elektrolyse verbeterd

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/10/14, 00:11

Ik dank u voor het maken van de berekening en ik zal enkele onnauwkeurigheden en veel voorkomende idiomatische uitdrukkingen corrigeren die op grote schaal door de pers worden verteld ...
elephant schreef:OK, laten we zeggen (dit zijn geen "lange afstanden") 12.000 km / jaar gedurende 10 jaar (om een ​​orde van grootte te maken.
Ik voel in uw woorden een "waardeoordeel" om de waarde en interesse van deze voertuigen te minimaliseren, maar ze worden gekocht om geld te besparen en zijn gericht op mensen die veel rijden, we hebben meer gereisd dan 18.000 km per jaar met een enkele 106 elektrisch (met een actieradius van maximaal 70 km), we verwachten minstens evenveel te rijden met de e-up. Vandaag hebben we 140 km gereden op een enkele lading en in 5000 en een halve maand de grens van 3 km gepasseerd.
elephant schreef:5000 € / 120.000 km = 4 cent / km, 4 euro / 100 km, de prijs van 2,6 liters diesel. + 15 KWh, dwz 1,65 € / 100 km (nachttarief, ervan uitgaande dat u geen PV hebt)
De batterijen worden gegeven voor 2000-cycli, ook al reken ik op 120km per cyclus, een mogelijke kilometerstand van 240.000km is het dubbele van uw schattingen.
Dit zet vraagtekens bij uw berekeningen en het idee van de kosten van batterijen dat wordt irrelevant, omdat we dan kunnen overwegen dat hun levensduur groter zal zijn dan de rest van de auto ...
elephant schreef:Dus 2,6 + 1,65 = 4,25 € / 100 km, ofwel de prijs van 2,8 liter diesel / 100 km. Oké, dat is oké. Ik ben blij dat ik de berekening heb gedaan (bij benadering, ik ben het ermee eens, ik heb geen rekening gehouden met de financieringsrente op de extra kosten van de batterij - gemakkelijk 40% van de prijs in 4 jaar -) omdat de fabrikanten discreet lijken over de prijs van de batterij vertegenwoordigt nog steeds, eens, meer dan 50% van de prijs van een nieuwe kleine auto (8500 €) en 40% van de prijs van "brandstof".

Gezien de verminderde autonomie blijft het nog steeds een transport dat ontoegankelijk is voor de armen.
Het eeuwige cliché van autonomie is een stompzinnigheid, zoals die van de minibus 4x4 waarmee je alles kunt doen, en vooral het ego van zijn eigenaar kunt vleien ...
Autonomie is voldoende voor alle dagelijkse ritten van 80% van de huishoudens. Omdat we de e-up hebben, laden we gemiddeld één dag op 2 ... Te lage autonomie?
De onbelemmerde economie maakt het mogelijk om een ​​minivan of een cabriolet te huren voor uitzonderlijke reizen ...
Ik ben niet rijk, ik heb gewoon de berekeningswijze veranderd, veel armen spenderen meer dan ik in transport om minder kilometers te reizen ...

Ik heb 20m² zonnepanelen. Ze produceren genoeg om 25.000km per jaar met de e-up uit te voeren. Als het gaat om de kosten van batterijen, denk ik dat ze de auto zullen overleven en in staat zullen zijn om ze te recyclen om mijn zonne-energie op te slaan. Renault en Nissan hebben de levensduur van de batterijen gepland, ik ben van plan het idee in mijn voordeel te gebruiken.
Daarom experimenteer ik met een zeer geavanceerd BMS ontwikkeld door een lid van de forum... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/10/14, 13:07

Je moet gelijk hebben, Citro, je hebt absoluut geen gelijk, noch helemaal gelijk.

10. op 15000 km is dit het gemiddelde in België voor "Madame's car"
en sommige huishoudens kunnen aanpassen: als Madame bijvoorbeeld gaat trainen, kan ze de benzineauto van het gezin lenen.

Maar er zijn nog steeds veel gezinnen die niet de mogelijkheid hebben om tekenen te hebben (dak te klein of slecht gelegen, appartement, etc.) en ook daar moet je geld hebben of toegang tot krediet.

En ook de behoefte aan flexibiliteit: we kunnen niet alles programmeren. Vandaag was ik van plan om 80 km te rijden, maar niemand kan me verzekeren dat ik geen noodsituatie op Brussel moet nemen (70 km X 2) of Rochefort (100 km X2)

En bedankt, voordat je oplossingen oplegt, denk verder dan in onze besloten kring. Het inkomen van 60% van de huishoudens staat het niet toe.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/10/14, 23:11

Natuurlijk, en dat is niet mijn doel. :?
Ik probeer niet "op te leggen" of te verklaren dat 80% van de huishoudens moet overstappen op elektriciteit omdat hun dagelijkse ritten overeenkomen met het bereik van een elektrische auto ...

