Energiebesparende maaitips

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Energiebesparende maaitips




par Flytox » 13/03/09, 22:10

Bonjour à tous

Mijn originele Honda grasmaaier (3.5 PK?) gebruikte bijna de hele tank om mijn tuin te maaien (zonder opvangbak). De doorgang om het gras naar de mand te evacueren was vroeger verstopt (zelfs met het droge gras :onheil: ). Het resultaat was dat de motor altijd op volle toeren draaide en vaak afsloeg bij de eerste grote klomp.

Dus keek ik naar de loop van de lucht en het gemaaide gras onder de maaier. Een ramp, de lucht wordt erg slecht naar de uitgang geleid en het pad van het gras is bezaaid met obstakels want het klampt zich vast aan alles wat het vindt.

Dus sneed ik een aluminium plaat (vastgezet met een rilsan-kraag) die een soort "vloer" vormt om de lucht- en grasstroom naar de uitgang te leiden (zie rode pijl). Omdat de doorgang ook teveel wordt belemmerd door de zwarte kap die op de plaats van de opvangbak valt, heb ik er aan de onderkant een paar centimeter van afgesneden (ook omdat hij bij de minste verhoging over de grond schraapte) en een stop aangebracht (zie blauwe pijl op de foto) zodat hij veel meer open blijft.

Beeld

Beeld

Hierdoor wordt het gras veel beter en regelmatig afgevoerd. Deze verstopt nu nog maar ongeveer 1 keer per uur in plaats van elke 5 minuten :P . Nu draait de motor niet meer op volle toeren en hoor je hem accelereren als je over een grote klomp rijdt. Ik heb ongeveer 1/3 van de tank over als ik klaar ben met maaien!

Nu nog een probleem, mijn nieuwe tuin zegt dat "TaupeLand" een zeer zware opeenhoping van grasgrondcomposiet veroorzaakt onder de kap nabij het blad. (Alle molshopen werden voor het maaien uitgeschopt). Het resultaat is net zo catastrofaal als voorheen en de motor is de hele tijd volgas en slaat af om de locatie van de volgende molshoop te zien. : Mrgreen:

Heeft iemand een recept om te voorkomen dat er tijdens het maaien aarde onder de motorkap gaat klonteren?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 14/03/09, 00:13

Frituurvet doe je voor het maaien onder de machine, groente natuurlijk, zo brokkelt de aarde af en presto : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Het is eens een noordelijke grap : Mrgreen:

Maait u anders, meer prozaïsch, als de grond droog is? ! ?

Allei santei Lietseu Beeld
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/03/09, 07:09

: Cheesy: Lietseu, je glijdt uit,
Wees serieus; Flytox moet van zijn moedervlekken af.
Hier is een goede truc:
http://www.wat.tv/video/comment-se-deba ... c7pd_.html : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/03/09, 10:11

Hallo Lietseu en Le Juste
Lietseu schreef:Frituurvet doe je voor het maaien onder de machine, groente natuurlijk, zo brokkelt de aarde af en presto : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Het is eens een noordelijke grap : Mrgreen:

Maait u anders, meer prozaïsch, als de grond droog is? ! ?

Allei santei Lietseu Beeld


: Mrgreen: Meeeeuuuuh het was "droog" de aarde en het gazon (half bankgras). Voor het klimaat van het gebied zal ik het droger hebben dan in juli of augustus.... Hier begint het regenseizoen op 1 januari en eindigt op oudejaarsavond : Mrgreen:

Le Juste, ik ben niet trots op je, we raken geen mollen aan! :onheil: : Mrgreen:

https://www.econologie.com/forums/post86256.html#86256


A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/03/09, 10:35

Een definitie : Cheesy:
De achtervolging van een hersenschim

In het hedendaagse spraakgebruik betekent 'utopisch' onmogelijk; A Utopia is een hersenschim

Ik, ik zal utaupie schrijven : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Tip om te maaien en tegelijkertijd energie te besparen




par ik Citro » 14/03/09, 16:09

Flytox schreef:Mijn originele Honda maaier (3.5 pk?)
Zonder u van streek te willen maken, is uw maaier alleen uitgerust met een Honda-motor.
Ik denk dat je motor een is GCV 135 gemaakt in Europa (in Frankrijk lijkt mij). Deze rustieke en low-end motor is door Honda geïndustrialiseerd om in alle basismaaiers te passen en te concurreren met low-end Amerikaanse motoren (Briggs & Straton en Tecumseh).

Het frame van uw maaier is volgens mij van Italiaanse makelij (denk ik Castelgarden). Deze fabrikant produceert zeer grote hoeveelheden goedkope grasmaaiers die onder allerlei merknamen in supermarkten te vinden zijn, inclusief distributeursmerken (Carrefour, Castorama, enz.).

Dit type uitrusting vertegenwoordigt het absolute minimum voor maaien. Niet erg efficiënt, moet worden verzorgd, gewassen, na gebruik worden opgeborgen en aan het einde van het seizoen worden leeggemaakt. Tot nu toe heb ik alleen tecumseh-motoren op castel-chassis in mijn handen gehad.
Ik verzamel ze van de trottoirs als mijn buren ze weggooien, ik verwissel het koord van de lanceerinrichting en de magnetische vliegwielsleutel (€ 1). deze sleutel wordt doorgesneden bij stoten tegen stenen of andere obstakels waardoor de maaier kapot gaat.

Ik zorg ervoor dat mijn trapanellen lang meegaan. Als ik moet kopen, wordt het geen thermisch... Elektrisch 220, batterij elektrisch, ik weet het nog niet?
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

mol jager




par Oli 80 » 14/03/09, 17:48

hallo, er is een soort roze bloem, waarvan de bol een afstotende geur afgeeft voor mollen, het enige probleem, deze plant groeit als onkruid en je kunt er niet meer vanaf komen, er zijn D-systemen om op mollen te jagen zonder ze pijn te doen hier is een link
http://www.touslesprix.com/bricolage/ch ... taupe.html

er is deze plant of de mollenjager op zonne-energie, tenzij je eraan wilt sleutelen een metalen staaf in de grond geplant met een fles ondersteboven aan de bovenkant, zoiets herinner ik me niet zo goed
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 14/03/09, 21:39

Worden vaak gegeven als "anti-mol" planten Euporbia lathyrus narcissenbollen en ricinusplanten
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 15/03/09, 09:01

Hallo,
Wat betreft de mollen, laat ze leven en doen.
Een natuurlijke manier kan zijn om brf te maken, want tot nu toe had ik af en toe gezegd en de tuin die op de kruising van de buurman ligt was misschien een barrière.
Ik ben afgelopen oktober begonnen, en ik had er maar drie of vier, de buurman die geen tuin heeft en er maar een had zo'n tien jaar geleden toen hij zijn gazon had.
Heeft voor sommigen de indruk in Guadalcanal te zijn : Lol: .
Anders wat de elektrische betreft, slaagde ze erin de stapel zo dichtbij te maken dat deze de anti-mol bedekte.
En een collega vond iets (ongeveer 1 liter), maar de enige gedachte eraan.Dus zelfs onder marteling.

Wat betreft het gazon, één vergroot ik de tuin zodat er minder oppervlak is en twee toen de thermiek werd ontmanteld, heb ik het aan de buurman gegeven en ik zal een manuele helicoïdale (30 cm gemaaide) kopen.
Je hebt dus nog 400 tot 500 meter te maaien.
Twee tot drie keer per jaar kunnen zo bloemen en andere gewassen, bijen en bedrijven komen eten.
Wat betreft de buurman, hij raakte eraan gewend en ik doe al het maaien en snoeien van de dennenboom weg vanaf het moment dat hij niet meer behandelt.
a + claude
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/03/09, 09:24

Beeld Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten