de documentatie van de fabrikant die de minimaal toelaatbare dikte aangeeft
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 26/03/14, 21:30

Janic schreef:het hangt er allemaal van af of je tijdens de spitsuren in de stad bent of buiten het weekend op het platteland.


Campagne bijna uitsluitend...uh waarom buiten WE??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/03/14, 23:04

Christophe schreef:ps: de nuance tussen "dood" en "gewelddadig" vind ik moeilijk waar te nemen :D


Ja, het is dodelijke nuance... : Mrgreen: Het was in de zin dat je bijvoorbeeld een bergparcours doet en snel en op de rem naar beneden gaat. Binnen een paar km zijn je schijven en remblokken oververhit en remmen ze steeds slechter, ze hebben helemaal geen tijd om af te koelen, als de remvloeistof begint te koken gaat het pedaal naar de bodem... zonder dat het remt ...en als je wegkomt zonder kartonnen doos, hebben de remmen, die weer koud zijn geworden, het heel erg slecht gehad, alsof ze zacht zijn, dan vergrendelen ze zonder waarschuwing, om nog maar te zwijgen van de galopperende slijtage.

De andere oplossing is af en toe remmen op de voorruit, maar zonder ketting ... Dit reinigt de "ijsafzetting" van de remblokken zonder ze te doden. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/03/14, 00:52

Did67 schreef:
Citro schreef:Eco-rijden verstopt zeker iets meer, maar dit is omkeerbaar op benzinemodellen zonder supercharger...
Jij spreekt daar motoren, Denk ik. Geen schijven ???

En denk helemaal niet aan LPG!
Zelfs op LPG worden de motoren vies en wordt de olie zwart ... Maar veel minder dan benzine, en laten we het niet hebben over diesel ...

Aan de andere kant is het waar dat bij een nieuwe LPG-auto de olie transparant is zoals op de eerste dag dat we de olie verversen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/03/14, 08:41

Flytox schreef:De andere oplossing is af en toe remmen op de voorruit, maar zonder ketting ... Dit reinigt de "ijsafzetting" van de remblokken zonder ze te doden. : Mrgreen:


Dat heb ik verschillende keren geprobeerd te doen ... maar zonder resultaat op de trillingen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/03/14, 08:42

Citro schreef:Aan de andere kant is het waar dat bij een nieuwe LPG-auto de olie transparant is zoals op de eerste dag dat we de olie verversen.


Oh ja? Dat wist ik niet!

Eh, blijft hij "nieuw" na hoeveel olieverversingen? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 27/03/14, 09:13

De remschijven van een auto...Zijn gemaakt van gietijzer...De corrosie ervan (tenzij de auto 10 jaar blijft staan ​​zonder te bewegen in een zoute omgeving) is oppervlakkig...

En ja, eco-rijden met weinig remmen heeft de neiging de voering van de remblokken te verharden, waardoor de schijf nog meer verslijt, bovendien slijten ze sinds het verwijderen van asbest niet meer regelmatig.. Hevig remmen met oude remblokken...Ja en nee. ..Dit zijn composietmaterialen die na verloop van tijd verslechteren...Het kan behoorlijk gevaarlijk zijn (loslating van de voering). Af en toe op een normale manier remmen (voor een stomende geleider) is voldoende..

Wat ook uw schijven kan verslijten bij eco-rijden is het vastlopen van de remklauwen waardoor u voortdurend met de remblokken op de schijven gaat slepen.Vergeet ook niet om uw remvloeistof te verversen (maximaal elke 5 jaar), wat naarmate deze ouder wordt de belasting van het wagenpark zal vergroten. de zuigers lopen vast

Voor eco-rijden met schakelen tijdens het rijden en onder toerentallen (zeer effectief op VW TDI's) andere aanzienlijke slijtage aan het dubbelmassavliegwiel die zijn tol eist... En dat is geen recordspel voor 70 €...

voor de FAP en ja, de auto moet over de middelen beschikken om zijn reinigingscycli uit te voeren en dit kan alleen worden gedaan met een warme motor die goed is geladen. Er zijn verschillende soorten FAP, die worden geregenereerd met een additief, en die welke gereinigd met een dieselna-injectiecyclus.

Voor LPG-olie geldt dat deze schoon is, maar dat betekent niet dat deze na verloop van tijd niet verslechtert. bij diesels is de zeer donkere kleur vanaf het eerste gebruik een teken dat er wasmiddeladditieven in zitten die hun reinigende werk goed doen...

Eco-rijden betekent ook minder bandenslijtage...En eindig je net als ik met mijn saxofoon met rotte gebarsten achterbanden voordat ze ter plaatse zijn...Vergeet niet om ze naar voren te verplaatsen en je nieuwe banden aan de achterkant te monteren ( voor tractie)

Voor mij is het grootste probleem met ecorijden het doen met een voertuig dat daar niet voor ontworpen is...Zoals bijvoorbeeld overdreven zuinig rijden met een TDI van 170 pk...Als je geld wilde besparen, moest je om dezelfde te nemen in 115...
Dernière édition par Macro de 27 / 03 / 14, 09: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 343-gasten