Brandstofbesparing met aceton?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/08/08, 23:26

Ga in plaats daarvan om daar te zien, dorénanvant:
Capt_Maloche schreef:[..] Het volgende HIER https://www.econologie.com/forums/voiture-di ... t5849.html
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Frankrijk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/01/12, 21:14




par Frankrijk » 31/01/12, 01:00

Hallo,

Ik doe 5.1L met mijn 1.2L Essence MPI van 1996.

Ik heb mijn 0.4L-conso gereduceerd door mijn banden te overmatig op te pompen bij 2.5-bars.

En ongeveer 0.1 liter met 2 "Energy" -banden. Ik ben van plan de andere 2 eenmaal versleten te vervangen.

Ik vroeg me af of ik een verbetering kon zien met een klein beetje aceton (60 ml) voor 43 liter. (Ik verbruik minder bij SP98, waarschijnlijk omdat 95 minder energiek is vanwege de 5% "bio" ethanol)

Wat als u andere tips had om minder te consumeren?

(Ik ben van plan om een ​​koudere vloeistofmotorolie te plaatsen om verliezen te beperken, een goede olie-promo te nemen en de volgende olie op afstand te houden als 100% -synthese)


PS: Ik rol erg rustig de eerste kilometers maar zodra de motor warm is (olie en water), start ik zo snel mogelijk op kruissnelheid omdat ik merkte dat ik minder zo verbruikte. (door me stil te werpen zonder onderregime, enz. ... consumeer ik +)

Nieuw luchtfilter
Nieuwe benzinefilter
Verstuivers en ontsteking OK (nieuwe bougies met meerdere elektroden)

dank u

:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/01/12, 05:16

Dat is wat kipkay doet, een aas van zelfgemaakte oplossingen:
http://www.youtube.com/watch?v=UHAUsGlfbx8

Hij zegt dat het een reeks maatregelen is die moeten worden genomen, legt hij uit waarom. Hij stelde voor het reservewiel te verwijderen en het te vervangen door een lekbestendige bom. Omdat hij zegt, breken we niet vaak, aan de andere kant sjouwen we altijd rond met dit wiel weegt een bepaald gewicht, wat noodzakelijkerwijs het verbruik, etc. verhoogt.

Een eenvoudige stap is om al uw boodschappen te groeperen (nooit heen en weer gaan voor één doel, bijvoorbeeld om naar uw werk te gaan, het is veel goedkoper om het openbaar vervoer of uw fiets te nemen ... .)

Maar eigenlijk had ik onze chemicus gevraagd, aceton in deze oude motoren gestopt, de carburatie verbeterd en daardoor het verbruik verlaagd. Op de nieuwste generatie motoren die hyper scherp zijn geworden, zou ik vragen om te zien ...

Misschien is het beter om op ethanol te rijden, nadat je eerder een voertuig PREVIOUS hebt gekozen (anders schiet je waarschijnlijk de gewrichten op en kook je de motor) ...

En de beste besparingen worden gegarandeerd door met de fiets of te voet te gaan ...
0 x
Frankrijk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/01/12, 21:14




par Frankrijk » 31/01/12, 11:42

Hallo,

Dat doe ik - 15000km per jaar.

Zo niet het reservewiel, ja waarom niet.

Maar ethanol wil ik niet echt zeggen, ik weet niet echt of het uiteindelijk schoner is dan benzine uit olie. (kunstmest, tractorfeed ...)
En ik heb geen flex-brandstof, als mijn rekenmachine vol zit, is het slecht beheerde ethanol en ik rijd te arm: zuigers doorboord zoals we voorbeelden op internet kunnen zien.
En in 2013 kunnen subsidies worden verwijderd.

Anders in de video, deed ik hetzelfde, filters, bandenspanningen, binnenkort olie + vloeistof ... : Lol:

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/01/12, 20:29

Frankrijk schreef:Anders in de video, deed ik ongeveer hetzelfde, filters, bandenspanningen, binnenkort olie + vloeistof... : Lol:


Met een betere olie (synthese), zou je niet verkeerd moeten zijn, je zult een kleine winst hebben. Maar voor een andere "rustiekere" olie moet je opletten dat wat je aan viscositeit "wint" bij lage temperatuur (korte trip start) dat je het niet verliest bij hoge temperatuur (snelweg, berg enz ...). De synthese is hierin superieur, het bruikbare viscositeitsbereik is erg groot.

Over het algemeen is de keuze van de olie een compromis, gebruik, prestaties, slijtage, consumptie van olie, calamine enz. ... en degene die u wordt aanbevolen is niet dom ... en de fouten zijn duur ... ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 31/01/12, 20:38

bijvoorbeeld, in mijn fiets, normaal is het 10w30, ik rol in 5w60, het is het beste van het beste.
niveau van slijtage, dat is het, conso-niveau, ik weet het niet, ik ben geen econoog op mijn Gsx-R. : Mrgreen:


en in mijn kratten plaats ik af en toe een fles 50cl-fles aceton in mijn diesel, het is echt mijn conso die bij lange rit verandert.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/01/12, 21:54

Aceton kookt op 56 °. Hoe lang kan het blijven in een tank gemengd met benzine of diesel voordat het verdampt?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 31/01/12, 21:58

maximaal dertig seconden, daarom heb ik betere resultaten door de aceton vóór de diesel te brengen, het brouwt en ik denk dat ik minder verlies op die manier heb.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Frankrijk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/01/12, 21:14




par Frankrijk » 31/01/12, 22:46

Mijn motor accepteert alle "normale" oliën.

Dus van 5Wyy naar 15Wyy en van xxW30 naar xxW50.

Nadat je gelijk hebt gehad, volgt het het gebruik.

Ik heb momenteel een semi-synth 10W40.

Ik denk eraan om over te schakelen naar 5W40 100% synth.

Ik zou ook graag een koude olie + vloeistof in mijn doos willen doen.
Een 100% synthetische Castrol V FE bijvoorbeeld. (vloeibaarder als het koud is dan de originele Elf, en bijna gelijk aan "heet").

Kan een rockergame zijn. Ze heeft binnenkort 200 000km en verbruikt geen druppel olie.

Maar aceton verdund in de brandstof verdampt minder snel, denk ik, alleen degene die in contact is met het oppervlak verdampt. Neen ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/02/12, 08:21

Olietype
Vooral NIET VERANDEREN van olie op een motor met zoveel km en bijna vijftien jaar!

Ik raad ten zeerste af (zoals het sterk afgeraden was door de leraren van een mechanische school ...).

Hij adviseerde me zelfs om goedkoop in minerale basisolie te blijven, maar om meer olie te verversen ... Uiteindelijk koos ik voor semi-synthetisch, met de goedkeuring van de hoofdmonteur en de algemene vertegenwoordiging van het merk ... Ze had niet te veel Km ...

Houd de semi-synthetische, maak een hoogwaardige synthetische is agressiever voor sommige motor pakkingen en kan ze schieten in ongunstige gevallen.

Dus verander vloeibaarheid INDIEN NODIG, maar geen type.

Olie en brandstof

Interessante noot van een gepassioneerde, die verzamelaarswagens maakt

Pierre rotilom.com schreef:Over essentie ...

Sinds de verdwijning van de superlinnen worden veel dingen gezegd over de brandstof aangepast aan onze oude voertuigen.

Er zijn evenveel meningen als er verzamelaars zijn en iedereen heeft zijn eigen idee over het probleem, maar het is niet noodzakelijk het beste of het meest nauwkeurige.

Zonder een substituut te zijn voor een kaliumadditief dat we gedwongen zijn te gebruiken sinds de super onlangs verdwenen pompen (in principe was het 2003-jaar de laatste ...), verzamelden we bij een verzamelaar een truc die lijkt ons erg interessant om de slijtage van de cilinders te verminderen.

Dit bestaat uit het toevoegen van benzine 0,5% synthetische (en niet semi-synthetische) olie voor 2-motortijd. Het risico van afschilferen wordt verminderd vanwege de aard van de olie die bestand is tegen zeer hoge temperaturen zonder carbonisatie en de lage snelheid in benzine.
Deze snelheid is nog steeds voldoende om de cilinderkoppen te smeren, vooral tijdens koude starts. Ook aan de zijkant van de klepstelen kunnen we denken aan een gunstig effect, maar wellicht niet voldoende om het anti-recessie-additief te vervangen. Voor de laatste, wanneer de motor lange tijd op dezelfde snelheid draait met het gaspedaal voldoende ingedrukt (bijvoorbeeld snelweg), bevordert de druk in de cilinders het binnendringen van olie uit de tuimelaarruimte niet (dit is voor kopkleppen ). In het verleden werd aanbevolen om van tijd tot tijd "rustiger" te worden om een ​​vacuüm in de cilinders te creëren en zo een oliefilm op de klepstelen te creëren. Aan de andere kant vormt zich een lichte vetafzetting in de uitlaatleiding, die de corrosie door zuurcondensatie alleen kan vertragen (korte ritten die schadelijk zijn of starten van vijf minuten bij koud weer moeten worden vermeden) . Doordat de tank licht vettig is, is er minder corrosie door condensatie (om dit fenomeen te vertragen is het voldoende om de tank altijd vol te houden). De benzine die in de carburateur wordt gespoten, is enigszins olieachtig en smeert de gasklepas.

Na vier jaar van de studie (en bijna twee liter olie CASTROL TTS of TSX) op een Honda motorfiets motor CG125 4 tijd hebben we geen scaling of op de zuiger of op de kaars gevonden. Het jaar waarin 2004 de veralgemening van dit proces heeft gezien voor de hele vloot (6-voertuigen).

Pas ook op voor de nieuwe 95-E10-brandstof die steeds meer de SP95 vervangt. Onder valse voorwendsels van behoud van de omgeving voegen we nog steeds 5% toe naast ethanol (vandaar E10), wat kan leiden tot ernstige storingen in onze motoren. Ethanol kan inderdaad problemen van corrosie en verhoogde aantasting van rubbermembranen en kurkverbindingen veroorzaken. Aan de andere kant, ethanol is minder energetisch dan benzine, het verbruik neemt toe en de rijkdom van het mengsel wordt verminderd, wat leidt tot een oververhitting van de motor zonder rammel te waarnemen, omdat de ethanol de index van octaan. De enige oplossing als we geen keus hebben, is om de sprinklers groter te maken, dus verbruik nog meer!

Moraliteit: dat van SP98, zelfs voor onze moderne auto's [Bewerk Obamot: wanneer alleen SP-E10 wordt aangeboden aan de pomp].


Wat betreft ethanol - gek dat, je bent moe, zelfs als je het niet hebt gevraagd - en zoals hierboven te zien is het voor mij voor altijd voorbij ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten