elektrolyse verbeterd

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 30/11/05, 15:52

persoonlijk adviseer ik niet om testen met zwavelzuur te doen en het kan zeer effectief zijn, maar het is erg gevaarlijk (ik heb persoonlijk verschillende kleding met deze m gegeten ....) Ik zal testen doen met azijnzuur (vinnaigre! verkocht 0.30 euro de liter op een groot oppervlak) het is goedkoper en ecologischer

Ik hou je op de hoogte van de maatregelen
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 30/11/05, 19:35

Er komt iets in je op, is het niet wenselijk
H en O2 afzonderlijk oogsten? Pas na elektrolyse
de geproduceerde gassen zijn van explosieve proporties.
Misschien is het logisch om ze gescheiden te houden tot gebruik.
Ik denk met name aan een lasklus
minimale druk en een ontstekingsmengsel
onder druk is het heet.
Vooral als je het in brand steekt.
:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 30/11/05, 21:55

Naar mijn mening scheidt het zich vanzelf

laat het me uitleggen ... waterstof is een gas dat 16 keer lichter is dan zuurstof en het vrijkomt bij elektrolyse en twee keer zo belangrijk
dus in de vrije ruimte boven de platen en de vloot worden de bovenste 2/3 ingenomen door waterstof en de onderste 1/3 door zuurstof

1 slang om de waterstof hierboven op te vangen
1 slang gelijk met de vloot voor zuurstof
en voila

als ik ergens een fout maakte, omdat ik niet wil dat iemand zijn gezicht blaast omdat ik onzin zei ...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 01/12/05, 01:38

Goedemorgen.
Waarom breek je je hoofd om elektrolyse opnieuw uit te vinden?
Ik heb je geciteerd bruin gas, als een nummer.
Met een tank, sterk basisch (soda), waar invallen, een reeks roestvrijstalen tussenlaagelektroden, waartussen de ingangsspanning is verbonden (verdeeld) die is verbonden met de twee uiteinden, in zoveel minimum onder spanningen die voldoende zijn voor de ontleding van water.
Het eenvoudigste is om het zojuist gevormde gasmengsel achter te laten in dezelfde ideale verhoudingen voor de hercompositie van water (stoïchiometrisch mengsel); de energie zal maximaal zijn (en kan meer zijn dan verwacht, omdat er niet alleen pure H2 en O2 zou zijn). Er moet bij de constructie, voor corrosie en lassen, aandacht worden besteed aan druk- en temperatuursensoren om de huidige, eenvoudige niveausensoren af ​​te snijden om water en een klep opnieuw te leveren; door de beveiliging te verdubbelen, is er een groter risico ...
Als essentiële voorzorgsmaatregel moet het teruggewonnen mengsel vóór gebruik over de platen worden geleid, door een of zelfs twee waterfilters (betere barrière om een ​​mogelijke terugslag te stoppen).
Gas wordt op aanvraag en onder zeer lichte druk geproduceerd en wordt onmiddellijk gebruikt. Zorg voor een waterdicht inspectieluik om de tank te controleren en schoon te maken, controleer het waterniveau in de filters, na matig gebruik.

Voor de elektrolyt is het leerzaam om belangstelling te hebben voor CFR en Bingo Fuel JL Naudin http://jlnlabs.imars.com/cfr/ape/index.htm
http://jlnlabs.imars.com/cfr/html/cfr12fr.htm
Zuiveringszout of potas ziet er interessant uit. Maar een week geleden vond ik het nog origineler en veelbelovender; water gemengd met houtas http://omael.net/hydroplasmol/_projet_page_1_.htm
We moeten duidelijk onderscheid maken tussen elektrolyse en deze 3 genoemde ervaringen:
-Brandstof, brandbaar gas als gevolg van de ontleding van steenkool in water, onder sterke stroming.
-De CFR (gezegd, koude fusie), roestvrij staal en wolfraam elektroden (dragen onder een sterke boog), om water te verwarmen.
-De Hydro Plasmol Demonstrator, uitgevonden om de dure wolfraamelektrode te vervangen door ijzer; het toevoegen van plantaardige houtskool aan het mengsel, verzwakt lichtenergie en versterkt warmte-energie.
Dit laatste apparaat, met een grote magneet onder de pot, zou de synergetische theorie van hebben ervaren RLVallée (koolstof onderworpen aan een magnetisch en elektrisch veld, dat bètastraling uitzendt); maar het lijkt ook een beetje CFR te doen, met de boog in het water; en ik denk dat er ook een beetje Bingobrandstof is, omdat het lijkt dat er ook een verbranding van koolstof in het water is.
Als het geen mix is, dit alles! : Idee:

Gegyx
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 01/12/05, 08:28

Zeer interessant!
Zeker, ik leer het elke dag op deze site!
Bingofioul, quasiturbine ... zoveel "conventionele" alternatieve oplossingen om vervuilende emissies te verminderen of zelfs volledig te elimineren
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 01/12/05, 10:25

pluesy zei: "waterstof is een gas dat 16 keer lichter is dan zuurstof en het vrijkomt bij elektrolyse en twee keer zo belangrijk
dus in de vrije ruimte boven de platen en de vloot worden de bovenste 2/3 ingenomen door waterstof en de onderste 1/3 door zuurstof "

voor info voeg ik ook toe dat het zuurstofatoom veel groter is, het neemt veel meer ruimte en gewicht in beslag

In 1 kilo water zit ongeveer 900 gram zuurstof

op dezelfde manier is in een kilo benzine waterstof slechts ongeveer 12%, de rest van het gewicht is in de meerderheid koolstof
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 01/12/05, 10:30

gegyx zei:
"Met een tank, sterk basisch (soda), waar invallen, een reeks roestvrijstalen tussenlaagelektroden, waartussen de ingangsspanning is verdeeld (verdeeld) die is verbonden met de twee uiteinden, in zoveel minimale onderspanningen voldoende voor ontleding water. "

na soortgelijke samenstellingen te hebben gezien, zou ik willen specificeren dat het voor het maken van dit soort tank noodzakelijk is, zoals voor een autobatterij om de tank in 6 te scheiden en niet om 6 elektroden in dezelfde tank te plaatsen, omdat anders de elektriciteit van elektrode + verbinden die tenminste zonder door de tussenliggende elektrode te gaan en dit komt neer op een elektrolyse in 12 v
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 01/12/05, 12:01

Reactie op gegyx:

Ik probeer het wiel niet opnieuw uit te vinden. Er is eigenlijk bruin gas, dat ik ontdekte na mijn interesse in elektrolyse, wat daarom normale elektrolyse is, en die O2 en 2H2 combineert.

Ik ben gewoon op zoek naar een economische oplossing om de maximale hoeveelheid gas te maken met de minimale stroom, dat wil zeggen de elektrolyse optimaliseren. En het blijkt dat het het beste is om lage spanning, bijvoorbeeld 2V, en hoge stroom te leveren.
Dit is precies wat de bruine gastoortsen doen, ze hebben 120 cellen die bijvoorbeeld 12A onder 2V trekken en ze in serie op 240V zetten. Ze zijn daarom in staat om 12x0.667x120L / h, of bijna 1000l / h te genereren.

Maar volgens de experimenten die we gisteren met dudu hebben gedaan, zal het heel moeilijk zijn om een ​​celtekening 12A onder 2V te produceren. Naar mijn mening is het zonder wateradditief onmogelijk.

Nuttige reactie:
Voor de serialisatie lijkt het niet nodig om de cellen te scheiden! In het begin dacht ik dit ook, maar ik heb het uitgeprobeerd en dat was het niet.

In feite wordt het vrij eenvoudig uitgelegd, de stroom zoekt altijd de kortste weg.
Laten we dus 2 platen met een dikte van 100x100 op 1 mm afstand van elkaar 10 mm toelaten.
Een van de platen is het meest, de andere het minst. We slagen erin om 1A onder 12V te krijgen (door een additief toe te voegen). We leveren 0.667 l / u voor een vermogen van 12 W.

Dan plaats ik een 3e plaat tussen de 2, in het midden. Er zal dezelfde "weerstand" zijn tussen de 2 elektroden (zelfs iets minder omdat de dikte van de centrale plaat betekent dat er niet langer in totaal 1 cm water maar 9 mm is). Dus op de 12V zullen we altijd 1A tekenen. Maar nu heb ik 2 cellen, elk aangedreven door 6V en 1A.
Nou, ik maak 2x meer gas voor hetzelfde vermogen, dat niet is verplaatst (12 W).
Op dit principe kunnen we doorgaan met het intercaleren van andere platen, tot het moment dat het aankomt op 2V per cel.

A+

Cyril
0 x
stereo11
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/11/05, 09:50




par stereo11 » 01/12/05, 17:25

hoi nlc ...
Je hebt niet geprobeerd je borden dichterbij te plaatsen ... in plaats van ze op 1 cm te zetten, bijvoorbeeld op 1 mm?
Wat heb je eerder geprobeerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 01/12/05, 18:05

;)

Hierboven was het alleen voor het voorbeeld en om aan te tonen dat de serialisatie van cellen in dezelfde container kon zijn.

Ik werk eigenlijk al met afstanden in de orde van mm, of zelfs minder.
De zorg is dat als het te dichtbij is, de bubbels vast komen te zitten. Om een ​​goede elektrolyse te hebben, denk ik dat we het volgende moeten doen:
- Zeer korte afstand tussen de elektroden (bijvoorbeeld 0.5 mm)
- Watercirculatie om de bellen te verwijderen
- Vrij groot gebied van elektroden
- Additief in water om het geleidend te maken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten