Tampon regenwater met antenne tank

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
mathieus62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 24/03/18, 15:53

Tampon regenwater met antenne tank




par mathieus62 » 24/03/18, 16:31

Bonjour à tous,

Ik zou hier mijn vragen willen plaatsen omdat ik hier nog geen recent onderwerp over heb gevonden forum ik heb onlangs mijn ondervraging besproken.

Ik heb onlangs een huis gekocht, dat geacht wordt te voldoen aan sanitaire normen, maar dat is niet echt in de praktijk ... Ik heb de scheiding riolering / regenwater, maar zonder te voldoen aan normen voor de instantie die verantwoordelijk is voor de sanitaire controle in mijn buurt, die de volgende normen oplegt:
- Opstuwen van regenwater tot 3000l op zijn minst voor mijn 90m² dakbedekking
- Tot de 3000l zijn verzameld, moet water worden overgedragen aan het openbare EP-netwerk met een snelheid van 2 liter per seconde maximaal
- Dan kunnen we het regenwater in het netwerk in realtime overbrengen

Vanzelfsprekend heb ik niet genoeg ruimte voor een begraven tank: 4 meters voor het huis, 4 meters achter, en ik wil niet te veel overwinnen
dicht bij de basis om risico's te vermijden.
Ik ben niet echt een klusjesman, maar ik raakte bij het spel betrokken om een ​​uitweg te vinden voor mijn probleem. Ik heb deze organisatie uiteindelijk een systeem voorgesteld met twee "esthetische" overheadtanks (Romeinse kolom 2000 liter uit Garantia bijvoorbeeld), met de kans om twee goten te hebben, één onder elke helft van het dak. Ik kreeg te horen dat het mogelijk was.

Omdat ik gevoelig ben voor ecologische en economische kwesties, zie ik hier de mogelijkheid om regenwater tegen lagere kosten te recupereren, tegelijkertijd met het upgraden naar dit niveau:
- Ik neem twee vaten van 2000-liters. Elk is verbonden met een goot
- Ik bewaar de eerste 500-liters voor persoonlijk gebruik (voor het ogenblik was ik in de wasstraat en in de tuin)
- Ik maak verbinding met goot 1 / 4 van de hoogte van de tank met een harde PVC pijp goed gekalibreerd voor een stroming 1 liter per seconde bij elke (liter per seconde 2 cumulatief aan beide reservoirs)
- I-tak een spruitstuk bovenop de tank met overloop functie die geen regenwater in het vat te keren tot het vullen (ondanks de 1 liter per seconde rate aan de uitgang 1 / 4 hoogte) , laat het water dan direct in de goot lopen

Ik heb verschillende vragen met betrekking tot de technische implementatie van dit systeem en ik hoop hier antwoorden te vinden.

- Wat zijn de vereisten op grondniveau onder de tank, behalve voor vlakke grond? Is er een concrete basis?
- Heeft u "esthetische" overhead tanks aan te bevelen met een minimum capaciteit van 2000 l? Of meningen over tanks van "Garantia Roman Column" met deze capaciteit?
- Zijn er dakgootcollectoren die al het water dat in de goot stroomt verzamelen om het in de tank te plaatsen, met managementoverloop en met kraan (om te snijden in geval van vorst)? Ik denk dat ik gootcollectoren van dit type heb gezien, maar ik ben echt geïnteresseerd in advies!
- Hebben sommigen van jullie al specifieke harde PVC-verbindingen gemaakt, of het nu gaat om een ​​"lekstroom" op de goot, of om twee tanks met elkaar te verbinden? Zo ja, hoe heb je het allemaal van elk onderdeel afgesloten? Rubberen afdichting, specifiek product, ...?
- Ik denk dat de periodes van bevriezing van mijn afdeling gevaarlijk kunnen zijn voor een PVC-tank boven het hoofd. Dus ik zocht op het net, maar vond niet veel oplossingen. Meestal is dit ofwel het plaatsen van lege flessen en / of polystyreen in de tank, of het legen van de tank en het uitschakelen van de opvangbak tijdens perioden van bevriezing, wat het organisme dat de leiding heeft misschien niet bevalt. van controle. Zijn er natuurlijke en niet-giftige producten die aan de tank kunnen worden toegevoegd om de effecten van bevriezing tegen te gaan? De "natuurlijke en niet-giftige" kant is in de eerste plaats een ecologische noodzaak voor mij, vooral als ik vervolgens een deel van dit product in het netwerk laat lopen wanneer de tank vol raakt.


Hartelijk dank voor het lezen van dit lange bericht en bij voorbaat dank voor uw antwoorden!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12300
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Stormwater pompen met Aerial Tank




par Ahmed » 24/03/18, 17:47

Technisch gezien stelt je installatie geen specifiek probleem en is je keuze voor een apparaat met een gekalibreerde flow en een overflow aan de bovenkant verstandig.
Wat betreft de voorbereiding van de grond waarop de tank zal rusten, hangt alles af van de samenstelling van deze tank; veronderstel dat dit een kunststofmodel is: in dit geval zorgt een kleine dikte van fijn zand voor een goede ondergrond (verwijder alle stenen die zich in de buurt van het oppervlak bevinden).
De esthetiek kan tegen lage kosten worden verbeterd met een bedekking van smalle planken en niet noodzakelijkerwijs worden samengevoegd (verticaal gerangschikt); het is ook mogelijk om verschillende klimplanten te gebruiken om de tanks te verstoppen.
De gel is niet zo zorgwekkend omdat de rechthoekige vaten gemakkelijk de toename in volume kunnen vervormen en elastisch verzamelen; het is inderdaad mogelijk om onderdompelbare samendrukbare elementen toe te voegen; opmerking: grote volumes zullen problemen hebben met bevriezen volledig in uw oceaanklimaat.
Op het niveau van de verbindingen, vindt u niets van feiten, omdat het noodzakelijk is om aan het specifieke geval aan te passen; dit is gemakkelijk met PVC-buizen en fittingen; alles kleeft gemakkelijk, maar het is niet essentieel om alles te plakken om schoonmaakinterventies gemakkelijker te maken: eenvoudig genest, de verbindingen zijn voldoende afgedicht, omdat het evacuatie is (dus erg lage druk) ) en dat elke lekkage van schoon water niet catastrofaal is buiten het huis.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Stormwater pompen met Aerial Tank




par sicetaitsimple » 24/03/18, 18:13

mathieus62 schreef:Ik heb de scheiding riolering / regenwater, maar zonder de normen te respecteren voor het lichaam dat belast is met de controle van de sanitaire voorzieningen in mijn buurt, dat de volgende normen oplegt:
- Opstuwen van regenwater tot 3000l op zijn minst voor mijn 90m² dakbedekking
- Tot de 3000l zijn verzameld, moet water worden overgedragen aan het openbare EP-netwerk met een snelheid van 2 liter per seconde maximaal
- Dan kunnen we het regenwater in het netwerk in realtime overbrengen



Bonsoir,

Ik heb niet veel toe te voegen aan het antwoord van Ahmed, maar ik ben echt verrast (dat wil zeggen) door deze verordening!

Omdat 2l / s afwijzing toegestaan ​​vanaf het begin van de regentijd is 7,2m3 / h, voor een dakbedekking 90m2 regenval 80mm / h!

Absoluut uitzonderlijk, met andere woorden dat in ieder geval de 3m3 "reserve" vrijwel onmiddellijk gevuld zou zijn.

Waar zit je?
1 x
mathieus62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 24/03/18, 15:53

Re: Stormwater pompen met Aerial Tank




par mathieus62 » 24/03/18, 18:50

Bonsoir à vous,

Heel erg bedankt Ahmed voor de antwoorden, het heeft me goed nodig voor de gel en voor het zand!
Wat betreft de stijve PVC-verbinding tussen tank en goot, dacht ik aan een rubberen afdichting die onbepaald kon worden vastgehouden. Het sijpelen irriteert me een beetje omdat de voorste tank dichtbij het huis zal zijn, dus mogelijke impact op de recente fundamenten als er te veel infiltratie in de grond is als wanneer?
De achtertank stelt niet te veel probleem esthetisch niveau, het is meer de voorkant waarvoor ik heel weinig alternatieven heb, de afrekening van de onderverdeling is zeer beperkend ...

Heel erg bedankt "sicetaitsimple" ook, deze bijnaam is zo geschikt voor mijn huidige situatie : Cheesy:
Ik ben in Bethune, en eigenlijk ben ik in een stad waar een rivier een probleem is in sterke regenachtige periodes. Omdat mijn onderverdeling recent is en het regenwater van het netwerk in deze rivier wordt afgewezen, heeft het lichaam dat verantwoordelijk is voor de sanitaire voorzieningen, de oprichting van deze tamponade gevraagd om te voorkomen dat er een te snelle stroom van de rivier ontstaat.
Inderdaad, 2l / s voor 90m² dak, dat vind ik ook enorm (en inconsistent). Bij mijn weten hebben alle daken dezelfde toegestane doorstroming van 2 l / s, het is de te bufferen hoeveelheid die varieert (3000 tot 10000 liter geheugen). Ze moesten zelfs bepalen dat X woningen x 2 liter per seconde door de rivier konden worden opgenomen, en daarbuiten is er een risico op overstromingen. En van daaruit moeten ze tegen zichzelf hebben gezegd "met of zonder het water uit de onderverdeling, het zal toch onder water komen te staan".
Dat is waar mijn kennis van de situatie is, zo absurd als het is ...

Wat betreft de opvangbak die op de goot moet worden geplaatst, heeft u een aanbeveling om ervoor te zorgen dat het water dat in de goot stroomt "volledig" wordt opgevangen (zolang de "overloop" niet is geactiveerd)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Stormwater pompen met Aerial Tank




par Did67 » 24/03/18, 19:05

sicetaitsimple schreef:
Omdat 2l / s afwijzing toegestaan ​​vanaf het begin van de regentijd is 7,2m3 / h, voor een dakbedekking 90m2 regenval 80mm / h!

Absoluut uitzonderlijk, met andere woorden dat in ieder geval de 3m3 "reserve" vrijwel onmiddellijk gevuld zou zijn.

Waar zit je?


Ik denk dat het probleem anders is:

- de afvoerleidingen moesten worden gekalibreerd om een ​​bepaald debiet te garanderen

- er is iets heel merkwaardigs, dat men heel vaak negeert (hydraulica is een bizarre wetenschap): bij vrije belasting (als men niet pompt!) levert een bijna volle buis veel meer op dan een volle buis; Er gebeurt dus iets merkwaardigs: het stroomt, het stroomt, het niveau stijgt en wanneer het "raakt", wordt de stroom zwakker, en stroomopwaarts wordt het systeem onder druk gezet ... We zien de ventilatieopeningen van 'riolen die water spuwen; in de kelders stijgt het water, enz ...

- het is daarom relevant voor "buffer", tot een totale stroom op een netwerk die iets lager is dan deze capaciteit waarbij het verzadigt en zichzelf onder druk zet ...

- in een stormachtige aflevering kan het 5 of 10 zijn van zeer intense regen die dat triggert ...

- en dit kan heel gemakkelijk worden opgelost met de buffers - want inderdaad, zoals je zegt, de intensiteit van 2 l / s, als het 5 of 10 minuten kan optreden, duurt maar heel erg uitzonderlijk 1 uur ! Want daar wordt het sowieso de "natuurramp"!
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Stormwater pompen met Aerial Tank




par sicetaitsimple » 24/03/18, 19:21

mathieus62 schreef:Dat is waar mijn kennis van de situatie is, zo absurd als het is ...


Dat zegt iets!

Want als we naar een aantal sites kijken, bijvoorbeeld deze:
https://www.infoclimat.fr/climatologie/ ... 07015.html

we zien dat het maximum aan neerslag in uw hoek niet 80mm / uur is, zoals hierboven berekend, maar eerder 50mm / dag!

Zelfs als deze 50mm geconcentreerd zijn op één uur, met een dak van 90m2, blijft deze lager dan toegestaan ​​met 2l / s.

Kortom je doet niets en je bent goed, je respecteert altijd de maximale waarde van geautoriseerde afwijzing!
0 x
mathieus62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 24/03/18, 15:53

Re: Stormwater pompen met Aerial Tank




par mathieus62 » 24/03/18, 19:26

Bedankt Did67 voor dit zeer pedagogische antwoord, als een les in hydraulisch gedrag!

Het helpt om de beperkingen te begrijpen van het lichaam dat belast is met het reinigen van de klap. Zelfs als, zoals in mijn vorige bericht werd gezegd, ik het duidelijk op de angst voor een rivier in overstroming heb gezet, lijkt het probleem eigenlijk groter dan dat!


Inderdaad sicetaitsimple, ik had ook statistieken in het genre gezien, en door glad te strijken was ik ver zonder een tamponade op te zetten. De regels waren "het is nodig om een ​​tamponade van X duizend liter te plaatsen" en "om maximaal 2 l / s aan het perceel te leveren", ik had hoe dan ook de behoefte om een ​​tamponade op te zetten. Ik had ook offertes laten maken voor keldertanks, maar vlakbij de fundering en voor de garage (bij gebrek aan iets beters) werden de offertes snel opgeblazen en waren de risico's te hoog naar mijn smaak ... Kortom, met het antwoord van Did67 zie ik een ander probleem dan dat van de rivieroverstroming, en het wordt onmiddellijk consistenter in termen van regelgeving!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Stormwater pompen met Aerial Tank




par sicetaitsimple » 24/03/18, 19:33

Did67 schreef:Ik denk dat het probleem anders is:


Ik heb je antwoord niet gezien, misschien heb je gelijk, ik wilde alleen maar zeggen dat deze verordening onsamenhangend is. Als het afwijzingspercentage was vastgesteld op bijvoorbeeld 1l / s in plaats van 2, zou het al meer dan richting.

In ieder geval ben ik bereid om te wedden dat als onze vriend zijn twee tanks van 2000l installeert met een overflow gekalibreerd naar 2l / s van 500l, dit nooit een dag vol zal zijn!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12300
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Stormwater pompen met Aerial Tank




par Ahmed » 24/03/18, 20:08

Mathieu62, Je schrijft:
Wat betreft de stijve PVC-verbinding tussen tank en goot, dacht ik aan een rubberen afdichting die onbepaald kon worden vastgehouden.

Een andere oplossing die eenvoudig nesten is, is het gebruik van schroefkoppelingen die zorgen voor zowel de afdichting als de mogelijkheid van demontage. Het armaturenassortiment is extreem breed en maakt meerdere combinaties mogelijk. Om deze reden is het noodzakelijk zijn project op papier te bestuderen en het op de eenvoudigste * te realiseren.
Een "tip": om de invoeghoeken van de verschillende elementen te respecteren, maak blanco assemblages (voor de kwetsbare delen) en markeer met een viltstift of potlood de overeenstemming van elk paar elementen, om de delen in te lijmen de juiste positie (je kunt bij het lijmen niet teveel "de opname corrigeren", omdat de uitharding erg snel is en het zoveel mogelijk nodig is om recht te passen).

* De fittingen zijn vrij duur en het hydraulisch systeem past zich slecht aan aan gecompliceerde circuits.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Stormwater pompen met Aerial Tank




par Gaston » 26/03/18, 18:43

Ik heb niet veel toe te voegen aan wat hierboven is gezegd om aandacht te schenken aan het leven van de tanks die aan de zon worden blootgesteld.

Merk ook op dat ze meestal geen PVC maar polyethyleen zijn, wat een beetje collages bij het starten van de tank ingewikkeld maakt.
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten