Patenten begraven

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 06/12/08, 15:56

Crispus schreef:Ik betwist het feit van betalen niet, op voorwaarde dat de betaling aan de bescherming voldoet. Gezien de trucs van de "grote jongens" om de "kleintjes" te strippen, sorry, het is enorm overgewaardeerd ... Een beetje zoals betalen voor een verzekering die geen enkele claim dekt. : Lol:

Ik doe mee Crispus,

U mag zich in geen geval laten meeslepen in het INPI- en WIPO-systeem.

Octrooien worden betaald en bieden op zichzelf geen echte bescherming, behalve datgene wat je erin slaagt om de claims in te prenten, en vooral dat van het deeg dat je nodig hebt om een ​​proces in octrooirecht te voeren.

Auteursrecht is veel gunstiger voor "klein" (MKB en zzp'er)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/12/08, 17:10

Ik ben een beetje sceptisch over dit soort "café du commerce" van "l'ami qui"

Ik eis bewijs: het patentnummer: hoewel gekocht, blijft het gepubliceerd en dat zal voorkomen dat we erover praten en knutselen achter in onze garages : Mrgreen:

Nog een bedenking: het is niet omdat een patent "werkt" dat het verenigbaar is met de normen: bepaalde auto's uit de jaren '70 verbruikten weinig, maar hadden veel meer NOx- en CO-vervuiling dan wat we nu doen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 06/12/08, 17:26

elephant schreef:Ik ben een beetje sceptisch over dit soort "café du commerce" van "l'ami qui"

Ik eis bewijs: het patentnummer: hoewel gekocht, blijft het gepubliceerd en dat zal voorkomen dat we erover praten en knutselen achter in onze garages : Mrgreen:

Sauf si "l'ami qui" a été invité à détruire toute trace de ses travaux, l'entreprise se chargeant ensuite de déposer un brevet plus large englobant cette découverte (au cas où...) sans pour autant donner de piste pour y aankomen.

Om het duidelijker te maken:

1) Het bedrijf Smith ontdekt voor het eerst een Pantone-montage achter in een garage.

2) Ze haalt de uitvinder over om haar zijn plannen en zijn prototype "ter analyse" te geven tegen een bedrag dat in haar ogen "al het goud vertegenwoordigt dat de aarde in 100 jaar heeft geproduceerd voor gebruik door mensen" (La Fontaine)

3) Ze dient het patent in voor een "sinaasappelsapverdamper"TM : Lol:, de claims omvatten vaag de vermelding "bruikbaar in elk type thermische machine".

En voila:

1) De mechanische kenmerken van de reactor zijn beschermd: geen replicatie mogelijk zonder toestemming van de heer Smith,

2) Heel slim wie dit patent associeert met energiebesparing! : Mrgreen:

Zoals ik elders al zei: het patent is een recept. Als je de vaardigheid van de chef niet kent, zul je een paar jaar in de keuken moeten experimenteren voordat je tot hetzelfde resultaat komt...

Voorbeeld: herinner je je deze uitvinder die helaas vergat de gebruikershandleiding van zijn WFC achter te laten voordat hij naar een Meyer-wereld vertrok? : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/12/08, 22:37

nou ja, onwaarschijnlijk. Meestal posten mensen eerst. Laten we de "grote samenzwering" niet opnieuw lanceren
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 06/12/08, 23:03

@ Remundo:
Ik heb een beetje moeite om je te volgen, je maakt een lijst van werken van de geest die auteursrechtelijk beschermd zijn, en dan schrijf je:
Kunst. L.611-1. Elke uitvinding kan het voorwerp uitmaken van een industriële-eigendomstitel, afgegeven door de directeur van het Nationaal Instituut voor Industriële Eigendom, die aan de houder of zijn rechtverkrijgenden een exclusief exploitatierecht toekent.
In de wet betekent can "het is mogelijk". De bescherming van industriële werken is niet uitsluitend een octrooi.

Ik begrijp uw tegenstrijdige conclusie niet, aangezien het de definitie is van bericht.

Ik erken dat als u een tekst schrijft over een van uw uitvindingen, het auteursrecht daarop onbeperkt van toepassing is, maar het octrooi wordt bepaald door andere criteria en er kan geen verwarring ontstaan.

@ Olifant:
Nog een bedenking: het is niet omdat een octrooi "werkt" dat het verenigbaar is met de normen.

Het hoeft niet eens te "lopen" (althans voor het Franse patent), het patent is een eigendomsakte die (+ of -) rechten garandeert maar op geen enkele manier de waarde ervan.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/12/08, 15:25

elephant schreef:Ik sta een beetje sceptisch tegenover dit soort "commerciële koffie"-opmerkingen van "de vriend die" [...]
Ik zou het zeggen!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Octrooiaanvraag...




par Grelinette » 07/12/08, 15:49

Wat patenten betreft, even een suggestie trouwens...

Veel individuen ontwerpen briljante systemen op verschillende gebieden, maar hebben noch de tijd, noch het geld, noch de kennis, noch de wens om de vervelende en dure stappen van het indienen van een octrooi te beginnen.

Om een ​​voorbeeld te nemen uit een ander vakgebied: voor een community als die van de op deze blog geregistreerde economologen kan het interessant zijn om haar mening te geven en eventueel hulp te bieden bij de bescherming van een octrooi.

Dat is alles !

Zijn er vrijers om de vrucht van hun genialiteit te presenteren?

ps: een rubriek "project" kan hier eventueel interessant zijn
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 07/12/08, 16:23

Dit soort octrooi zou zeker voordeliger zijn voor de gemeenschap: http://fr.wikipedia.org/wiki/Open_source ...
0 x
Frederic
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/12/08, 16:27

Grelinette, heb jij iets te maken met de gelijknamige tool?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 07/12/08, 16:47

@ Grelinette:
Niet de stappen en de kosten van het indienen van een patent zijn de belangrijkste obstakels, het belangrijkste is marketing: er is werk en zorgen aan de winkel! Zelden zijn uitvinders ook goede verkopers.

Wat "genie" betreft, vind ik dat een ontoereikend criterium. Wat nodig is, is een product dat past bij een bestaande of potentiële markt.
Genius is totaal overbodig, behalve dat het een bron van voldoening is in het gebruik exclusief van de uitvinder: zelfs heel echt, niemand zal geïnteresseerd zijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten