406 6 3.0 V210 cv, hoe om minder te verbruiken?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 29/05/09, 00:42

Een E85-vak, u kunt er een vinden voor ~ 300 €.
Het verbruikt iets meer, maar het is schoner en wordt snel afgeschreven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 29/05/09, 11:49

Hallo Rikku,

geen kans dat je weinig consumeert ...

Op de beste manier, zo min mogelijk met lichte voet en rem rijden, op versnellingen rijden met de beste thermodynamische prestaties voor de motor (specifiek CSP-verbruiksconcept). Schakel bij het bergaf rijden uit (met ingeschakelde versnelling voor de veiligheid) om geen motorrem te hebben en een beetje kinetische energie terug te winnen.

Het is duidelijk dat een 6 pk sterke V210 in tegenspraak is met een lager verbruik.

Ambachten van Gillier Pantone zullen waarschijnlijk een zeer klein effect hebben.

De laatste oplossing: laat uw auto in beslag nemen bij overschrijding van meer dan 50 km / u (doorverkoop ten behoeve van de Staat als factuur) : Cheesy:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/05/09, 20:50

Remundo schreef:Ambachten van Gillier Pantone zullen waarschijnlijk een zeer klein effect hebben.


Toutafé omdat het beter (goed) werkt bij hoge motorbelasting ...

Dus zelfs een GP op een motor van 210 pk, behalve bij meer dan 160 km / u en in acceleratie: je hebt weinig of geen effect ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 17/06/09, 10:18

Hallo rikku,

Inderdaad, de Gillier Pantone-assemblage heeft weinig positieve resultaten opgeleverd in termen van consumptie. Aan de andere kant is de vortex eenvoudig te implementeren en geeft soms goede resultaten: de journalisten van de VWtech-krant hebben het verbruik van een lieveheersbeestje met 30% verlaagd (van 10l naar 6,8 l / 100) ...

Zonder een controverse over de draaikolk te willen maken, nodig ik je uit om een ​​ritje te maken op de forum gewijd aan dit gebruik: http://vortex.francophone.free.fr

en zie prestaties op de site Quanthomme

- De vortex zorgt voor extra koppel bij lage toeren, waardoor het bijvoorbeeld mogelijk is om met hogere snelheden te rijden. Als het laatste rapport lang is - we kunnen aannemen dat het, gezien de maximale snelheid van het beest, 20% economisch rijden kan bereiken.

- maar de vortex werkt op de kwaliteit van de verbranding, wat een aanpassing van de injectieparameters vereist. Het hangt allemaal af van de flexibiliteit van de rekenmachine. Nogmaals, we kunnen aannemen dat een high-end engine nauwkeurige sensoren en een computer bovenaan heeft.

Ik zal dus redelijk zeker zijn van de effectiviteit van een dergelijke regeling.

Voor de rest is het zeker dat een V6 niet zuinig is.

Maar goed, ik had plezier "in mijn jonge dagen" met een Renault Fuego GTX 2 liter. Licht (<1200 kg), concurreerde hij met een R30 V6, maar het was een put voor benzine ... en reserveonderdelen (banden, remmen, uitlaat ...). Als anekdote, de koppelingsplaat was die van een 4L: hij ging niet langer dan 60.000 km ...

Als klap op de vuurpijl had het geen wegligging, wat me 2 koppen opleverde ... Voordeel: de breuken waren vol : Lol:

Omdat ik vader ben geworden, stelde ik mezelf tevreden met bescheidener voertuigen. Ik ben gewend om met 50 pk per ton te rijden en ik doe het niet slechter : Mrgreen:
0 x
farenight56
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 07/01/10, 23:47




par farenight56 » 18/01/10, 19:16

Ik heb een oplossing: verander mijn auto !!!
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 18/01/10, 19:56

Crispus schreef:Renault Fuego GTX 2 liter [/ url]. Licht (<1200 kg), concurreerde hij met een R30 V6, maar het was een put voor benzine ... en reserveonderdelen (banden, remmen, uitlaat ...). Als anekdote: de koppelingsplaat was die van een 4L: hij ging niet langer dan 60.000 km ...

Als klap op de vuurpijl had het geen wegligging, wat me 2 koppen opleverde ... Voordeel: de breuken waren vol : Lol:



Hmm, de 2L van de Fuego GTX ontwikkelde 110cv en was voor die tijd vrij zuinig (gemiddeld 9L / 100), hij paste ook op de CX en de R20, de R30 was inderdaad een benzinekuil omdat zijn V6 waarschijnlijk was de slechtste V6 in Europa: 144 pk, 15L / 100 gemiddeld zonder gek te worden ... (in de VS deden ze het slechter ...).
De wegligging, voor zover ik me kan herinneren, was volkomen juist voor een Renault (...), niets te maken met de R17 die catastrofaal was (onder monsterlijke bochten): ik bezat beide, Elk 2 jaar oud, waardoor ik me niet jonger voel ... Ik vond de Fuego leuk, maar het was een roestvanger, ik verkocht hem om nog een roestval te kopen: VW Scirocco: outfit efficiëntere weg (in ieder geval op een goede weg), maar gevaarlijk ondermaats remmen (zelfs de GLI-versie) ... op 4-jarige leeftijd ging de krik omhoog, maar niet het lichaam ... : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 21/01/10, 08:56

Er staat een TD fuego in de tuin bij mijn beauf's : Cheesy: : Cheesy: Het was 12 jaar geleden dat het was omgedraaid (HS-waterpomp), het ging een kwartslag, draaide 3 minuten en de distributie ging uit : Cheesy: Ondanks de verrassing is het, ondanks dat het al lang aan de grond zuigt, niet rot ...
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 21/01/10, 10:13

Macro schreef:Er staat een TD fuego in de tuin bij mijn beauf's : Cheesy: : Cheesy: Het was 12 jaar geleden dat het was omgedraaid (HS-waterpomp), het ging een kwartslag, draaide 3 minuten en de distributie ging uit : Cheesy: Ondanks de verrassing is het, ondanks dat het al lang aan de grond zuigt, niet rot ...


Een meevaller of zo was het niet zichtbaar omdat het grootste deel van de Renault van toen een scheet liet door interne corrosie van het chassis, vooral bij de achterwielophanging (holle carrosserie): in het algemeen was het CRAAAC !!! en de draagarm lag op de grond (veel voorkomende ziekte bij R5, R6, R14, R16 ..., bovendien eindigde de R16 TX schijnbare staat NIEUW van een vriend zo) ... : Cry:
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten