elektrolyse verbeterd

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 28/11/05, 14:46

In principe ben ik het met je eens.
Maar ik vind dat het gemakkelijker is om // in te voeren dan in series.

En voor hoogspannings-laagspanningsvoedingen is er niet meer verlies door Joule-effect dan 15V / 10A-voedingen.

Bekijk de functies van de module hierboven! Opbrengst 90%!
Uiteindelijk bestelde ik een andere, die uit 16A komt, en opbrengst 92%
Maar anders ben ik het met je eens, het komt minder vaak voor.

Op de serie of //:
Laten we uitgaan van een enkele cel, aangedreven door 1.5 V / 10 A
Zijn "weerstand" is daarom 0.15 ohm.

Nu heb ik een voeding van 15V / 1A en 10 cellen geplaatst.
Wij zijn het ermee eens, het zal precies dezelfde hoeveelheid gas doen.
Maar welke weerstand moet elke cel bieden?
De 10 cellen in serie hebben een weerstand van 15ohm, dus elke cel moet 1.5 ohm zijn.

Het valt nog te bezien welke de meeste ruimte inneemt en die het gemakkelijkst te produceren is, een enkele cel van 0.15oms, of 10 cellen van 1.5ohms.

Persoonlijk zie ik dit zo:
Maak een controlekaart die 16A met een hoge efficiëntie van 1.5 V kan uitvoeren. Maak de bijbehorende reactor.

Als het niet genoeg gas levert, of als we later willen proberen meer eruit te komen, voeg dan gewoon een besturingskaart / reactoreenheid toe en verbind de gasuitlaten met elkaar.

Laten we zeggen dat het gemakkelijker wordt om de bitsnelheden te verhogen.
Een beetje zoals het utopische ding, het laat 30L gas per uur vrij, als we meer op een vrachtwagen willen, zetten we er 2!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 28/11/05, 15:07

Nou, ik heb eerder wat elektrolysetests gedaan om te proberen het aantal ampère / liter gasrelatie te vinden.

Het lijkt erop dat het proportioneel is, dus ik wilde het controleren.

In een omgekeerde cocafles (pub!) Deed ik een elektrolyse van 3 minuten bij 2.8 A.

Het waterniveau is 1.5 cm gedaald.
Gasvolume gegenereerd = PI x cilinderradius kwadraat x hoogte.
Volume = 3.14159 x 4.6² x 1.5 = 99,7, laten we zeggen 100 kubieke cm.

Als het evenredig is, moeten we kunnen voorspellen hoeveel een elektrolyse van 1A moet genereren:
Theoretisch volume = 100 / 2.8 = 35.7 kubieke cm.

Dus laten we gaan, ik start een elektrolyse van 1A gedurende 3 minuten.
Het niveau daalt met 5 mm.
Dus volume = 3.14159 x 4.6² x 0.5 = 33.2 cm kubiek.

Het verschil is niet enorm, ik denk dat het evenredig is. Vooral gezien de precieze metingen ...

Het is dus geweldig, we kunnen op basis van de huidige hoeveelheid gas voorspellen die we zullen genereren!
1A en 33.2 cm kubus in 3 minuten geeft ons een stroomsnelheid van 0.66 l / u

Dus 1A = 0.66 L / u

Om 30L / h te halen, hebben we daarom een ​​elektrolyse van 45A nodig.
Als deze elektrolyse wordt uitgevoerd onder 2V, met een voeding van 90%, geeft dit ons een verbruik van 7.3 A op de alternator. Beter dan utopie !! ;)

Dus voor ongeveer vijftien ampère kun je 60L / h halen.

Uiteraard is dit alles theoretisch, het is nog steeds noodzakelijk om elektroden te vervaardigen die in staat zijn om al deze stroom onder slechts 2V te trekken. Grote gebieden, of heel dicht bij elkaar, of elektrolyt geleidend gemaakt, enz ...

Het valt ook nog te bezien of we met deze grootteorde van gas (30 l / u) erin slagen om tot 50% brandstof te besparen zoals aangegeven door de heer Moreau ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 28/11/05, 17:18

96500 coulombs zijn nodig om 1 g waterstof vrij te geven, d.w.z. 96500 / 3600 = 26.8 Amperehours
deze gram waterstof heeft een volume van ongeveer 12 liter en bevat ongeveer 33 wh aan energie (120 / 000)

we krijgen ook 8 g zuurstof die 6 liter inneemt

dus met 27 ampère krijgen we 18 liter mengsel dat 9 g weegt en ongeveer 33 wh levert



Heb je aan de gelijkrichtdioden in je voeding gedacht, ze maken nog steeds 0.6 V, de formule van het joule-effect is RX I2, dus met een weerstand van 0.1 ohm is 100 ampère, het is 100 * 100 * 0.1 of 1000 W verliezen

met 1 ohm 10 ampère nu 10 * 10 * 1 of 100w verliezen

het is niet voor niets dat edf de spanning in zijn lijnen pissig maakt
de verliezen door joule-effect nemen toe met het kwadraat van de intensiteit ...
hoe minder intensiteit we hebben, hoe minder verliezen we hebben ...

om nog maar te zwijgen over de draden en schakelaars die zo'n intensiteit kunnen passeren, je kunt ze over het algemeen niet vinden in de winkel op de hoek en als je vindt tegen welke prijs ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 28/11/05, 17:56

Gelijkrichtdioden? Maar ik heb er geen.

Mijn idee is om een ​​voeding van 2V / 10A te maken om een ​​reactor te voeden die 10A verbruikt. Op dit huidige niveau, met een correcte draadsectie en gezien de lengte van de draden (niet te vergelijken met EDF en zijn km lijnen!), Zullen er niet veel verliezen zijn.

En dit type stroomvoorziening bestaat allemaal met een rendement van 92%.
We verbinden de input van de module op de autobatterij (geen rectificatie) en zijn output op de reactor. Dat is alles.

10A aan de reactorzijde trekt 1.8A op de batterij.

Volgens uw berekeningen geeft 1 uur tot 27 ampère 18 liter. Dus 1 ampère gedurende een uur geeft ons 0.66 liter.
Cool, het bevestigt mijn resultaten!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 28/11/05, 18:11

Goedemorgen.
Ik heb niet geëxperimenteerd met metingen, maar waarmee elektrolyseert u?
Gedistilleerd of leidingwater; met een elektrolyt of zonder; zuur of basisch?
Naar mijn mening, als de elektrolyt dat is sterk basic (zuur, het valt metaal aan), de afstand tussen de elektroden is geen probleem meer.
Ik was erg geïnteresseerd in ' bruin gas Wie gaat voor wonderbaarlijk; zoveel kwaliteiten worden hem toegeschreven. Ik had het idee om hierboven een onderwerp te maken, voor een huishoudelijke installatie om een ​​autogene toorts te voeden, efficiënter is goedkoper dan acetyleen (en het lijkt adaptief aan materialen). Verschillende typen en kopieën van dit apparaat zijn wereldwijd beschikbaar; high-end voor de industrie en zeer duur voor het individu.
Het principe: basismengsel, cellen van 2 volt in serie, om te komen tot 110v of 220v, zonder toevoeging van een transformator (bron van hogere verliezen); sensoren en elektronisch beheer (en zelfs simplistisch) om te voorkomen dat het systeem racet en explodeert. Grote binnenlandse stroomsterkte, omdat er geen wonder is, er geen over-eenheid is ... Het voordeel is dat het stoïchiometrische mengsel ideaal is in zijn verhoudingen en in de superieure kwaliteit van de vrijgegeven energie.
Om terug te keren naar het boordsysteem, is het eenvoudigst om parallel voor de gasstroom groepen van 6 cellen in serie te schakelen voor 12v. (Meyer manier). (Maar daar, beperkt door de kracht van de batterijen).
Roestvrij stalen roosters, intermediair in een zeer eenvoudige elektrolyttank; de spanning van 12v gedeeld tussen de cellen.
Dit principe, om de explosie van de standaardbrandstof van het voertuig te stimuleren, op de manier van Moreau ... Omdat er zeer weinig gas wordt geproduceerd. (De auto van Meyer zou alleen op water hebben gereden, omdat hij een supereenvoudige manier zou hebben gevonden om water af te breken).
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 28/11/05, 20:27

In mijn tests gebruikte ik gewoon leidingwater.
Voor bruin gas is dit niets meer of minder dan het resultaat van normale elektrolyse, omdat het gas noodzakelijkerwijs de juiste hoeveelheid zuurstof bevat om te combineren met waterstof.

Maar zoals u zegt, het pompt veel stroom. Maar voor gebruik als een brander is het niet erg serieus! Dat gezegd hebbende, een uur waterbrander kost naar mijn mening veel goedkoper dan het equivalent in gasfles + zuurstoffles ...

Ik dacht dat ik een paar dagen geleden 1000L / h-apparaten zag die in de 3000W verbruikten.

3000W is 13.6 A bij 220 V. Eén cel produceert 9 liter gas per uur (13.6 x 0.66). Dus 110 cellen (220V / 2V) geven 990L!
Dus het plakt veel!

Welnu, nadat ik de auto heb getest, maak ik een zaklamp! ;)
Hiermee kan ik mijn pantoneactor op mijn uitlaatpijp lassen;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 28/11/05, 21:26

zeer interessant dit onderwerp.

Bedankt nlc, voor het delen van je gedachten. : Wink:


Kunnen we niet overwegen om een ​​hele reeks concentrische roestvrijstalen elektroden te gebruiken om het oppervlak van de elektroden te vergroten?
Zoals meyer, maar in plaats van 2 geneste buizen die | - |. | + | Vertegenwoordigen, zouden we verschillende geneste buizen hebben die | - |. | + |. | - |. | + | .......

Ik weet niet of het zou werken ...
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 29/11/05, 09:48

Ja, het is een idee. Ik denk dat er verschillende manieren moeten zijn om dit te doen.

Anders bekijk ik momenteel mijn standpunt over de serie / parallel.
In mijn hoofd was het gemakkelijker om een ​​parallel te maken, maar het is te zien, omdat het met de parallel noodzakelijk is om elektroden met nog meer oppervlak te maken.

Op 13.6V konden we eigenlijk 8 cellen in serie plaatsen (1.7 V per cel), deze 8 cellen trekken 2A op de batterij. Een cel zou daarom 0.85 ohm zijn. Een dergelijk samenstel zou 10.67L / h gas produceren voor een verbruik van 2A op de batterij.

Dan kunnen we parallel 2 andere groepen van 8 cellen in serie plaatsen, en we zouden 32L / h gas hebben, voor 6A verbruikt op de batterij.

Op het niveau van stroomsterkte doen we het 2x beter dan Utopia voor dezelfde hoeveelheid gas !! 8)

Het blijft goed om dit allemaal in de praktijk te brengen en in een minimale ruimte te integreren ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 29/11/05, 10:30

de interne weerstand van een elektrolyseur is niet het prioriteitsprobleem dat moet worden aangepakt ninporte welke batterij voor auto op 50 euro in een zeer laag voor elke cel (2v / 500 A) in de orde van 0.004 ohm ca iedereen weet hoe het moet (we vergroten het oppervlak van de platen we benaderen ze zoveel mogelijk en we verhogen de zuur- of baseconcentratie)

het probleem om te vechten is het batterijeffect, hij is degene die de opbrengst laat dalen in elektrolyse of elektroliet met lage interne weerstand

van mijn kant heb ik enkele tests gedaan met twee roestvrijstalen deksels (bron e leclerg eco +) die in hun midden zijn verbonden door een plastic plug-expandet (het gedeelte en hetzelfde over de hele lengte en het verkoopt zelfs per meter) met een wasmachine van kunststof in het midden om de afstand van 1 mm te behouden, allemaal gehandhaafd door twee roestvrijstalen moeren

het bruikbare oppervlak en 100 cm2
in de open lucht gaf ik het door aan de GBF en ik leidde een capaciteit van 160pf af

In zuiver water deed ik dezelfde manipulatie en ik kon niet meten dat de capaciteit te hoog was en de spanning op de klemmen van mijn cel stiekem klaagde, dus ik werd continu gestreken met een batterij van 18v draadloze boormachine en daar. ..
4 ampère in zuiver water zonder zuur of bijtende soda en een indrukwekkende stroom bubbels en wanneer ik het sap snijd een spanning van 2v die enkele tientallen minuten aanhoudt en die heel langzaam daalt
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 29/11/05, 10:54

Nou, ik weet niets over chemie, maar het stapeleffect waar je tegen moet vechten, waar komt het vandaan?
Het komt van de elektroden, toch? Wie reageren er ook tijdens elektrolyse?
Is er geen metaal dat het batterijeffect niet zou hebben?

Als u 4 ampères in uw assemblage zou laten circuleren, zou u 2.6 l / u gas genereren. Inderdaad, het begint goed te worden gezien aan de bubbels!

Aan de andere kant, als we de "weerstand" van uw elektroden berekenen, is het daarom 4.5 ohm.
Als u de assemblage met 2V had geleverd, zou u een verbruik van 0.44A hebben gehad. Ten slotte is het theoretisch omdat ik niet weet of we water als een "weerstand" kunnen beschouwen.

Hoe dan ook, het ideaal is om een ​​assemblage te maken die het gebruik van kraanwater zonder toevoegingen mogelijk maakt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten