Ecodriving, ja ... maar kijk uit voor vroegtijdige slijtage!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Gaston » 26/03/14, 16:21

Christophe schreef:Kijk naar Gaston die alleen 50 000 km met zijn schijven heeft gemaakt ... er is geen twijfel: er is een mechanische zwendel ...
Voorlopig heb ik ze niet gewijzigd, het staat alleen op het technisch inspectierapport.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/03/14, 16:34

Ik ook niet ... maar het zal niet lang duren maar ik zal het zelf doen (3 keer goedkoper dan in de garage met onderdelen van betere kwaliteit in Brembo-stijl ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 26/03/14, 16:57

De slijtage van de schijven hangt niet alleen samen met hun gebruik, maar ook met hun blootstelling aan de omgevingslucht.
Als slijtagedeel beperken fabrikanten zich niet tot solide ... zoals al het andere in onze tijd!

Het probleem is dus niet echt ecorijden, maar de afname van het gebruik van de auto of een overmatig gebruik ervan.
Je merkt dat je in beide gevallen ******* bent!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/03/14, 17:02

Citro schreef:
Het ecorijden doet iets meer fout, maar dit is omkeerbaar op niet-supercharged benzinemodellen. Op diesel is het een ramp, met name vanwege de EGR waarvan de uitlaatgassen opnieuw in het inlaatcircuit condenseren op de wanden en aanzienlijke en onherstelbare vervuiling veroorzaken ...
...


Jij spreekt daar motoren, Denk ik. Geen schijven ???

En denk helemaal niet aan LPG!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Eco-driving, ja ... maar kijk uit voor voortijdige slijtage




par Did67 » 26/03/14, 17:05

Christophe schreef:
a) het trilt tijdens het remmen alsof ze gesluierd zijn terwijl ik nog nooit als een pestkop heb gereden (die de schijven versluiert ...) ...

b) ze zijn ook goed gegraven ...



Gesluierd, dan daar! De relatie met ecorijden lijkt mij in ieder geval niet, maar dan ook helemaal niet "logisch"!

En gegraven, dus waarschijnlijk oxidatiecycli (voertuigen niet gebruikt) gevolgd door remmen, licht of brutaal, dit verandert niets, maar "planeert" de oxiden en vermindert de dikte dienovereenkomstig ...

Dus vergeleken met ecorijden: ik betwijfel! Voor onregelmatig gebruik, zeker niet dagelijks!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/03/14, 17:17

Niet logisch, maar de feiten zijn er ...

Als het geen sluier is, kan dit te wijten zijn aan het verstoppen van de resten van de remblokken (en dit zou komen van het remmen niet sterk genoeg, dixit de monteur ... nat gemaakt nat ...)

Als ik mijn auto niet elke dag systematisch gebruik (thuis werken ...), gebruik ik deze 3 tot 4 keer per week, dus laten we zeggen 1 dag op 2 ...

Het is zeker dat de kwaliteit van de schijven is verlaagd, zoals ik hierboven al zei: ik heb gecorrodeerde schijven op nieuwe auto's in dealers gezien!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 26/03/14, 17:47

Eco-rijden beschadigt hier de remschijven ... En om te voorkomen dat u ze beschadigt, moet u hard remmen.

Maar het is allemaal leuk! : Mrgreen:

Wat zijn ze niet klaar om uit te vinden om de achteruitgang van de kwaliteit van schijf / vervangende pads te verbergen ...

En als we dergelijke degradaties (knikken en corrosie) op nieuwe auto's waarnemen, is het zelfs nog erger.

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/03/14, 17:52

Remundo schreef:Eco-rijden beschadigt hier de remschijven ... En om te voorkomen dat u ze beschadigt, moet u hard remmen.

Maar het is allemaal leuk! : Mrgreen:


Ja, nou, ik lachte niet toen ik het citaat zag ...

Anders ja, het is een verklaring om me duidelijk in de knoop te bijten ...

Remundo schreef:Wat zijn ze niet klaar om uit te vinden om de achteruitgang van de kwaliteit van schijf / vervangende pads te verbergen ...

En als we dergelijke degradaties (knikken en corrosie) op nieuwe auto's waarnemen, is het zelfs nog erger.

@+


+ 10 ... alles wordt gezegd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/03/14, 18:21

Ze vonden de schijf uit die om de 2 of 3 jaar moet worden vervangen. : Mrgreen:
Hé, dat verandert de zaak van onze arme kleine dealers ... We moeten ook aan hen denken : Mrgreen:

Trouwens, de meeste autoschijven zijn gemaakt van gietijzer, niet van staal, en zijn dat altijd geweest. Het is normaal dat het roest, vooral omdat een coating nutteloos zou zijn en versleten zou blijven met de plaat.

Daarna is er gietijzer en gietijzer en degene die sneller eet dan zijn schaduw moet een speciaal geregistreerd handelsmerk zijn (niet veel improvisatie van de grote fabrikanten)



http://fr.wikipedia.org/wiki/Frein_%C3%A0_disque

Techniek en technologie
Geventileerde stalen schijf.

Allerlei materialen kunnen worden gebruikt.

Voor schijven:

Roestvrij staal (vrij duur, niet erg pakkend)
Gietijzer (de meest economische, roest gemakkelijk, de zwaarste, goede efficiëntie, de meest gebruikte)
Koolstof (duur, extreem licht, zeer duurzaam, vooral effectief bij hoge temperaturen, gereserveerd voor wedstrijden of vliegtuigen)
Keramiek (duur, relatief licht, zeer duurzaam, effectief zelfs bij lage temperaturen in tegenstelling tot carbon schijven, ongevoelig voor vochtigheid, gebruikt in high-end voertuigen)

De platen zijn in het algemeen gevormd uit een stalen drager, die de bevestiging in de beugels verzekert, waarop wordt bevestigd door een kussen in composietmateriaal te lijmen, dat geleidelijk slijt tijdens gebruik. De samenstelling van de pad varieert afhankelijk van het materiaal van de schijf en volgens de fabrikanten. Asbest is al lang in de samenstelling van deze schaatsen gebruikt en is nu daar verboden.


Voor onderbenutte remmen die slecht beginnen te remmen ("misbruik" van ecologisch rijden : Mrgreen: ), bestaat dit niet uit het toepassen van dode remmen die de remblokken en de schijf oververhit raken / neerhalen, maar door af en toe 1 krachtig te remmen, dan een paar km laten afkoelen en opnieuw beginnen. In de tiende keerde het remmen met de oorspronkelijke efficiëntie terug. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/03/14, 18:27

Flytox schreef:Voor onderbenutte remmen die slecht beginnen te remmen ("misbruik" van ecologisch rijden : Mrgreen: ), bestaat dit niet uit het toepassen van dode remmen die de remblokken en de schijf oververhit raken / neerhalen, maar door af en toe 1 krachtig te remmen, dan een paar km laten afkoelen en opnieuw beginnen. In de tiende keerde het remmen met de oorspronkelijke efficiëntie terug. :P


Dit was wat ik wilde zeggen in mijn 1er-bericht ... dit heb ik in mijn geval geoefend, maar het was duidelijk niet genoeg ...

ps: de nuance tussen "dood" en "gewelddadig" vind ik moeilijk waar te nemen :D
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 152 gasten