Bestrijding van de Aziatische horzel in onze tuinen

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 16/05/14, 19:37

Maar waarom zou je deze onschuldige beestjes ten koste van alles willen doden?
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 16/05/14, 21:01

highfly-verslaafde schreef:Maar waarom zou je deze onschuldige beestjes ten koste van alles willen doden?

Ze zijn niet onschuldig. Ze zullen een ernstig ongeluk veroorzaken als ik niet ingrijp omdat de tak waarin ze hun nest graven 10 meter hoog is.

Voordat ik ze dood, beloof ik de gebruikelijke waarschuwingen te geven... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 16/05/14, 22:09

Onderwater horzels? LOL!
Serieuzer, de horzels bezetten gewoon een holte die bij hen past. Waarschijnlijk vooraf gegraven door een paar spechten.

Het doden van de horzels zal daarom op geen enkele manier het hypothetische probleem van het verzwakken van de genoemde tak oplossen.

Aan de andere kant zijn het de rupsen die je dankbaar zullen zijn dat je hun ergste vijanden hebt verwijderd en uiteindelijk....de boom zal er zeker minder goed aan toe zijn.

Dat is jouw keuze ....
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 16/05/14, 22:16

Bovendien, als je naar je foto's kijkt, zul je zien dat de boom al met de oplossing is begonnen: de schors heeft zeer duidelijke groeischeuren ter hoogte van de holte, wat betekent dat hij extra hout produceert om de kwetsbaarheid van het gebied te compenseren.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 17/05/14, 13:22

Horzels zijn wonderbaarlijke kartonmakers, maar geenszins punchers!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 17/05/14, 18:17

Ahmed schreef:Horzels zijn wonderbaarlijke kartonmakers, maar geenszins punchers!

Wie, behalve jij, sprak hier van "perforatorhorzels" ??? Persoon...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 17/05/14, 18:39

Omdat de horzels niet op de waarschuwingen reageerden, heb ik gisteravond rond 23 uur actie ondernomen.

Ik drenkte de doek in insecticide en hield hem tegen het vlieggat met behulp van de ladder op de juiste hoogte.

Foto's vanmorgen gemaakt:

Beeld

Beeld

Toen heb ik de ladder verwijderd... : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 17/05/14, 18:41

Ik vraag me af of ik me niet had laten misleiden door deze zin...8) :
Ze graven in de tak.

Je had het over gerichte vernietiging, maar ik zie dat je het, in tegenstelling tot je beweringen, op grote schaal toepast!:P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 17/05/14, 19:00

Geen horzel meer. Allemaal gedood... RIP.

highfly-verslaafde schreef:... Serieuzer, de horzels bezetten gewoon een holte die bij hen past. Waarschijnlijk vooraf gegraven door een paar spechten.

Verbazingwekkend! Het vlieggat heeft een diameter van 1,5 cm.

Ik stopte het met een stuk hout:

Beeld

highfly-verslaafde schreef:.. Aan de andere kant zijn het de rupsen die je zullen bedanken voor het uitschakelen van hun ergste vijanden en uiteindelijk ....

Nou, we zullen zien...

Op 10 meter van mijn eik, bij de buren, staat een den die geplaagd wordt door processierupsen. De buurman wil niets doen en zegt dat we Moeder Natuur moeten laten handelen. De horzels geven niets om zijn rupsen.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 17/05/14, 19:30

highfly-verslaafde schreef:Bovendien, als je naar je foto's kijkt, zul je zien dat de boom al met de oplossing is begonnen: de schors heeft zeer duidelijke groeischeuren ter hoogte van de holte, wat betekent dat hij extra hout produceert om de kwetsbaarheid van het gebied te compenseren.

Ongelooflijk !

Het gat in het nest bevindt zich op de plaats van een kleine tak die enige tijd geleden is gevallen, waardoor eerst een heel zacht hout overblijft en daarna een gat. Er zijn er genoeg (!) en er is altijd een uitstulping aan de basis van een tak, lang voordat er een holte is:

Beeld

Het blijft om de afmetingen van de holte te evalueren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten