Brandstofbesparing met aceton?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/11/05, 12:12

André zegt: en jij (tabarnakel) jij geeft ons de les met een likje aceton, maar zoek eens naar de oliemaatschappijen en je zult zien wat voor rotzooi hij in de super stopt, vooral benzol
en niet plotseling 4 elf en vele andere producten die ze niet willen zeggen.
Kijk ook eens wat er in motoroliën zit....


Welnu, mijn oprechte excuses als u zich beledigd voelde.
Bij alles wat ze over aceton zeggen, dacht ik dat het "een kwaad op een kwaad" toevoegde.
Ik herinner me dat ik niet ver van mijn huis een parfumfabriek had met een rokerige zwarte schoorsteen; elke keer dat bepaalde mensen zich in het land schuldig konden voelen aan een individuele vervuilingsdaad, zeiden ze: "En hij met zijn schoorsteen! Hij vervuilt niet méér??!!" ...het is niet met dit soort stomme redeneringen dat we dingen zullen laten evolueren..Ik hoop dat je deze mentaliteit niet hebt onder het mom van wat magere besparingen.
Voor mij is de beste besparing de auto in de garage laten staan ​​en onnodige ritten vermijden.. uiteraard voor zover mogelijk.
Op mijn niveau probeer ik gewoon zo respectvol mogelijk te zijn door verantwoordelijk te zijn voor mijn afval. Sommige collega-boeren doen niet hetzelfde als ze hun afgetapte olie naast de houtvijver gooien of met de auto 100 meter rijden!
Ik ken de boerenwereld als mijn broekzak en de acties van sommigen zijn niet mooi om te zien (toevoeging van diesel bij de behandeling van kersen bij het verzamelen bijvoorbeeld), maar ik zal er niet meer over zeggen om de bezigheid.
Ook op gewetensniveau is het in mijn ogen onverantwoord om GMO te zaaien om geld te verdienen (steeds meer chmps in het zuidwesten).
Tegenwoordig laat ik een pantone op mijn auto installeren, heel blij als ik mijn brandstofkosten kan besparen maar ook heel blij als ik mijn vervuilende uitstoot kan verminderen.
Aan de andere kant heb ik altijd geweigerd om op HVB te rijden, er is 1,2 L stookolie nodig om 1 L olie te produceren (niet erg ecologisch) en het prijsverschil is in mijn ogen niet genoeg voor alle problemen die dit product veroorzaakt (opslag buiten de kou >4°C, algemeen aanbod omdat deze in onze regio niet wordt geproduceerd, brandstofpomp werkt niet voor dit type product, brandstoffilter moet vaker worden vervangen, niet legaal op auto: met de pantone die 2 maakt! , product zonder toekomst in mijn ogen gezien opkomende technologieën, enz.)
Wat betreft oom Sam, die de Kyoto-akkoorden altijd heeft afgewezen: wat wil je dat ik eraan doe? Deze mensen hebben hun economie gebaseerd op olie, en met een Texaan aan de macht is het nog erger!
Met de orkanen die ze op het eerste gezicht hebben ontvangen, hebben ze nog steeds niet begrepen dat er iets mis ging... ondanks de bevelen van eminente glaciologen.
Telkens wanneer de mens al zijn belangen op geld concentreert, rent hij zijn verlies tegemoet...
Hier is André, je kent mij wat beter en sorry als je je aangevallen voelde.

PS: je hoefde mij niet te beledigen: ("Tabarnacle") we bevinden ons onder beschaafde mensen : Wink:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/11/05, 12:48

Aan de andere kant heb ik altijd geweigerd om op HVB te rijden, er is 1,2 liter stookolie nodig om 1 liter olie te produceren (niet erg ecologisch)


Deze waarde klopt niet en komt van HVB-tegenstanders...om uzelf hiervan te overtuigen, bereken hoeveel stookolie een boer per jaar zou uitgeven die 50 hectare koolzaad/zonnebloem verbouwt.

Eén ha produceert ongeveer 800 liter per ha? 50*800*1.2 = 48 L .... d.w.z. een kostprijs van ongeveer €000 met brandstof van €28, terwijl olie (op zijn best) €000 wordt verkocht, d.w.z. een winst van.. .0,6€!! 0,7 - 28 = 000!

Dus als uw waarde waar zou zijn, de kosten van stookolie = BRUTO winst (zonder belasting) voor de boer... rekening houdend met de andere (vele) kosten, zou de boer dus geld verliezen door te werken... Wat niet vanzelfsprekend is niet waar (ook al verdienen ze niet veel / bestede uren)

De jongens die je zulke waarden geven, zijn gewoon LEUGENAARS die ergens interesse in hebben om te liegen.

Ik denk dat de realiteit 10% van deze waarde zou moeten benaderen... voor brandstof... we hebben het over een verbruik per ha in de orde van 50 tot 100 liter per jaar.

Wees voorzichtig, aan de andere kant, als we rekening houden met alle aardolieproducten (kunstmest bijvoorbeeld) die in de cultuur terechtkomen, kunnen we uw waarde benaderen (en ik betwijfel nog steeds...).... maar dan zou het ook moeten gedaan worden VOOR DE AARDOLIEPRODUCTEN (rekening houdend met: olieoorlog, prospectie, winning, raffinage...)...maar het huidige beleid geeft de uitstoot van CO2 km.voertuigen...dus op een foutieve manier...

Of we zijn eerlijk, of we zijn het niet!!

Ik weet zeker dat je op deze sites meer realistische waarden zult vinden: https://www.econologie.com/annuaire/huil ... -0010.html
Dernière édition par Christophe de 10 / 06 / 08, 19: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/11/05, 13:17

OK! Om nog eens te weten of er geen subsidies zijn op oliehoudende zaden die het mogelijk maken om de olie tegen lage prijzen te verkopen... en zolang de olie geen nieuwe stijgingen ondergaat!
Toen ik zei dat er wat meer olie nodig was om olie te produceren, is het eindproduct na persen en filteren het eindproduct, maar ik geef toe dat oorlogen om olie ontoelaatbaar zijn.
Op de dag dat ik teleurgesteld was, las ik een dossier over dit onderwerp (het zal nodig zijn dat ik de hand daar weer neerleg) waarin werd gezegd dat als je alle landbouwgronden van de wereld zou cultiveren alleen maar om olie te produceren voor transport zou dat niet genoeg zijn om olie te vervangen.

Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/11/05, 18:21

Hallo,
Het is niet mijn favoriete onderwerp, sparen, en als ik houthakkerstaal gebruikte, wat hier een veel voorkomende taal is, dan is dat alleen maar om je te laten reageren, niet om je te beledigen.
Ik ben zeer slecht geplaatst om over zuinigheid te praten, ik verbrand jaarlijks alleen al om met het vliegtuig te reizen zo'n 3000 liter benzine en ik zal voor u niet tellen dat van auto's met een cilinderinhoud van meer dan 3 liter, ik met u ook niet zal praten over waterverbruik.
Ik heb ongeveer dezelfde redenering als ZAC over onze levensomstandigheden, en dit komt door het feit dat we in verschillende contexten leven.
Wat ik abnormaal vind is dat alle lasten van de vervuiling op de schouders van gewone burgers worden gelegd en dat we bovendien proberen van hen informanten te maken die elkaar in de gaten houden en aan de kaak stellen. Het probleem moet op het niveau van de leiders worden opgelost, wanneer China alle landen zal industrialiseren. Europa zal een druppel zijn in het licht van de vervuiling die deze menselijke massa zal genereren.
Als je in grote industrieën, staalfabrieken en aluminiumsmelterijen had gewerkt, zou je zien hoe ze de vervuiling beheersen, ze nemen subsidies, investeren ze in anti-vervuilingssystemen die ze terugbrengen, enz. Ik ga verder, dat zou te lang duren. ..

De hele winter, als het mooi weer is, vlieg ik met het vliegtuig rond de bevroren meren, en de belangrijkste koudehandel komt van Franse klanten.
die over het algemeen voor 1 week komen, alle chalets zijn vol en vooraf gereserveerd, voor sommigen is dat zo (beloningen van hun werkgever) Op het eerste gezicht zijn er maar weinigen geneigd de hondenslee te gebruiken, slechts één keer voor de foto's, de anderen gaan ze aan boord op de sneeuwscooters en het rolt op volle snelheid van de ene kant van het meer naar de andere, het verbrandt 100 liter benzine per dag, ik geloof niet dat het de vervuiling oplost. is goed voor onze economie, ze gaan naar restaurants , souvenirs kopen en in de zomer terugkomen, en dit koelbedrijf past bij ons.

Ik ben er niet zeker van dat al je medeburgers net zo denken als jij,
Ik heb vaak gesprekken met deze vakantiegangers, ik neem ze af en toe mee op vliegtuigritten.

Consumptie en vervuiling zijn relatief
na een stevig gesprek te hebben gehad met een groentje die mij steunde dat een maaier meer vervuilt dan een grote vrachtwagen met oplegger!
De term verspild is nog steeds afhankelijk van de overvloed aan lokaal materiaal
Hier is water in overvloed, gebruikt om het gazon of de airconditioning water te geven, het maakt niet uit, maar de man die in de woestijn woont, hoeft zich niet eens te wassen, hij laat het drinken.
Wat betreft het evalueren van de vervuiling, het hangt af van wat we vergelijken of het per inwoner of per landoppervlak is. Hier zijn we met 7000000 inwoners omringd door bossen en meren. We kunnen onszelf niet vergelijken met 60 op een grondgebied dat drie keer kleiner is.
Als ik naar de rekenwijze kijk, kom ik op dezelfde rekenmachine en vrachtwagen uit.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 30/11/05, 20:23

[HS] Nou ik, als ik op vakantie ga naar Canada, huur ik een klein dingetje niet ver van André en ik vraag hem of hij mij als leerling accepteert (het is de mode hier) pantoniste/klusjesman :o
Zo is het een nuttige en authentieke vakantie met echte mensen.
Niet zoals die tours, waarbij de gidsen ons van de ene toeristenval naar de andere slepen zodat we zoveel mogelijk tarwe kunnen binnenharken (de gidsen moeten een communicatie hebben op elke bus die ze meenemen).
[/ HS]
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 30/11/05, 21:26

lau! . Weet je hoeveel olie er nodig is om 1 liter benzine aan de pomp te hebben, ongeveer 3 liter (transport, raffinage,...)
Weet u ook dat het mogelijk is om biobrandstof in zee te verbouwen?
met algen ongeveer 6 keer meer dan op het land
als de oliemaatschappijen en de staten niet de stokken in de wielen van de oplossingen zouden steken, zouden er wel enkele zijn.

in ieder geval door aceton toe te voegen aan mijn golf
de co daalt met 60%
40% HC
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 30/11/05, 21:45

Voor biobrandstofalgen vindt u hier: https://www.econologie.com/les-micro-alg ... -1860.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/11/05, 22:10

Aceton is minder giftig dan benzeen, maar alles is giftig, afhankelijk van de concentratie.

Als iemand bijvoorbeeld te veel waterstofalcohol drinkt, oftewel DHMO, lekt er elektrolyten uit de nieren, en dit kan tot de dood leiden. Hetzelfde als je het in vloeibare vorm inademt...

Kortom, alles is altijd een kwestie van dosering (zoals alcohol in een drankje) en van keuze.

De prioriteit ligt bij het terugdringen van de vervuiling door transport. De meeste chauffeurs zullen zeggen dat ze zich zorgen maken, maar hoeveel zullen er actie ondernemen?

Proberen – aangezien ik in de testfase zit met betrekking tot het verbruik, dat rechtstreeks van invloed is op de hoeveelheid CO2 die in de atmosfeer wordt uitgestoten – om de CO2-uitstoot te verminderen door bepaalde laag-giftige verbindingen in de brandstof op te nemen, kan ertoe leiden dat bepaalde drijfveren in actie komen.

Op dezelfde manier zal ik dan de turbulator tussen het luchtfilter en de injectie testen om de brandstofverdamping te verbeteren en het verbruik te verminderen en elke keer de effecten op mijn verbruik aan te geven. Het is bovendien een eenvoudige oplossing, die automobilisten ertoe kan aanzetten actie te ondernemen.

Ik denk dat we eenvoudige oplossingen moeten vinden waarmee iedereen zich kan bevrijden van ‘grote groepen’ om zo een kleine dosis CO2 uit de atmosfeer te halen. Hoe eenvoudiger en gemakkelijker het te begrijpen en te installeren of te beheren is, hoe meer actoren er zullen zijn. Hoe meer we zijn, des te meer gewicht we zullen hebben om onze gekozen vertegenwoordigers een andere houding aan te laten nemen (door middel van onder meer wetgeving, belastingheffing op voertuigen die veel CO2 uitstoten en belastingvermindering voor voertuigen met een lage uitstoot) en de grote groepen die hun daden opleggen zonder dat wij er iets aan kunnen doen.

Kortom, het lijkt misschien utopisch, maar terwijl ik mijn paar ml aceton in mijn brandstof giet en beetje bij beetje mijn weg vervolg, komen dit soort gedachten door mijn hoofd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/11/05, 22:20

binbins4 schreef:lau! . Weet je hoeveel olie er nodig is om 1 liter benzine aan de pomp te hebben, ongeveer 3 liter (transport, raffinage,...)
Weet u ook dat het mogelijk is om biobrandstof in zee te verbouwen?
met algen ongeveer 6 keer meer dan op het land
als de oliemaatschappijen en de staten niet de stokken in de wielen van de oplossingen zouden steken, zouden er wel enkele zijn.

in ieder geval door aceton toe te voegen aan mijn golf
de co daalt met 60%
40% HC


Daarom bezoek ik dit soort regelmatig forum en de site in het bijzonder: om te leren :!:
en wat betreft de alternatieven:
https://www.econologie.com/forums/decouverte ... t1225.html

een vraag: uw golf is een diesel? hoeveel brandstof bespaart u? hoe zit het met het pantone-systeem (brandstof/aceton + gas)?

André, ik sluit me aan bij "MisterLoXo", het zou verrijkend zijn je te ontmoeten...
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/11/05, 22:44

Ik denk dat het verbruik van een voertuig een theoretisch minimum heeft, afhankelijk van de motor, alle weerstand die moet worden overwonnen (lucht, pneumatische vervormingen, wrijving in de transmissies, in de versnellingsbak en in de motor), de efficiëntie van de motor, de leeftijd van de bestuurder (grapje)...

De motor die de fabriek verlaat, bevindt zich min of meer ver van dit minimum en de verschillende apparaten die zullen worden toegevoegd zullen het mogelijk maken om dit minimum asymptotisch te benaderen, terwijl de motorvervuiling (CO2, CO, HC-emissies, NOx) wordt verminderd.

Daarna is het een kwestie van gemak of kosten om in het voertuig te installeren.

Bijvoorbeeld als het theoretische minimum van mijn voertuig 5L/100km is

Door mijn rijstijl verbruik ik tussen de 6,24 en 7,5L/100km

Ik gebruik een apparaat 1 dat mijn verbruik met 10% vermindert, ik verbruik tussen de 5,6 en 6,7 l/100.

Ik voeg een apparaat 2 toe dat ook mijn verbruik met 10% vermindert, ik zal tussen 5,1L en 6L doen

door een derde apparaat toe te voegen dat ook met 3% vermindert, zou ik bijna geen winst behalen, aangezien het theoretische minimum van de motor 10L/5 km is. Ik zal dus tussen de 100 en 5 liter verbruiken...

Het gaat er dan om om tussen elk apparaat die apparaten te kiezen die het mogelijk maken om de beste winst te behalen met de minste beperkingen - het is ecologisch :P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten