Bewustwording van oneigenlijk gebruik van een jeu de boules-brander

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 17/04/09, 20:34

Het legale bestaan ​​van de all-sea-brander is op zich al een schandaal. Het leek me echter dat de monteur van het dorp me had verteld dat hij zijn brander op afgewerkte olie had verwijderd omdat het verboden was geworden, en dat minstens 15 of 20 jaar geleden!

:D het is nog steeds te koop (ze hebben alleen de naam van de olie veranderd)
Zal je het merk niet vertellen : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 17/04/09, 22:10

Ah ja, ik wist niet dat de olie in zulke verhoudingen tot olie werd gerecycled... als je de prijs ziet waar het verkocht wordt, denk je dat het rechtstreeks uit de destillatietoren komt... :?

In feite is het 45% dat wat aan hen wordt gerapporteerd. Een goede filtering en we gooien met een beetje schone olie... : Cheesy:
0 x
Beeld
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 17/04/09, 23:10

hallo
Ik denk dat we "schone" olie kunnen verbranden (decanteren + centrifugeren) afvoeren in een kogelbrander en minder vervuiling hebben dan met een huisbrandstofbrander.
al vervuilt de kogelbrander minder dan een stookolie met dezelfde brandstof
en dan kunnen we verder verbeteren met het blauwe vlamsysteem,
en ook een zeer interessante track de olie / water-emulsies
op de babington-brandertest bij 20% water vervuilen we veel minder

de babeton-testen
https://www.econologie.info/share/partag ... 0hFlAL.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 18/04/09, 02:31

Interessant deze schat! Ik bewaar en zal later kijken, het zou Maloche moeten interesseren!

Remundo schreef:Ah ja, ik wist niet dat olie in zulke verhoudingen tot olie werd gerecycled...


Hij zei niet in olie maar in nieuw smeermiddel... Ik denk niet dat een synthetische olie van 10€ per liter afkomstig is van een recyclingbedrijf of met een heel laag percentage...

Wat betreft specifieke motoroliebranders: ik zou zeggen pkoi doen?

De monteur hoeft alleen maar zijn grof gefilterde olie in zijn olietank te gooien... als het "redelijk" blijft zeg 20%, merkt de oliebrander waarschijnlijk niets...

Hoeveel mensen hebben het tientallen jaren gedaan? Een hoop naar mijn mening ... en ik denk dat het minder erger is dan in de kreek terechtkomen, toch?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/04/09, 06:13

Wat ik persoonlijk merk is dat als ik mijn neus uit mijn olieketel steek, ik hem er meteen weer uit moet halen, het prikt; in tegenstelling tot mijn plantaardige oliebrander.
Ik kan uren in het gas blijven staan ​​en er is niets storends.
We testen Co, zwavel nox, op olieketels, maar de andere vergiften?? er is geen? hmmm
Ik vertrouw mijn neus, en die maakt snel zijn keuze :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 18/04/09, 11:20

hallo
Als ik "schone" motorolie zeg, bedoel ik heldere olie.
voor mij is het hydraulische olie, het is heel licht beladen met verontreinigende stoffen.
het is waar dat het nodig is om te voorkomen dat de zwarte oliën van het carter deze erg belasten door te vervuilen.

Ik citeer de ademe:
* Zwarte oliën: dit zijn gebruikte motoroliën en bepaalde industriële oliën die bijvoorbeeld worden gebruikt voor het harden van metalen of als warmteoverdrachtsvloeistoffen. Deze oliën zijn sterk afgebroken en verontreinigd.
* Lichte oliën zijn afkomstig van het gebruik van de categorieën smeermiddelen die in de bovenstaande tabel worden vermeld. Ze staan ​​erom bekend weinig onzuiverheden en vervuilende elementen te bevatten en zijn daarom gemakkelijk terug te winnen in materiële vorm.


De gebruikte motoroliën die aan de uitlaat van het carter worden geanalyseerd, bevatten een aantal verontreinigende stoffen die het gevolg zijn van de afbraak van de oorspronkelijke bestanddelen van de smeermiddelen, maar ook van het contact van de oliën met de brandstof en de uitlaatgassen:

* roet, harsen,
* zware metalen,
* organische zuren van de gedeeltelijke oxidatie van de olie,
* chloor uit bepaalde smeeradditieven,
* aromatische verbindingen waaronder polycyclische aromatische koolwaterstoffen (PAK's),
* fenolen, ftalaten.

Gebruikte zwarte industriële oliën zijn ook erg afgebroken en hun vervuiling is vergelijkbaar met die van motoroliën. Afschrikoliën raken bijvoorbeeld tijdens hun gebruik beladen met teer en harsen als gevolg van de aanzienlijke oxidatie van het smeermiddel.
Ten slotte zijn gebruikte heldere industriële oliën niet erg vervuild. In feite zijn water en deeltjes over het algemeen verantwoordelijk voor slijtage van het smeermiddel.

De bron :
http://www2.ademe.fr/servlet/KBaseShow?catid=14777
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/04/09, 12:52

Een van de grootste problemen bij het verbranden van motorolie is dat de productie van fijnstof enorm is in vergelijking met diesel of plantaardige olie, vet etc.

Ik kan de crobar van (ADEME?) niet meer vinden in een andere post, maar waaruit bleek dat ongeveer een derde van de productie van deeltjes van een motor afkomstig was van de smeerolie. Toch is het olieverbruik van een motor anekdotisch in vergelijking met het dieselverbruik! Dit alles vanwege alles toevoegsels wat de olie bevat (niets te maken met of de olie helder of zwart of gefilterd is). Deze additieven zijn ware fabrieken voor het maken van deeltjes met een enorme vermenigvuldigingsfactor. :onheil:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 18/04/09, 13:23

niet zeker of we op dezelfde golflengte zitten
niets te maken met of de olie helder of zwart of gefilterd is

als je het hebt over gebruikte motorolie dan zit je in de categorie zwarte olie
hydraulische olie valt in de categorie lichte olie.
Motorolie, ook al is deze nieuw en helder of gebruikt en helder (LPG-motor), valt nog steeds in de categorie zwarte olie.
bovendien heeft de hydraulische olie praktisch geen additieven.
voor de levering van een hydraulische eenheid op het werk en het is 1000 liter... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/04/09, 20:09

Het probleem is dat een individu niet over de middelen beschikt om de verbrandingsproducten, deeltjes en andere vreugdevolle dingen die uit zijn brander komen te meten. Wacht ook niet tot de oliefabrikanten de chemische samenstelling, de percentages van de verschillende componenten en de toevoegingen van hun lelijke drankje aangeven.

Dus we weten niet wat we verbranden, of dat we iets enorm doms doen aan vervuiling. Voor het voordeel van de twijfel, ik denk dat het nog steeds beter en verantwoorder is om je te onthouden....:frons:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 20/04/09, 10:53

Van mijn kant zal ik er in ieder geval totaal van afzien, wat heeft het anders voor zin om een ​​ecologische brander te maken!!!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 249-gasten