Om serene tijd aan elektriciteit door te brengen, moet aan de meerderheid van de boekhoudkundige criteria worden voldaan;
Dagelijkse kilometerstand, natuurlijk, maar ook
beschikken over de parkeerplaats en privé-heffing die niet op de openbare weg ligt,
routinematig reizen met weinig verrassingen ...

Ik weet dat je profiel helemaal niet compatibel is
maar veel ambtenaren, bureaucraten, boeren, arbeiders komen overeen met het profiel.
Ik bedoel iedereen die zijn eigen auto neemt omdat er geen bus of tramlijn is die overeenkomt met hun woon-werkverkeer, hun auto speelt de rol van bus of tram ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/10/14, 00:04

Daar zijn we het mee eens.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/10/14, 16:54

elephant schreef:Daar zijn we het mee eens.
Vanaf het begin. : Arrowu:
Het elektrische voertuig is geen universele manier van transport (nog niet ...). : Mrgreen:
Evenzo ziet het thermische voertuig dat de gebruiksgebieden steeds meer worden verminderd.
Stedelijke tolgelden, die wijdverspreid zijn, besparen elektriciteit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 22/12/14, 14:58

Ik geloof niet dat er nog steeds dit onderwerp is : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/12/14, 15:32

Ja Nul, we hebben onze Basken een moment gesleept Beeld

De toekomstige heren is de bubbelfiets :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/12/14, 18:09

Ik ben blij dat je nog leeft, nlc. Maar waarom heb je het onderwerp ontdekt?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/12/14, 21:06

elephant schreef:Ik ben blij dat je nog leeft, nlc. Maar waarom heb je het onderwerp ontdekt?
Hij zei het, omdat hij niet kan geloven dat dit onderwerp bestaat ... Sinds 9 maand en 35.000km dat hij in een elektrische auto rolt, onthoud dat hij ooit probeerde om bubbels te laten rollen een benzineauto verslaat hem ...
: Lol:

Vroeger werd gezegd dat waterstof een ketterij is, maar nieuwe lobby's proberen deze energievector op te leggen tegen en tegen alle wetenschappelijke en economische redenen die waterstof in feite veroordelen ...

Dit onderwerp is op de een of andere manier al jaren van tevoren met 20 gedemonstreerd ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/12/14, 12:35

Is het echt zo zeker dat waterstof een slechte zaak zou zijn?

- Allereerst is er geen massaproductie / opslag van waterstof in de huidige staat (Japanse fabrikanten die al een voertuig hebben of gaan uitbrengen op basis van waterstofbrandstofcellen gaan daarom een ​​eigen netwerk aanleggen met gestandaardiseerde aansluiting (iemand met een Honda-voertuig kan gaan "tanken" bij Toyota, Mazda of Mitsubishi en vice versa);

- Dan zullen ze het voorstellen na zijn extractie uit aardgas of methaan ...);

- maar de "afzettingen" van dit gas zijn potentieel enorm, en aangezien het een broeikasgas is dat zelfs nog belangrijker is dan Co2 ... zou het alleen maar gunstig zijn om de planeet ervan te ontdoen ...

- Dan is er nog de nog niet aangeboorde thermische zonne-energie waarvan het de hoogste tijd zou zijn om het potentieel te ontwikkelen (en een van de vectoren zou precies de opslag van waterstof in de vorm van mierenzuur kunnen zijn of wat weet ik? )

- dus de winning van waterstof uit het gas zou slechts een tijdelijk alternatief zijn ...

- op basis van deze logica zouden waterstofbrandstofcellen een duidelijke koers hebben voor de toekomst, en de omschakeling naar "alle niet-vervuilende waterstof", van productie tot omzetting in waterdamp, zou op dit moment al plaatsvinden kwam.

- aan de andere kant, met olie is niets vergelijkbaars mogelijk, de overgang met op een dag de nieuwe en definitieve explosie in de prijs van het vat zou zeer pijnlijke gevolgen hebben!

En dan de scheten van werknemers die in een gebouw werken dat is uitgerust met methaanopvang, hoeveel meter / kubieke / jaar? En die boerderijen boerderijen? : Mrgreen:

Als dat niet groen is! Beeld Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten