Benzine dieselmotor!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
DAN34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/09/05, 12:07




par DAN34 » 04/10/05, 07:59

Zijn er benzinemotoren die werken met directe injectie in de verbrandingskamer met een druk die dicht bij die van traditionele diesels ligt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 04/10/05, 10:31

Hallo,
Ik denk dat de FSI-motoren van Volkwagen en de HPI van Citroën benzinemotoren zijn met directe hogedrukinspuiting zoals de TDI en HDI in diesel.
0 x
DAN34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/09/05, 12:07




par DAN34 » 04/10/05, 12:33

Presteren ze beter dan conventionele injectiemotoren?
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 04/10/05, 13:07

Qua inspuitdruk zitten HDI, CDI, enz. diesels op meer dan 1000 bar (tot 1500 lijkt mij) in plaats van 120 bar voor voorkamerdiesels (klassieke auto's uit de jaren 80 en 90). Pour l'essence injection indirecte c'est dans les 2 à 4 bars, pour les injections directes c'est dans les 110 bars (FSI) ce qui est déjà beaucoup pour de l'essence, mais rien à voir avec les diesels à rampe gemeenschap...
En natuurlijk hoe sterker de druk, hoe beter het wordt verpulverd en goed is voor de opbrengst, en hoe meer het kost om te bouwen en te repareren!
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 13/01/07, 19:30

Ik geloof niet dat deze motoren echt op de dieselcyclus draaien.
Omdat het octaangetal van benzine erg hoog is, kan (en moet) de compressieverhouding ook nog veel hoog zijn.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/01/07, 03:30

Hallo,
Als we diesel een motor noemen die ontsteekt bij compressie, kunnen we zeggen dat er meerdere in deze categorie vallen.
Hij heeft geëxperimenteerd met brandstofinjectie tijdens de compressiecyclus en ook met het maken van ontstekingen op de compressie met supervierkante kleine slagmotoren
(Voorbeeld van tweetaktmotoren op schaalmodel)
Maar automotoren die op diesel lopen, worden ten onrechte dieselmotoren genoemd, wat eigenlijk motoren zijn die een cyclus hebben die dichter bij de verbrandingsmotor ligt, behalve dat de ontsteking wordt gedaan door compressie of hete plek van de cilinderkop.
Wanneer je inspuit voor het bovenste dode punt is het geen diesel meer, een echte diesel draait niet snel rond en inspuit je bovenaan en tijdens het dalende deel van de zuiger.
dit is de reden waarom autodiesels, wanneer ze snel boven de 4000 tpm draaien, hun prestaties verminderen en ze steeds minder diesel worden.
Bij gelijke compressie zou een benzinemotor betere prestaties leveren dan een dieselmotor.

Ik denk dat we nog lang de ontstekingsverdeler (een delco) zullen blijven noemen, net zoals we nog lang alles zullen blijven noemen wat oplicht op de compressie.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 209 gasten