Bestrijding van de Aziatische horzel in onze tuinen

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Bestrijding van de Aziatische hoornaar in onze tuinen




par Adrien (voormalig nico239) » 10/07/18, 01:03

izentrop schreef:DY-versie http://mielleriedesgraves.over-blog.com ... tique.html

de onderzoekers van INRA zeg dat het onzin is, maar hey, business is business
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, biedt de focus op valstrikken van stichters geen echte oplossingen in de strijd tegen de uitbreiding en predatie van de geelpootachtige horzel.


Als ik het principe begrijp, zijn alle insecten die via de kegel binnenkomen en door de gaten in het rooster naar buiten kunnen komen veilig. Dus de grote insecten die daarheen gaan worden door de horzels en ook de bijen niet snel genoeg gegeten. Het is een gratis bloedbad.
De hoeveelheid in de cagot is aanzienlijk. Daarna zullen we zeggen dat de insecten verdwijnen. :schok:


Alle val vangt lukraak .... of dit verfijnde truc of een omgekeerde fles met jam en honing of diep blauw licht op andere insecten.

In zekere zin is het dwaas, het doet denken aan de zogenaamde netten vissers die zouden moeten sorteren Beeld

Dit doet niets af aan de problemen van Aziatische horzels tegen bijen.

Het lijkt mij dat er meer interessante oplossingen bestaan, maar ik ben te lui om te kijken ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Bestrijding van de Aziatische hoornaar in onze tuinen




par Adrien (voormalig nico239) » 10/07/18, 01:05

Janic schreef:

Na, de keuze is tussen het verliezen van een aantal niet-gerichte insecten


Dus dat is geen slim idee

Niet-doelwitinsecten zullen waarderen Beeld
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Bestrijding van de Aziatische hoornaar in onze tuinen




par Adrien (voormalig nico239) » 10/07/18, 01:38

nico239 schreef:Het lijkt mij dat er meer interessante oplossingen bestaan, maar ik ben te lui om te kijken ... : Mrgreen:



Nou ja, ik heb er toch naar gezocht Beeld

Nou al op blind trapping ... maar was het nodig als hij ecologisch idioot lijkt?

https://www.terraeco.net/Pourquoi-il-ne ... 58870.html

Voor de bescherming van de bijenkast lijkt een van de zogenaamde "muzzle" -systemen (dat is degene die ik had gehoord) veel slimmer

Het is niet perfect, er zijn veel sites en imkers die erover praten en die succes of half succes vertellen en die de truc proberen te perfectioneren.

https://www.terraeco.net/Pour-proteger- ... 58880.html
de link is interessant omdat deze wordt becommentarieerd met verschillende meningen

de pdf van een uitgebreide constructie (op papier)
https://www.frosaif.fr/REPOSITORY/Musel ... il2017.pdf

Er zijn veel video's over "muilkorven"

Er is ook het gebruik van kippen (in plaats van kippen lijkt het)
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Bestrijding van de Aziatische hoornaar in onze tuinen




par Janic » 10/07/18, 07:48

nico hello
Janic schreef:
Na, de keuze is tussen het verliezen van een aantal niet-gerichte insecten

Dus dat is geen slim idee
Niet-doelwitinsecten zullen waarderen

Je zit helemaal onderaan, maar ik ben geen imker, dus ik zie het probleem alleen van buitenaf. Het ideaal is om enige Aziatische horzels raken en ander betekent dat u aangeven dat imkers testen (ik zelfs ergens gelezen dat sommige planten geplaatst in hun omgeving te beperken zijn proliferatie.)
De realiteit is wanneer de eerste drones begon een aantal bijen die moest de arm probleem hoofd nemen en niet wachten tot dit een groot probleem geworden decimeren. Het is in het begin dat een vuur moet worden gestopt, niet wanneer het hele gebouw in brand staat en dus, volgens brandweerlieden, voor de kostbare goederen die zich in het gebouw bevinden en die ook uiteindelijk verbrand zouden worden.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Bestrijding van de Aziatische hoornaar in onze tuinen




par phil53 » 03/08/18, 17:05

Op internet beweren sommigen dat ze hun netelroos met hennen moeten beschermen. Ik heb deze techniek aan mijn buren aanbevolen en wel, er zijn horzels en kippen die hun leven leiden zonder geïnteresseerd te zijn. Ik zag zelfs iemand poseren met een neus, ze keek ernaar zonder iets anders te doen, helemaal niet verleid.
Heb je feedback op dit onderwerp?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bestrijding van de Aziatische hoornaar in onze tuinen




par Ahmed » 03/08/18, 17:17

Omdat ik de gent gallinacea een beetje heb bezocht, betwijfel ik de universaliteit van de "anti-horzelgarantie": ze vertonen verre van allemaal hetzelfde gedrag. Dieren hebben elk hun eigen singulariteit, hoewel algemene tendensen kunnen worden waargenomen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Bestrijding van de Aziatische hoornaar in onze tuinen




par phil53 » 03/08/18, 23:04

Ahmed, maakte ik hetzelfde punt, ik zoeken op het internet en geen nauwkeurige verscheidenheid en zelfs niet te onderscheiden als ze kippen of jong.
Kind in een boerderij met een vriend hadden we een wrede tijd, maar op dat moment vroeg ik niet om een ​​geval van geweten :onheil: we gaven muizen aan de kippen op het erf. In het begin waren het dode muizen die we in de val hadden gelaten, daarna zochten we naar nesten om levende jongen te geven. De kippen visten allemaal vraatzuchtig op, het grappige voor ons was toen een van de kippen meteen een muis inslikte en zijn staart uit zijn snavel stak, de anderen haastten zich om te schieten.
Zoals welke kippen in een klein gebied in grote aantallen alles eten dat komt.
Dat is misschien de oplossing.
Aan de andere kant laten de bijen vliegen zonder ze in te slikken ????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Bestrijding van de Aziatische hoornaar in onze tuinen




par Adrien (voormalig nico239) » 04/08/18, 02:39

Van wat voor de horzels wordt gezegd, zouden het eerder de kippen zijn en niet de kippen. (en vraag me niet waarom) :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bestrijding van de Aziatische hoornaar in onze tuinen




par Christophe » 04/08/18, 14:55

Ik struikelde een beetje toevallig over deze video ... indrukwekkend! Voor degenen die willen weten hoe een (groot) nest Hornets wordt gemaakt:



De auteur heeft veel andere video en is erg vriendelijk ... Soms wordt hij zelfs gestoken ondanks pro-beschermingsmaatregelen ...



0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Bestrijding van de Aziatische hoornaar in onze tuinen




par Adrien (voormalig nico239) » 08/08/18, 00:35

Christophe schreef:Ik struikelde een beetje toevallig over deze video ... indrukwekkend! Voor degenen die willen weten hoe een (groot) nest Hornets wordt gemaakt:



De auteur heeft veel andere video en is erg vriendelijk ... Soms wordt hij zelfs gestoken ondanks pro-beschermingsmaatregelen ...





Gewoon een paar jaar in een huurhuis waar ik woonde ik gewezen op de houten plaat die de toegang tot de zolder toegestaan ​​... alles was normaal behalve op deze houten plaquette was ... een enorm nest horzels ... in de steek gelaten natuurlijk als een grote basketbal.

Het moet daar een tijdje leeg geweest zijn, want anders hadden we het gezoem gehoord.

Het is een geweldig Star Wars-achtige constructie ... brrrr

Op dezelfde plaats bouwden de wespen stapels nesten onder de dakrand.

In die tijd wilde ik niet al te veel wespen hebben.
De eerste reflex was om enkele van hen te vernietigen, die bereikt konden worden zonder op een brandweerladder te klimmen.

Maar de volgende zomer besefte ik dat ik ruimte voor hen had gemaakt om terug te komen om NIEUWE nesten te bouwen: grrrrr

Dus aan het eind van de zomer liet ik de nieuwe nesten op hun plek zitten.

Meer ruimte om nieuwe te bouwen, zodat er steeds minder nesten zijn.

Dus als je wespennesten hebt, kun je altijd de wespen doden als ze je lastigvallen, maar laat je de nesten meestal op hun plek.

Sinds ik de hoek heb veranderd en ik graag meer wespen wil hebben: we zijn nooit blij : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten