Brandstofbesparing met aceton?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/06/08, 13:54

Lietseu schreef: ik heb de tokens Beeld leren wat Capt_Maloche me vertelt, maar ach, als het naar mijn smaak te veel klapt, zal ik geen gas meer geven!


:D nauwelijks meer, wat normaal is aangezien de verbranding beter is; meer vermogen, enz... en bij deze % kan de pomp geen schade oplopen

Dus probeer het met 5% en ik weet zeker dat je het verschil niet hoort, bij 10% was het resultaat goed, bij 5% heb ik het niet geprobeerd

aan de andere kant deed de test van de "vod" op de uitlaat op een regelmatige koers van ongeveer twintig terminals onder dezelfde omstandigheden
- NU
- en 200/300km na het zetten van je 5% SP95

eerst de benzine erbij en dan de GO om goed te mengen

het voordeel van benzine in GO is dat het 100% mengbaar is, niet verdampt en de katalysator niet kapot maakt

Wat rijd je eigenlijk? motortype en cilinderinhoud?

Opmerking: ik denk dat waterdamp het beste ontvuilende middel is en echte energiebesparingen mogelijk maakt, omdat het wordt teruggewonnen uit de uitlaat.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 25/06/08, 14:14

Al genoemd, mijn kapitein, maar ik zal goede prins zijn, een Ford Mondeo Break van 2.0L 115Cv die eigenlijk heel weinig verbruikt!4.2L/100 in de zomer bij constante 90KM/U (cruse control aan)

Ook omdat ik niet heb gewacht tot de econologie probeert om minder te consumeren, maar... vogels van een veer komen samen, hey, hey, hey!


Ik zal een nieuw bericht maken over het verschil tussen explosie (defragmentatie) en detonatie. Ik las dat je geïnteresseerd zou zijn, ik was niet 100% tevreden met het antwoord.


A+
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/06/08, 00:46

Hallo mijn kapitein!
de proef is begonnen! vandaag heb ik al 62 km in de stad in de file gereden, waaronder 32 - om van A naar B te gaan - (huidige gemiddelde snelheid 20 km / u) om je 10 l / 100 te laten consumeren. Ik bleef op 8.4 l, wat heel goed is! het is mogelijk dat ik dit weekend over de snelweg van 120 km reis, dus de rest weet je later, aangezien ik je vond over het onderwerp dat ik lanceerde, wat denk je, heeft het je verlicht of heb je het allemaal al?

en wat vinden Christophe, André en Bucheron en alle anderen ervan???

Moet ik nog meer zeggen of is dat genoeg?!


Hoogachtend
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/06/08, 09:45

hallo, heb je het gevoel dat je minder op het pedaal moet trappen?
of heb je een elektronische beheermodus?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Brandstofbesparing dankzij aceton? Geen SP95




par Capt_Maloche » 27/06/08, 10:08

Lietseu schreef:Hallo mijn kapitein!
de proef is begonnen! vandaag..., toen ik je vond over het onderwerp dat ik lanceerde, wat denk je, heeft het je verlicht of heb je het al begrepen?

en wat vinden Christophe, André en Bucheron en alle anderen ervan???

Moet ik nog meer zeggen of is dat genoeg?!

Hoogachtend


Voor de uitleg, dit verlichtte me op de "voorkant" van de vlam en lijkt mij voldoende

Wat zijn de parameters voor uw test?
Brandstof, mengsel, additief, behandeling? heb je het gemengd met SP95?

OH JA, interessante info,

Ik ben net klaar met het vullen van mijn "standaard" GO en in tegenstelling tot de eerste tests met het SP95 + GO-mengsel, geeft de computer niet langer het werkelijke verbruik weer:

Met het mengsel gaf de computer 4.7 l/100 weer, wat de volle tank bevestigde door te volgen:
Bij de standaard GO geeft de computer 4.8 L/100 aan voor in werkelijkheid 5.4L/100, een verschil van 12%!!

Ik zie op het eerste gezicht niet wat de reden zou kunnen zijn...

Denk erover na:
De computer berekent het verbruik uit de injectietijden bij de injectoren, op de vaste basis van de parameters die de injectiedruk en de viscositeit van de brandstof zijn

Oplossing 1: de druk is hoger, omdat de standaard GO stroperiger is, dus ik heb diesel van slechte kwaliteit, onder de aanbevelingen van de fabrikant, geen onverbrande brandstof meer die de computer laat crashen

Oplossing 2: De druk is gelijk omdat het volumetrische pompen zijn, er wordt in dezelfde tijd een vloeibarere brandstof in grotere hoeveelheden geïnjecteerd, de oliedruppels zijn kleiner en de Lambda-sonde corrigeert het schot door de injectie-intervallen te verkorten, betere verbranding, de brandstof komt meer overeen met de specificaties van de fabrikant, de computer volgt

Ik neem de 2 en jij?

Dus de toevoeging van een klein percentage benzine in de GO zou in alle opzichten gunstig zijn, verbruik, verbetering brandstofkwaliteit en vervuiling : Idee:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/06/08, 10:43

een track: de viscositeit van de brandstof wordt gemeten met behulp van een T°C-sensor, net voor het dieselfilter.

misschien verlaagt aceton met zijn "verfrissende" kant (verdamping) de T°C met .. 12°C?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/06/08, 10:50

De T° van de brandstof is inderdaad een index van zijn viscositeit bij een identieke samenstelling

maar in mijn geval pas ik de samenstelling van de brandstof zelf aan

TILT: Ik had deze sonde nog niet eerder gezien
het vervalsen van deze waarde door een hogere temperatuur aan te geven kan het verbruik verminderen.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 27/06/08, 12:15

cap maloche, heb je rekening gehouden met de helling van bepaalde tankstations, dit kan gemakkelijk een paar liter schelen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/06/08, 12:27

Nee, geen fout aan deze kant

stel je nu voor dat sommige pompen geen exacte waarden geven ... ze worden theoretisch geregeld ... het zou nodig zijn om bij dezelfde pomp te tanken

Ik zat op de reserve en ik stopte 50L in een tank van 55L, het is echter coherent
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/06/08, 17:13

Kapitein Maloche vertelt ons: Wat zijn de parameters voor uw test?
Brandstof, mengsel, additief, behandeling? heb je het gemengd met SP95?

het antwoord zal dubbelzinnig zijn, want toen ik bij de pomp aankwam, was ik ervan overtuigd dat ik een kwart vol miste, dus zette ik SP5 voor 95 euro, waarbij ik de euro's ten onrechte voor liters nam (ik was erg moe) en 5 echte liters erboven Ga, maar niet één meer, de tank was tot de mond vol!
Uitleg bij thuiskomst, mijn partner had getankt zonder het mij te vertellen en was vergeten de "tellers op nul" te zetten!

Aan de andere kant voeg ik al jaren een bij insiders bekend additief toe (in ieder geval in België) Een vloeistof vervaardigd door Marly*, die colloïdaal grafiet (mineraal droog smeermiddel) bevat dat zichzelf heeft bewezen, schone motoren, redding ( lang geleden) maar toch redding van een DAX-motor waarvan de aftapplug onderweg was gestolen, de motor om "vast te draaien" en ik was verrast bij het demonteren om te zien dat hij niet had geleden onder het incident. ..verbazingwekkend ding! ook getest op verschillende tweetaktmotoren die echt schoon bleven (geen koolstof op de bougie, noch in de cilinderkop, zuiger en "nikkel" ringen)

Dus hoe dan ook, nu André me gerust heeft gesteld over de 10%, geloof me, ik zal ze in de volgende volle stoppen en we zullen zien wat er gebeurt.

Salutations

* versie om in benzine te doen, bestaat ook om in motorolie te doen (raad ik aan als die nog te vinden is), ik informeer en vertel je wat!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten