Vragen over bloemenweide.

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 28/04/20, 12:18

Bedankt voor dit bericht.
Au ... dan zal de opbrengst laag zijn.
Hoe moeten we een prachtige bloemrijke weide van de luiaard hebben?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 28/04/20, 17:18

Begreep ik het goed of niet goed: je ging uit van "kale grond" of je wilde een gazon maken dat niet voldoende "gebloeid" was ...

Op kale grond zal het stijgen.

Ik had het over een "doorzaaien" om de flora te verrijken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 28/04/20, 17:22

Mijn "bloemrijke pariarie" is gewoon een hoop luiheid: een enkele keer heel laat maaien (normaal oktober - dit jaar was het in maart van jaar n + 1). En veel geduld. Dit zal "glijden" naar een floristische compositie waarin er steeds meer inheemse bloemen zullen komen: die welke precies overeenkomen met jouw klimaat en jouw bodem. En wie is in symbiose met de lokale fauna! Dus het is duurzaam ...

Let op: één keer maaien per jaar (of beter: twee zones afwisselen, één die niet wordt gemaaid in jaar n, wordt gemaaid in jaar n + 1, wat werd gemaaid in jaar n, zal niet in jaar n + 1: veel insecten overwinteren in hoog gras en worden zelfs bij laat maaien geslacht; afwisselend overleeft de helft, reproduceert in de zomer, dringt alles binnen en begint opnieuw ...) . Maar zonder te maaien, gaan de braamstruiken heel snel tot rust (vogelsoorten), wordt het een woestenij, en dan, tien jaar later, heb je de pioniersbomen ... Natuurlijk, in ons klimaat, zonder menselijke actie, het evolueert in een bos!
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 28/04/20, 18:02

Je hebt het goed begrepen, het is geen kale grond maar een gazon dat ik lui laat leven dat ik word.
Ik 'genees' mezelf door te bewonderen dat de natuur het overneemt in plaats van niet te verdragen de ene stam hoger te zien dan de andere, en uiteindelijk een grond die door de zon wordt geroosterd.

Omdat ik nog lang niet genezen ben door jaren van dogma, wilde ik opnieuw handelen door deze groene massa een beetje te kleuren met een paar bloemen (zoals de bloemrijke gazons van stadstuinders hier, maar ze worden nergens voor betaald). ..)

Momenteel zijn de krekels dolblij en maken een ongelooflijk kabaal in deze weide. Alleen de menselijke buren begrijpen het niet (ik ben in de stad), sommigen vragen me of het goed gaat, want de makelaars ruiken de goede klap van de oude man die daar niet meer aankomt : Wink:

Trouwens, ik plak hier mijn vraag over de moestuin (nadat ik mijn gazon zijn eigen zaden had ontnomen, wilde ik deze herovering optimaliseren)
Momenteel is het gras hoog en erg groen, de zaden duidelijk zichtbaar.
Wanneer zijn deze zaden in het natuurlijke proces klaar om een ​​weide te zaaien?
Hoop van u te horen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 28/04/20, 19:20

taam schrijft:
... deze groene massa met een paar bloemen (zoals de bloemrijke gazons van stadstuinders hier, maar ze worden nergens voor betaald ...)



Opgelet, in het algemeen zijn de "bloemenweiden" van de steden in feite een mengelmoes van sierplanten (vooral eenjarige planten) ... Met vaak veel onkruid (chenopoden, zaai distels ...) ... algemeen, elk jaar vernieuwd.

Het is allesbehalve een "bloemrijke weide".

Voorbeeld van samenstelling, willekeurig gegeven:

SAMENSTELLING
- Gemeenschappelijke zorg
- Centaury van Blueberry
- Cosmos sulfureus
- Schutblad onsterfelijk
- Zinnia elegans
- Zwarte sorghum
- Oliehoudend vlas
- Kleurstof coreopsis
- Gevarieerde grote goudsbloem
-Dahlia


https://agrifournitures.fr/melanges-pra ... 1c88d68900

Vertel me welke is in een "natuurlijke" weide ??? [Er is er een, ook al kwam hij vaker voor in de velden, voordat hij "verdween" bijna als de klaproos ...]

Maar je weet heel goed dat je de stadsbewoner moet misleiden, hem moet laten geloven dat hij verbonden is met de natuur ... dat het platteland naar de stad is gekomen! Het is een subtiel werk van landschapsarchitecten over onze onderdrukte verlangens.

Deze "weiden" zijn niet meer weiden dan dat stadslandbouw een optie is om steden te voeden ... Ze "voeden" heel weinig lokale entomofauna - deze grote overdreven bloemen interesseren geen enkele serieuze foerageer. Buiten de stadsbewoner!

Maar stadsbewoners geloven het.

Dus ga miljoenen uitgeven!

[Het was lang geleden dat ik een tirade had uitgesproken. Dit is niet voor jou. Het is een "algemene reflectie", ter gelegenheid van uw bericht!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 28/04/20, 19:26

taam schrijft:Trouwens, ik plak hier mijn vraag over de moestuin (nadat ik mijn gazon zijn eigen zaden had ontnomen, wilde ik deze herovering optimaliseren)
Momenteel is het gras hoog en erg groen, de zaden duidelijk zichtbaar.
Wanneer zijn deze zaden in het natuurlijke proces klaar om een ​​weide te zaaien?
Hoop van u te horen.


Wanneer de plant of bloeiwijze (groepering van bloemen) begint uit te drogen.

Wrijf in je handen: als de zaden gemaakt, droog, loskomen, is het goed ...

Het lijkt mij vroeg - ook al hebben de paardebloemen al hun zaad "ballen" gemaakt met parachutes!

Rijping is, net als bloei, een continu proces tot de winter ... De soort zal elkaar opvolgen.

Waarschuwing: houd er rekening mee dat de meeste van deze zaden inactief zijn en niet direct ontkiemen. Ze brengen eerst de zomer en dan de winter door. Droogte, kou, enz ... zullen ze "transformeren" en ze de mogelijkheid geven om te ontkiemen.

En pas op: de ongelooflijke overvloed aan planten (vaak duizenden zaden) is er alleen om het lage vroege succes te compenseren! In een weide die niet in balans is, zal slechts één zaadje de voet vervangen als hij sterft! Terwijl deze duizenden, tienduizenden, honderdduizenden zal hebben voortgebracht. Een heel domme natuurwet!
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 29/04/20, 11:38

Bedankt voor al deze informatie!
Ik heb de indruk dat de zaden van kruiden aan hun stengels blijven zitten in tegenstelling tot die van paardebloemen.
Misschien vallen ze beetje bij beetje, voordat de stengel opdroogt?
Trouwens, als je je moestuin bedekt, zaait het dan niet automatisch de weide?

Hier is mijn weide, paars en geel op dit moment en alleen waar het gras laag is.
29-04-20.JPG
29-04-20.JPG (149.98 KB) 4207 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Vragen over bloemenweide.




par Did67 » 29/04/20, 12:19

Daar zijn het echte "weideplanten": paarse klaver en gehoornde lottier ...
1 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 29/04/20, 12:51

Ik had de bloembladen van de klaver herkend, maar dan voor de gele bloem ... dank je wel dat ik er snel nota van neem : Idee:
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Vragen over bloemenweide.




par Taam » 29/04/20, 13:13

Ik had mijn ogen niet voor de gaten, er staat nog iets anders in bloei in de wei na de regen, 40 cm hoger ... en met mensen op het balkon die niet om de man met de lens geven.
toebehoren
bloem + insect.JPG
flower + insect.JPG (58.79 KB) 4194 keer bekeken
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten