Brandstofbesparing met aceton?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 24/06/08, 15:32

Hallo mede-economen!

Het is al jaren geleden dat de vraag me kwelt, en als we een beetje benzine bij de diesel zouden doen, had ik intuïtief gewed dat dit de verbranding een beetje zou verbeteren, nu het bewijs zojuist is geleverd door Capt_Maloche :D

wat vindt mijn vriend André ervan, is er geen risico op breuk of voortijdige slijtage aan de molen???

(Ik herinner me dat een monteur mij op 18-jarige leeftijd had verklaard dat ik 10% benzine mocht tanken als het hard vroor - om te voorkomen dat het bevroor - en er staat geen foto op de bedrijfsauto van destijds dat deze heel goed werkte)

Bedankt aan de monteurs voor het reageren op deze missie


A+
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/06/08, 15:42

Hallo Lietseu

Wat ik kan zeggen is dat er op dit moment op mijn DCI geen zichtbare of hoorbare nawerkingen zijn.

Benzine ontbrandt zelf vóór de GO, die beter verdampt en eerder, waardoor een iets explosievere verbranding ontstaat, een beetje alsof de diesel is verwarmd voordat deze werd geïnjecteerd.

Ik denk dat ik betere resultaten krijg met stoom.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 24/06/08, 18:52

Capt_Maloche schreef:Hallo Lietseu

... een iets explosievere verbranding, een beetje alsof de diesel was verwarmd voordat hij werd geïnjecteerd.

Ik denk dat ik betere resultaten krijg met stoom.


Gebruik je het woord explosief willens en wetens of is het een vergissing?

wat in een motor de explosie veroorzaakt = het is goed
wat lijkt op een ontploffing = poep

Het is niet André (en zijn wapenbroeders) die het tegenovergestelde zullen zeggen als ik meer informatie nodig heb, ik gehoorzaam... maar ik denk niet dat dat hier de plek is; met al zijn kenners! : Cheesy:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 24/06/08, 21:57

BornToBeWild schreef:Hallo Pitmix, Lemust, Jonule en André en alle andere ecologenvrienden! :D

Trouwens Pitmix wie rijdt "schuldenaar", wat is de cilinderinhoud (125 of 80 of 50 cm3), LC [.....La siliconen (Ja siliconen, het is vrouwelijk! Rekening! En het is niet de gelijktijdige Anglo-Franse vertaling: "silly-conne"! :P ) is het acetonbestendig? (gezien de ongelooflijke prestaties van dit plastic!) ?
Ik kijk ernaar uit je te lezen! Goededag aan iedereen ! : Cheesy:
[/ Quote]

Hallo, Born to be free (en/of wild) liberale vertaling...

ter informatie, de siliconen in tube is een derivaat van producten op basis van silica zie http://fr.wikipedia.org/wiki/Silicone


Dus aceton, ik denk niet dat het siliconen eet, noch plastic gemarkeerd met PE voor polyethyleen (bijna alle chemicaliën worden in PE verkocht.

Toen ik een kind was, was ik nogal een brandstichter, ik denk dat ik een beetje heb uitgegeven aan alles wat onder de vlam kan branden... iets geweldigs, toen polyesterplastics begonnen te verdwijnen ten gunste van polyetylenen, had ik merkte daarom op dat de waterflessen uit die tijd brandden en een walgelijke geur en zwarte rook afgaven, later werden de eerste PE-plastic melkflessen mijn favoriet toen ik aan het kamperen was. Ze branden inderdaad tot ze geen spoor achterlaten en geven een kaarsgeur af met dezelfde vlamkleur als was...
Polyesters gesmolten met oplosmiddelen zoals benzine, PE nee, sommige roken en stinken bij het branden, andere niet nieuwsgierig, nietwaar?
Ik geloof niet dat siliconen brandbaar zijn... kijk eens wat we ermee doen als gebruiksvoorwerp, om onszelf niet te verbranden in de keuken...
Kan een scheikundige enig licht werpen op de verbranding van deze kunststoffen?
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 24/06/08, 23:26

Hallo iedereen en jij in het bijzonder Capt_Maloche :D

Op nieuwjaarsdag 2008 heb ik 3.5l benzine van 95 okt. in de 55-60L van GO gedaan, ik rijd en ik laat je weten wat de prachtige machine zegt (Ford TDCI 115CV Mondéo Break) huidig ​​verbruik

90 km/u 4.2 liter
110 km/u 4.8
120 km/u 5.0
in de stad op zijn best 6.2 in het slechtste geval 10.0 liter (maar dat heb ik niet meer gezien sinds ik begon met freewheelen wanneer er een gemiddeld verbruik van minstens -20% is)
voorzien van cruisecontrol (cruisecontrol)

Ik bevestig dat op deze doos, wanneer je het gas loslaat, het sap volledig gesloten is.
Test als volgt uitgevoerd: tanken, de elektronische tellers van de computer resetten, bij deze auto is er geen onmiddellijk verbruik, dus aan de pomp is het aangegeven verbruik bij het starten 99.9 l /100 km om te controleren of de injectie goed is afgesneden. Ik geef gas naar 60 km/u en "retrograde" in de 6e naar de dichtstbijzijnde rotonde, ging van 99.9 naar 7.4 liter over de +/- 400 miljoen vertraging, het was me nog nooit gelukt om mezelf in neutraal te laten rollen!

Thuis aangekomen op meer dan 3 km afstand, zat ik op 6.0L/100

CQFD met betrekking tot de zachte vertragingen op de motorrem.

Ik geef je de cijfers wanneer, ik ben klaar met het volledige bedrag


Een+ allemaal!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/06/08, 23:35

Nee, nee, ik vergis me niet als ik over een iets explosievere verbranding spreek, sterker nog, het is iets minder een explosie en je hoort een ander motorgeluid, hij "klapt" een beetje (zo weinig) droger
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 24/06/08, 23:49

Vraag aan André of andere deskundige monteurs

Kunt u mij vertellen of ik roekeloze risico's zou nemen met aceton op een 2L 115CV Ford TDCI die dit jaar zijn 4e verjaardag vierde? 100.000KM op de teller

aan de andere kant merkte ik een stijging van het verbruik van de auto gedurende 1 jaar, als gevolg van het verschil in T°? verbruikt meer als het koud is dan als het warm is!
In de zomer met 28° in de schaduw 4.8 liter op gemengd parcours van 60KM.
In de winter met 10° in de regen reist hetzelfde 5.8L.
Dit fenomeen bestond de eerste twee jaar niet; aanpassing nodig? luchtfilter ok (ik heb het zelf gecontroleerd)

Bedankt en welkom thuis!

Eet jezelf een lekker stuk brood met ahornsiroop en als je hier op een dag komt, zal ik je de legendarische Belgische gastvrijheid laten ontdekken, de frietjes waar de Fransen om moeten lachen (die er meer eten dan de rest van ons) de ambachtelijke bieren en de kazen die lekker zijn in de gastheer en in de tabernakel!

Bedankt voor al je zo goede ideeën die het hart verwarmen, als ik het accent van de jouwe overneem, worden je letters melodieën, het zijn net liedjes .......
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 25/06/08, 10:48

hallo @ jij de dichter ;-)

van mijn kant gebruik ik al heel lang aceton, tussen 0.5 en 1%, niets om maar geen zorgen over te maken.

dus geen probleem om te gebruiken, maar ik denk niet dat je een besparing zult zien als je al een goede motor hebt!
oh ja, aceton verdampt na 2, 3 dagen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 25/06/08, 12:05

: Oops: de dichter, als je gaat, jonule : Cheesy:


Ik heb de tokens door te leren wat Capt_Maloche me vertelt, maar als het te veel is naar mijn smaak, zal ik er geen gas meer in gooien!

A+ en... veel succes


Kom je ook mee vanuit Quebec?
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 25/06/08, 13:31

niet van daar
Ik ben nogal Frans gecentreerd ;-)
in ieder geval bedankt voor je tegenwoordigheid van geest
en goede testen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 239-gasten