Saver gezien op ebay?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
khartoum
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 29/12/04, 23:43




par khartoum » 24/06/06, 02:26

Bonsoir,
Ik las turbulator op de vorige pagina, om maar te zeggen dat er in het Quanthomme-nieuws een zeer interessant en gemakkelijk reproduceerbaar experiment is, een soort facsimile van een "vortexklep" maar dan voor 2 frank 6 cent.
0 x
Een CX is Bo ... Maar het is roestig !!! :(
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 24/06/06, 10:20

Dag
Het is André die blij zal zijn, hij die ons lang geleden zijn turbulentiegenerator heeft laten zien....
Ik ben altijd een beetje verrast door de cijfers die speciaal worden aangekondigd voor een diesel die, naar mijn mening, al een vorm van verbrandingskamer met hoge turbulentie heeft. Als het de luchtvulling verbetert omdat er geen brandstof meer is, vind ik het moeilijk om de winst te begrijpen. Voor een benzinemotor als er een meer homogeen mengsel van lucht en benzine is met de turbulentiegenerator OK, maar van daaruit de prestaties van de motor verstoren en +50% hebben enz .....?
Als je 10 tot 20% haalt is het al opmerkelijk, mits je goede metingen doet.
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 07/07/06, 22:06

Bonsoir

Ik test momenteel een andere samenstelling van magneten dan degene die je hebt gemaakt. (zonder fouten).
Ik weet niet waar ik de betreffende assembly heb gezien, maar er werd heel goed uitgelegd waarom en hoe deze assembly werkt (misschien iets te goed :? )
Kortom we zullen zien wat er gebeurt, in de tussentijd is hier de foto van het "ding" geïnstalleerd.
Beeld

Als er geen echt zichtbare resultaten zijn, zou ik ook de jouwe proberen. :D
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
babache8
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 03/01/06, 00:41
Plaats: Vendres stranden, Herault
x 1




par babache8 » 17/07/06, 22:56

Dag Allemaal. Ik had al lang niet meer ingegrepen omdat ik geen internetverbinding meer had. Gedurende deze tijd kon ik rijden met mijn verzameling magneten (zie een paar pagina's hierboven). Mijn indrukken zijn gemengd, laat het me uitleggen......

Ik ben de eerste die niet in dit systeem gelooft, maar als we alleen naar de cijfers kijken, moeten we toegeven dat er iets beters is.

Gemiddeld verbruik vóór montage (berekend vanaf 01/01/06) tussen 7,60 en 7,29 L.
Na de montage van de 7,11 L magneten.
Afgelopen maand: 6,97 L.
De eerste helft van deze maand: 7,00 L

Ik zie je vanaf hier tegen me zeggen: hij veranderde zijn manier van rijden.
De afgelopen maanden reed ik erg koel omdat mijn koppeling helemaal kapot was. Ik kon maar heel matig accelereren anders was het slippen en was ik tevreden met een kruissnelheid van 85 tot 90 km/u. Vandaag, met een nieuwe koppeling, ben ik weer wat sneller gaan rijden (niet lachen, het is een R11, 1397 cm3) Ik accelereer meer op de intermediates en rijd 100, 110 km/u. En toch daalt het verbruik!

De dag na het monteren van de magneten merkte ik een toename van het koppel van de motor, het leek me meer "vol". Ik heb het er niet over gehad op de forum omdat ik dacht dat het voorbarig was.
Omdat ik geen versnellingsmeter had en niet afhankelijk was van indrukken - zelfs niet van mezelf - was ik op zoek naar een manier om niet het slachtoffer te worden van het placebo-effect. Al rijdend en nadenkend realiseerde ik me dat in de 5e klas, bij 90-95 km/u, wanneer ik het pedaal volledig indruk, komen de achtervering tot rust, een bewijs dat de motor "trekt". Dat deed ze eerder niet, daar ben ik zeker van, zelfs voordat de koppeling de eerste tekenen van zwakte vertoonde.
De meest kritische onder u zal mij vertellen dat de achterste schokdempers meer versleten zijn dan 6 maanden geleden, wat niet onwaar is.

R11's, ik heb er verschillende gehad, allemaal benzine-, 1,4L-, 5-bak-, TL- of GTL-versies. Ik denk dat ik met deze auto's zo'n 500000 km heb gereden, en hoewel deze 217000 km heeft, is hij ongetwijfeld degene die het beste werkt met de beste verbruikscijfers.

Deze week ga ik het doorgeven aan de gasanalysator (ik heb geluk dat ik er een op het werk heb) Ik had de metingen gelezen voordat de magneten werden geplaatst, we zullen zien of er iets is misgegaan verkeerd. ruilen.

Hoe dan ook, als iemand een wetenschappelijke verklaring heeft, ben ik geïnteresseerd, want ik zie niet in hoe de magnetisatie van de brandstof de kwaliteit van de verbranding kan veranderen.

Voor degenen die het zich herinneren, ik had met ebay tussenbeide gekomen over een verkoper die pantone-montageplannen aanbood. Na reactie van ebay (die ik overigens op econology had gemeld) had ik verder geen nieuws. Hoe dan ook, ebay communiceert niet over de gevolgen van dit soort ingrepen. Het is duidelijk dat de advertenties zijn verdwenen en dat de verkoper niets meer lijkt te verkopen. Toezicht houden op.......
0 x
Als er geen oplossing is, is er geen probleem!
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 18/07/06, 10:20

Hallo Babache8.
Uiteindelijk is het zo'n 5% minder, dat constateerden André en ik ook. Niet eenvoudig om zulke kleine verschillen te meten als de rijmodus het verbruik met meer dan 20% kan variëren... Een snelle rekensom door uit te gaan van een montagekost van rond de €40 en een basisverbruik van 5 a 5,5L geeft mij minimaal 12 km om de montage af te schrijven! Als het een commerciële kit is, moet je lang wachten om iets te redden ... Het gaat erom erin te geloven.
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 18/07/06, 19:38

Wat mij betreft wat onder de motorkap en een zelfgemaakte montage
geïnspireerd door deze:
http://www.petrolbooster.com/
op dit moment zijn de resultaten niet erg leesbaar, sterker nog, sinds de installatie is de buitentemperatuur veel veranderd en omdat deze veel is gestegen, verbruikt de auto minder (ik niet, het is precies het tegenovergestelde : Cheesy: ), dus het is nog een beetje vroeg om dingen uit elkaar te houden.

(jaarkilometrage "verwacht" ongeveer 5000km tegen 13000 de voorgaande jaren: is dat econologisch? "Grote goeroe" : Mrgreen: :schok: )
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 18/07/06, 21:25

MichelM schreef:Een snelle berekening met een montagekost van ongeveer 40€ en een basisverbruik van 5 tot 5,5L geeft me minstens 12 km om de montage af te schrijven!



En hoeveel km door vaker de fiets te pakken? : Cheesy:

Laten we zeggen 0.20 cts per km kosten van de auto alles inclusief... En presto in 200 km is het "winstgevend" en ja fietsen is geld verdienen... zuinigheid is dat ook! 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/07/06, 01:10

Econology schreef:[..]Laten we zeggen 0.20 cts per km kosten van de auto alles inclusief...[...]
€ 0,12928 per km voor mij : Mrgreen:
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 19/07/06, 09:39

Ja, het is de fiets als de wegen het toelaten. Maar 0,2 € per 200 km is eigenlijk 40 €, het is een beetje krap om er een te kopen... En lopen is ook goed, je loopt tenminste niet het risico dat je fiets wordt gestolen!
Michel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 19/07/06, 09:43

Houthakker schreef:€ 0,12928 per km voor mij : Mrgreen:


Ja, dat is normaal met je 15-jarige hoopje modder! hihihih : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Met welk percentage van PVH heb je de berekening gemaakt? : Cheesy:

Maar ik had het over een recent voertuig met kredietkosten, onderhoud, verzekering ... en alle rommel!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten