Eco rijden ... te voet!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/08/08, 22:03

Hallo Eloï

Ik vind het een heel goed idee om een ​​auto te beperken door de slag van het gaspedaal te beperken, maar dat kan een probleem opleveren: soms kom je in situaties terecht waarin je echt wel een beetje kracht kunt gebruiken.

Het veersysteem is inderdaad veel beter, ik had erover gedacht om er één te maken, maar door tijdgebrek bleef het zo. : Mrgreen:

De "moeilijke" situatie die we het vaakst tegenkomen, is bij het opnieuw accelereren nadat we uit een zeer krappe bocht komen op een klim zoals we die op kleine bergwegen aantreffen. We merken dat we veel vaker terugschakelen dan normaal en gaan naar 2° waar we voorheen gemakkelijk naar 3° gingen. Het is ronduit pijnlijk om zo te rijden (astmatisch longrijden : Mrgreen: ). In de stad verandert er bij rustig rijden nauwelijks iets.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/08/08, 22:09

Elooi schreef:Ik vind het een heel goed idee om een ​​auto te beperken door de slag van het gaspedaal te beperken, maar dat kan een probleem opleveren: soms kom je in situaties terecht waarin je echt wel een beetje kracht kunt gebruiken.


Dit is het (gerechtvaardigde) argument dat elke keer naar voren komt, maar hier is het... als je gewend bent aan je "nieuwe" auto, is het precies hetzelfde alsof je in een minder krachtige auto zou rijden...

Ik geloof dat een 2C 27 pk maakte, een 4L 40 pk... en veel minder voor de eerste automodellen... waren er daarom meer ongelukken?

Ja, het veersysteem is beter, het beste zou een veer zijn met variabele windingen...hoe meer je drukt, hoe harder het is...zoals de remmen eigenlijk...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 229-gasten