Uitvindingen, water geven, elektrische helmstok, distilleerder ..

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
ryu26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 28/08/07, 13:45
Plaats: Drôme Provençale

Uitvindingen, water geven, elektrische helmstok, distilleerder ..




par ryu26 » 01/09/07, 11:32

Hallo alle groene mensen, ik zal je de meeste creaties van mijn vader laten zien, ik help hem met deze projecten, dus hier hebben we een vrij leuke tool die ik meer dan 7 jaar geleden implementeerde, een variabel debietsysteem.

Mijn vader zorgde voor het mechanische gedeelte, en ik voor het elektrische gedeelte, ik zal proberen dit systeem in een paar regels uit te leggen.
Het wordt gebruikt om uw tuin handmatig of automatisch water te geven dankzij een 7-spoorprogrammeur, een klep en een 12V-motor, en ik kan de stroom regelen.

Waarom de stroom regelen? Om te voorkomen dat kleine sproeiers of mijn poreuze leidingen worden blootgesteld aan een te hoge druk tijdens het water geven, had ik een klep met een magneetklep in serie kunnen zetten, maar ik heb niet alle voordelen van mijn systeem.

- In de handmatige modus kan ik de opening van de klep kiezen, ik heb een kleine console tussen de garage en de keuken geïnstalleerd om de klep te bedienen, er zijn 4-LED's om de kleppositie op elk gewenst moment aan te geven .
- Bij automatisch opent de klep zichzelf.

In geval van een onderbreking in het EDF-netwerk sluit de klep vanzelf dankzij een 12V-batterij.

Hier zijn enkele foto's die meer dan een lange speech spreken:

De klep:

Beeld

Muziekstandaard en boven de programmeur:
Beeld

Relais (7-kanalen):
Beeld

Ik deed met de middelen bij de hand :D

De klep power box:
Beeld

Om het water te verdelen, bouwde mijn vader een zelfgemaakte 6-baan, die water verdeelt voor zijn tuin ... :) het kan de waterstroom aanpassen of afsnijden.
Beeld
Dernière édition par ryu26 de 12 / 10 / 07, 14: 51, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/09/07, 22:47

:pijl: welkom ryu26.

Veel plezier op de forum.
Het onderwerp dat u presenteert, vertoont een fenomenale investering in tijd en werk. Maar vanuit mijn oogpunt voldoet het niet echt aan ecologische criteria en nog minder aan die van econologie.

We hebben allemaal fouten gemaakt vanaf jonge leeftijd ... Ik denk dat je met de vaardigheden die je in dit project hebt ingezet, in staat bent om economische wonderen te doen.

Je hebt het over een tuin water geven. Het is, denk ik, een moestuin (een gazon water geven is niet ecologisch). De keuze van druppelaars heeft de voorkeur boven die van poreuze buizen.

Voor veel gewassen kunnen we afzien van water geven dankzij technieken zoals teelt op BRF (Fragmented Rameal Wood) waarmee de vochtigheid van de grond kan worden behouden en de biologische rijkdom van het substraat kan worden hersteld.
Het is wenselijk om zoveel mogelijk water te geven met regenwater opgevangen in een tank.

Een econologische benadering is erop gericht verspilling te voorkomen, geld te besparen en de middelen en de portemonnee van "econologen" te behouden.

In uw geval hebt u geld uitgegeven om meer betalend water te consumeren ...
:frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ryu26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 28/08/07, 13:45
Plaats: Drôme Provençale




par ryu26 » 02/09/07, 11:03

Citro schreef:Welkom ryu26.

-> Dank je wel en verheugd ik Citro, we kunnen met elkaar praten. Ik ben niet de president en ik denk niet dat jij dat bent. : Cheesy:

Citro schreef:Veel plezier op de forum.

-> Voor het verhaal, een man op YouTube heeft me geadviseerd dit te doen forum om mijn creaties te laten zien ...

Citro schreef:Het onderwerp dat u presenteert, vertoont een fenomenale investering in tijd en werk. Maar vanuit mijn oogpunt voldoet het niet echt aan ecologische criteria en nog minder aan die van econologie.

We hebben allemaal fouten gemaakt vanaf jonge leeftijd ... Ik denk dat je met de vaardigheden die je in dit project hebt ingezet, in staat bent om economische wonderen te doen.

Je hebt het over een tuin water geven. Het is, denk ik, een moestuin (een gazon water geven is niet ecologisch). De keuze van druppelaars heeft de voorkeur boven die van poreuze buizen.


-> Je hebt gelijk in onderzoek, en in werktijd heb ik niet geteld, toch heb je het mis, het blijft ecologisch, laat me het uitleggen, eerste punt, het is inderdaad een kleine groentetuin (ongeveer 100m²)
Ten tweede, als je zegt `` druppelaars hebben de voorkeur boven die van poreuze buizen '', ben ik het helemaal met je eens, ik heb niet alles laten zien, mijn moestuin maakt gebruik van druppelaars en poreuze buizen, als je druppelaars plaatst voor een lijn wortelen is het niet echt praktisch, zie je het ding ... Eindelijk "We hebben allemaal fouten gemaakt van de jeugd ..."

Citro schreef:Voor veel gewassen kunnen we afzien van water geven dankzij technieken zoals teelt op BRF (Fragmented Rameal Wood) waarmee de vochtigheid van de grond kan worden behouden en de biologische rijkdom van het substraat kan worden hersteld.
Het is wenselijk om zoveel mogelijk water te geven met regenwater opgevangen in een tank.


-> Ik weet dat het beter is om met regenwater te besproeien, het probleem is de opslag, als je een 20m³ tank goedkoop hebt koop ik die zonder problemen bij je, maar geduld, Ik heb niet alles laten zien ....
Wat betreft de BRF, we zullen zeggen dat ik mijn eigen BRF heb, ik maak een 100% natuurlijke compost .... Als je een foto wilt, zal ik deze af en toe tonen.

Citro schreef:Een econologische benadering is erop gericht verspilling te voorkomen, geld te besparen en de middelen en de portemonnee van "econologen" te behouden.

In uw geval hebt u geld uitgegeven om meer betalend water te consumeren ...


-> Ik ben het nog steeds met je eens dat het nodig is: 'Vermijd verspilling', Ik gebruik 60 tot 70% stadswater om mijn moestuin water te geven, de rest wordt bewaterd met regenwater, maar het probleem dat ik hierboven een beetje heb genoemd, is de opslag, en vooral de regen, ik woon tussen Bollène en Orange (limit Drôme en Vaucluse) de neerslag wordt steeds lager, de Mistral droogt de aarde op, dus het helpt niet.
-> Anders laatste punt, laat me je waterrekening zien, en zelfs die van EDF, en ik zal je de mijne laten zien ... Ik ben erg benieuwd naar je jaarlijkse verbruik. (Zonder vals te spelen natuurlijk : Mrgreen: )

Ps1: ik heb een nieuw woord "econoloog" geleerd dat niet bestaat ... ik zeg "spaarzaam" of "ecologisch"
Ps2: ik zal het laten zien '' Écocréations '' snel, oh, ik verzon een woord. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/09/07, 22:15

:D We leren elkaar beter kennen.
Ik heb je de hele post verteld en ik eindigde met het schrijven van je door te verwijzen naar UW gemeenschappelijke werk naar je vader en jou.

Het woord ECONOLOGIE is gemaakt door Christophe, de webmaster van de site.
De definitie van de uitvinder moet ergens preciezer zijn dan de samenvatting die ik hierboven heb gemaakt.

Mijn consumptie dit jaar is als volgt.
Voor een 115m² huis op een 700m² perceel, een familie van 4 mensen, geeft dit:
Water: 140 m3 (ik heb minder dan 100m3 verbruikt in 2000)
EDF: 4 000 Kwh
GAS: 16 000 Kwh

De consumptie van water is gestegen met kinderen die groeien en verspillen.
Het gasverbruik is stabiel, maar de rekening niet.
Het EOF-verbruik is sinds 25 met 2000% gestegen.

Daar weet je alles.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ryu26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 28/08/07, 13:45
Plaats: Drôme Provençale




par ryu26 » 04/09/07, 19:47

Citro schreef:We leren elkaar beter kennen.
Ik heb je de hele post verteld en ik eindigde met het schrijven van je door te verwijzen naar UW gemeenschappelijke werk naar je vader en jou.


-> Ok, ik was aan het plagen ..... : Cheesy:

Citro schreef:Het woord ECONOLOGIE is gemaakt door Christophe, de webmaster van de site.
De definitie van de uitvinder moet ergens preciezer zijn dan de samenvatting die ik hierboven heb gemaakt.


-> Nou, ik wist het niet, en toen was het toch raar toen ik je bericht las. :pijl:

Citro schreef:Mijn consumptie dit jaar is als volgt.
Voor een 115m² huis op een 700m² perceel, een familie van 4 mensen, geeft dit:
Water: 140 m3 (ik heb minder dan 100m3 verbruikt in 2000)
EDF: 4 000 Kwh
GAS: 16 000 Kwh

De consumptie van water is gestegen met kinderen die groeien en verspillen.
Het gasverbruik is stabiel, maar de rekening niet.
Het EOF-verbruik is sinds 25 met 2000% gestegen.

Daar weet je alles.


-> Ons jaarlijks verbruik:
Voor een 100m² huis op een 1100m² ~ perceel, een familie van 4 mensen (4 volwassenen), geeft dit:
Water: het draait tussen 70 en 105m3
EDF: 3700 KWh tot 4500 KWh
GAS: 0 KWh (we verwarmen met hout, we krijgen hout, dus
....)

Water: met een vrijstaand zwembad in de zomer, en als er droogte is, stijgt het verbruik.
EDF: het is noodzakelijk om het hout goed te zagen, anders hebben we gemerkt dat het verbruik stabiel blijft, maar de laatste tijd is het licht gestegen, vanwege de computer, tv en console.
Gas: mijn vader maakt methaan, hij slaagde erin om vlees te verwarmen.

Bedankt voor het reageren citro :!:

Binnenkort bereid ik een kleine presentatie voor van alles wat we hebben gedaan, dat doe ik gedurende de week.

Ik heb gemerkt dat de modo ('s) de titel van mijn onderwerp hebben gewijzigd. :| Ik hoop dat het zal blijven zoals het was, d.w.z .: mijn uitvindingen, mijn creaties door ryu26
0 x
Avatar de l'utilisateur
ryu26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 28/08/07, 13:45
Plaats: Drôme Provençale




par ryu26 » 08/09/07, 10:27

Nog een kleine creatie .... voor tuinieren.

Vroeger gebruikte mijn vader een thermische helmstok (die van mijn buurman), het maakte lawaai, je moet een jaarlijks onderhoud doen, je hebt benzine nodig, het vervuilt, het is zwaar enz ...

Op een dag vond mijn vader een karkas van een helmstok en hij kreeg het idee : Idee: om een ​​elektromotor (driefasig) te plaatsen, en voila de "nucleaire" helmstok werd geboren, er is een voorwaartse, achterwaartse en stop, geen onderhoud, geen lawaai, licht, geen afwijzing van koolmonoxide.
Enige nadeel, de elektrische draad, maar hey er zijn veel elektrische maaiers, waarom geen helmstok. : Mrgreen:

Hier zijn enkele foto's om het beest te illustreren, en een video in actie.

=====> https://www.econologie.com/motoculteur-e ... -3825.html<=====De video

Algemeen beeld:

Beeld

De commando's:

Beeld


Wat denk je? :? Het is een ecologische machine.
Dernière édition par ryu26 de 25 / 01 / 08, 16: 29, 11 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 08/09/07, 15:23

ryu26 schreef: Wat denk je? :? Het is een ecologische machine.


welkom

een uitstekende start; er is meer dan de motor vervangen voor een vrachtwagenstarter 24v aangedreven door een batterij, opgeladen door zonne-energie of wind en het zal perfect zijn : Mrgreen:

@+

PS: niet terugkeren is beter en minder vermoeid : Lol:
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/09/07, 18:48

8) Het is een uitstekende econoloogprestatie.

Alle ingrediënten zijn aanwezig.
-Het herstel van de basis om te transformeren om recyclingkosten te vermijden
-elektrische transformatie.

Gefeliciteerd. :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/09/07, 21:48

Bonjour à tous

zac schreef:een uitstekende start; er is meer dan de motor vervangen voor een vrachtwagenstarter 24v aangedreven door een batterij, opgeladen door zonne-energie of wind en het zal perfect zijn : Mrgreen:


Ik weet niet zeker of een truckstarter langdurig continu kan werken. : Cry:

Een elektrische maaier is relatief gemakkelijk te beheersen, zelfs op relatief oneffen terrein, aan de andere kant, een helmstok schudt en springt gemakkelijker wanneer hij een grote steen vindt.

Hier gaat het er niet om de elektrische draad te vangen die naast de machine loopt. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 09/09/07, 21:55

Van wat zichtbaar is op de foto, houdt een PVC-paal de draad links.
In het geval van knabbelen van de draad, zou het mogelijk kunnen zijn om een ​​differentiaalschakelaar 15 of 30 mA aan het begin van de elektrische verlenging te zetten, zodat de stroom onmiddellijk wordt onderbroken zonder zorgen voor de operator-tuinman.
Op dezelfde manier kan een schakelaar (zoals een kwikschakelaar) die een relais bestuurt de motor stoppen als de helmstok kantelt.

Gefeliciteerd.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten