Batterijoplader met lage generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 06/08/08, 22:38

Voor informatie

De windturbine is dit: http://www.solarworld24.com/product_info.php/info/p36_400-Watt-Windgenerator-inklusive-Laderegler-12V-System.html?XTCsid=781c07ec0daa864143904ce98bcaa463

en het 120w zonnepaneel deze: http://www.solarworld24.com/product_info.php/info/p54_120-Watt--wp--Panneau-Solaire-Monocristallin-12-V-System.html

Ik zou de regelaar die bij de windturbine is geleverd moeten demonteren om te zien wat er in de maag zit ...

Er is ook het idee van LM3914 dat mij aanspreekt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/08/08, 08:38

door de spanning van een batterij kunnen we detecteren wanneer deze helemaal leeg is of wanneer deze helemaal vol is, maar tussen de 2 zit een groot gebied waar de spanning bijna constant is

daarom geven de laadindicatoren die alleen de spanning gebruiken niet veel aan: alleen de leeg en vol zijn nauwkeurig

schakel de groepen in als de batterij helemaal leeg is, dat is een heel goed idee

stop het als de batterij helemaal vol is, het is jammer: het is beter om precies op te laden wat nodig is om de veiligheid van de batterij te garanderen, maar laat ruimte over voor de hernieuwbare energie die zal aankomen: ik zou zeggen elke keer dat de groep aanzet vanwege lage spanning, moet het gedurende een tijd werken die wordt bepaald door een eenvoudige tijdsvertraging, berekend om bijvoorbeeld 1/4 van de batterijcapaciteit op te laden

het is onmogelijk om de lading op 1/4 van de capaciteit te stoppen door de spanning te meten: bij een paar verdomde volt in de buurt stopt hij bijna leeg of gaat hij bijna vol
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/08/08, 10:30

goed idee, pas op dat u niet te veel oplaadt, ik bedoel, als de batterij "plotseling" leegraakt vanwege een te hebzuchtig verbruiksartikel, duurt het dezelfde oplaadtijd alsof deze langzaam is ontladen?

zo niet voor de aansluitingen op de abtterijen, denk ik dat alle laders (PV, wind, generator) kunnen worden aangesloten, zolang ze aan hun basis een systeem van het type "eenrichtingsdiode" bevatten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 07/08/08, 16:00

Het idee van Chatelot is interessant, maar de generator aanzetten als de accu helemaal leeg is, ja waarom niet, en de generator uitschakelen wanneer de accu's een "acceptabel" laadniveau hebben bereikt, lijkt mij de juiste oplossing.
Het blijft om te weten hoe het spanningsniveau te detecteren - ik dacht aan het circuit op basis van LM3914.
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 07/08/08, 16:03

jonule schreef:goed idee, pas op dat u niet te veel oplaadt, ik bedoel, als de batterij "plotseling" leegraakt vanwege een te hebzuchtig verbruiksartikel, duurt het dezelfde oplaadtijd alsof deze langzaam is ontladen?

zo niet voor de aansluitingen op de abtterijen, denk ik dat alle laders (PV, wind, generator) kunnen worden aangesloten, zolang ze aan hun basis een systeem van het type "eenrichtingsdiode" bevatten?


Doet me denken dat ik misschien mijn acculader moet aanpassen die op de groep is aangesloten? Ik heb 100A schottky-diodes die in orde zouden moeten zijn ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/08/08, 17:02

prances schreef:Chatelots idee is interessant, maar schakel het apparaat in als de batterij helemaal leeg is ja, waarom niet, en het uitschakelen van het apparaat wanneer de batterijen een "acceptabel" laadniveau hebben bereikt, lijkt mij de juiste oplossing.
Het blijft om te weten hoe het spanningsniveau te detecteren - ik dacht aan het circuit op basis van LM3914.

Niet goed voor de batterijen, om ze te veel leeg te laten lopen.
Ik vraag me af of er niet minimaal 25% te respecteren is.
ik zal kijken :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/08/08, 17:14

Hier is al iets verzameld op het net
Als je een batterij VOLLEDIG ontlaadt, heb je meer dan 1.65 V !!! Het zal een uitstekende 0 en een DEAD-batterij zijn.
Een loodzuuraccu (12v) wordt als ontladen beschouwd, wanneer de spanning ervan 10.5 v BEREIKT. Hij mag er niet onder gaan, op straffe van beschadiging van deze.
We laten dus NOOIT een loodzuuraccu leeglopen

En een kleine les over de batterijen, voor Caracole (gepensioneerde :D )
http://www.batteries-service.fr/?conten ... ml#COMMENT
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 07/08/08, 21:12

lejustemilieu schreef:Hier is al iets verzameld op het net
Als je een batterij VOLLEDIG ontlaadt, heb je meer dan 1.65 V !!! Het zal een uitstekende 0 en een DEAD-batterij zijn.
Een loodzuuraccu (12v) wordt als ontladen beschouwd, wanneer de spanning ervan 10.5 v BEREIKT. Hij mag er niet onder gaan, op straffe van beschadiging van deze.
We laten dus NOOIT een loodzuuraccu leeglopen

En een kleine les over de batterijen, voor Caracole (gepensioneerde :D )
http://www.batteries-service.fr/?conten ... ml#COMMENT


Beter nog: http://www.batteries-service.fr/?conten ... tml#CHARGE
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.
Linux is het tegenovergestelde ...
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 07/08/08, 21:17

Ik denk dat een van de oplossingen degene is die je op deze site ziet (aan te passen aan het gewenste vermogen)

http://www.elecfree.com/circuit/battery ... -with-pcb/

Pech, alle elektronicawinkels zijn gesloten. Dus ik ga na de vakantie experimenteren.

Met dank aan Justemilieu voor de link naar alles wat we kunnen weten over batterijen.
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.

Linux is het tegenovergestelde ...

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten