Warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?




par Christophe » 09/04/20, 14:34

epfyffer schreef:De galva bevindt zich inderdaad op het zonnecircuit en de plastic hulzen worden gebruikt voor het zwembadcircuit.


Ik twijfelde er niet aan: maar hoe zit het binnen het knooppunt? De gegalvaniseerde elementen zijn conisch dus ze moeten op ijzeren of gegalvaniseerde elementen gemonteerd worden ... Wij staan ​​hier voor een volledig "hybride" onderdeel!

Gezien de lassen is er een grote kans dat er 2 "collector" kamers zijn voor de RVS buizen die beginnen bij de 2 lassen ...

epfyffer schreef:Ik vraag me af waar het deel dat blauw is geverfd van is gemaakt ... het is niet-magnetisch, alleen het soldeer en de uiteinden tussen het soldeer en de gegalvaniseerde fittingen reageren op de magneet. Het interieur (het glycolcircuit), dat van roestvrij staal moet zijn gemaakt, plakt volledig aan de magneet.


Ik vraag me ook af ...

Het is waarschijnlijk een niet-magnetisch roestvrij staal, trouwens, een professional last normaal gesproken geen roestvrij staal met niet-roestvrij staal ... wat hier het geval lijkt te zijn.

De lichamen van recente zwembadwarmtewisselaars zijn over het algemeen gemaakt van polymeer ...

Welk gewicht in totaal?

epfyffer schreef:Als ik besluit om mijn wisselaar toch te monteren, zou hij dan nog 1 of 2 seizoenen meegaan of zal hij binnen 2 maanden doorboren?


Ik denk dat het veel langer zal duren dan dat ... : Cheesy:
1 x
epfyffer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 08/06/11, 10:43
Plaats: Zwitserland
x 1

Re: warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?




par epfyffer » 10/04/20, 10:23

voor het gewicht zou ik tussen de 15 en 20 kg hebben voor deze wisselaar die ongeveer 70 cm lang is. Super zwaar ...

Omdat deze wisselaar er is en het me bijna niets kost, zou ik toch gemotiveerd zijn om hem toch te monteren, ondanks het feit dat ik met mijn zout water en mijn elektrolyser ben ... Als de assemblage 6 maanden per jaar draait (max ik ​​denk, ik ben in de bergen op 850m boven zeeniveau in de Alpen, op het zuiden gericht maar toch op hoogte ...) en de warmtewisselaar wordt opgegeten, maar over 5 of 10 jaar zal het zwembad hebben verdwenen met de kinderen die (te) groot worden en het huis verlieten ...

Zo denkbaar om deze wisselaar te monteren zonder rekening te houden met de corrosie van het apparaat?
0 x
_________________________
http://www.pouleto.ch/solaire
Onze kleine bijdrage aan een groenere wereld ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?




par Christophe » 10/04/20, 10:53

epfyffer schreef:voor het gewicht zou ik tussen de 15 en 20 kg hebben voor deze wisselaar die ongeveer 70 cm lang is. Super zwaar ...


Zo erg dik! Maak je geen zorgen meer, je zult 30 jaar stil zijn voordat het doordringt !! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

epfyffer schreef:Zo denkbaar om deze wisselaar te monteren zonder rekening te houden met de corrosie van het apparaat?


Helemaal !

Denk maar aan het monteren NA DE FILTER, MAAR VOOR de chlorinator natuurlijk !!

We monteren altijd een wisselaar na filter zodat deze niet vuil wordt ... simpelweg ...

Ook een zwembadwarmtewisselaar wordt in bypass gemonteerd: alle circulatiestromen MOETEN NIET in de warmtewisselaar passeren (tenzij u een zeer kleine pomp zoals 400-500W heeft, maar dat zou me verbazen) ... Het beste is om zorgen voor een verstelbare bypass ...
0 x
epfyffer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 08/06/11, 10:43
Plaats: Zwitserland
x 1

Re: warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?




par epfyffer » 10/04/20, 13:38

Nou wat goed nieuws! Dus ik kan met dit stuk op de montage, het is geweldig!

Bedankt voor de feedback en informatie over de montage, het is geweldig en zeer informatief ... Ik zou dit ofwel voor de filtratie / pompgroep of liever na de elektrolyser hebben gemonteerd.

En voor de bypass zal het sowieso handmatig zijn met de mogelijkheid om de openingen aan te passen!

Dank je wel!
0 x
_________________________

http://www.pouleto.ch/solaire

Onze kleine bijdrage aan een groenere wereld ...
epfyffer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 08/06/11, 10:43
Plaats: Zwitserland
x 1

Re: warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?




par epfyffer » 10/04/20, 14:18

Uh ... een beetje meer vraag zolang we het hebben over mijn wisselaar en zijn samenstelling ...

Mijn zonnecircuit is 100% koper (zelfbouw). Dus ik zal het zonnecircuit moeten aansluiten op de twee uiteinden van mijn wisselaar ... die momenteel in gegalvaniseerd is gemonteerd! ouch, hier denk ik terug aan mijn noties van chemie en elektrolyse! Het is me verboden om te onthouden, toch?

Dus hey, als het gewoon een kwestie is van het vervangen van de ellebogen die momenteel op de uiteinden van de wisselaar zitten door ellebogen en koperen fittingen, is dit niet het probleem, maar afhankelijk van wat er zal zijn in de wisselaar, is er een probleem met mijn circuit dat koper is?
0 x
_________________________

http://www.pouleto.ch/solaire

Onze kleine bijdrage aan een groenere wereld ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?




par Christophe » 11/04/20, 12:19

Goed nota, ik denk dat u alle informatie in dit document zult vinden op galvanische koppels

galvanische corrosie.pdf
(1.5 miljoen) Downloaded keer 914


Screenshot_2020-04-11 index pdf.png


Raak dan ook niet in paniek! Deze tafel is al gemaakt met 2% zout! Ter herinnering: zeewater is 1,5% (15 g zout per liter)!

Dus met vers water, behalve om echt het slechtste koppel te nemen, duurt het jaren voordat er een lek is ... en opnieuw ...

We zien dat tin en koper beperkt is ... : Cheesy:

Ik ken echter geen andere methode voor het monteren van koperen buizen dan krimpen / bicone! : Cheesy:

Het koper-nikel-paar, dus roestvrij staal is beter bestand dan zacht ijzer ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?




par sicetaitsimple » 11/04/20, 12:27

Ja, tenslotte, als er vooral geen reden tot paniek is, komt dat omdat deze "mengsels" van verschillende tinten met koper aan de glycolwaterzijde zitten ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?




par Christophe » 11/04/20, 12:31

Ja, maar hij heeft toch gelijk de vraag te stellen.

Zwembadwater corrodeert hoe dan ook "alles" !!

Door de oxiderende kracht van desinfectiemiddelen maar ook omdat het "open" water is en dus constant zuurstofrijk ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?




par sicetaitsimple » 11/04/20, 12:40

Christophe schreef:Zwembadwater corrodeert hoe dan ook "alles" !!


Er is geen zwembadwater in het circuit dat koper bevat, het is pekel.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: warmtewisselaar: titanium of roestvrij staal? of andere ...?




par Christophe » 11/04/20, 12:42

Geen grapje? : Cheesy:
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 154 gasten